ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης τύπου, η εταιρεία δεν σταματά το επενδυτικό πλάνο, στοχεύοντας σε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας ήδη από τη νέα χρονιά.
«Χτίζουμε το 2021 στη λογική της ανάπτυξης», σημείωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως περιμένει να ανακάμψει η αγορά από τον καινούριο έτος – με εξαίρεση το πρώτο τρίμηνο που θα είναι δύσκολο- λόγω της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι το επενδυτικό πλάνο δεν πρόκειται να φθάσει στα επίπεδα του 2019 αλλά θα υπάρξει ελαφρά μείωση λόγω της προσαρμογής σε κάποιες εμπορικές ενέργειες (οι επενδύσεις σε παραγωγή και κτήρια θα παραμείνουν σταθερές).
Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην περαιτέρω ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας, η οποία πλέον συνεισφέρει άνω του 10% των συνολικών πωλήσεων. Ήδη, τη φετινή χρονιά παρόλες τις δυσκολίες οι εξαγωγές της εταιρείας σημειώνουν άνοδο 5% σε όγκο, χάρη στη διείσδυση σε νέες αγορές σε συμφωνία με τον μητρικό όμιλο της Heineken.
Εξαγωγές σε Ασία και Αφρική
Όπως είπε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανάλογες συμφωνίες δρομολογούνται με την Heineken για τη νέα χρονιά για τις αγορές της Ασίας, πλην της Κίνας και της Αφρικής. Η συνεργασία με τον μητρικό όμιλο στο κομμάτι των εξαγωγών, σημείωσε, αποτελεί έμπρακτη στήριξη στις δυνατότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να παράγει προϊόντα με υψηλά στάνταρτ ποιότητας.
Σχολιάζοντας την πορεία της Αθηναϊκής μέσα στην πανδημία, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε πως πήγε καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά, εμφανίζοντας κάμψη πωλήσεων μικρότερη του 25% που ήταν κατά μέσο όρο η πτώση στον κλάδο ενώ τόνισε πως η εταιρεία επέδειξε γρήγορα αντανακλαστικά όσον αφορά την προσαρμογή της λειτουργίας της στα νέα δεδομένα.
Ξεκαθάρισε ότι δεν επίκειται καμία μείωση μισθών στους εργαζομένους, υπογράμμισε πως γίνεται προσπάθεια για καλύτερη διαχείριση κόστους, στάθηκε στις ενέργειες για τη στήριξη του χονδρεμπορίου και των καταστημάτων εστίασης και ψυχαγωγίας που έχουν υποστεί τεράστια ζημιά από τα δυο lockdown ενώ έκανε ειδική μνεία στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας, το οποίο διατήρησε σχεδόν ακέραιο απορροφώντας μεγαλύτερες ποσότητες κριθαριού από αυτές που θα μπορούσε. «Προσπαθούμε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο και μέχρι στιγμής τα καταφέρνουμε», τόνισε με έμφαση.
Συνεργασία μακροχρόνιας πνοής
Σχολιάζοντας τη νέα συνεργασία με την Bacardi, ο Δανιηλίδης ανέφερε ότι πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία καθώς μετά από 57 χρόνια λειτουργίας «κάνει ένα βήμα που είναι πρωτόγνωρο για αυτήν», αλλά και για τα δεδομένα του μητρικού ομίλου. Πρόκειται, όπως είπε, για μια στρατηγική συνεργασία στην οποία πρέπει να αποδειχθούν αντάξιες και οι δύο πλευρές, λέγοντας πως τώρα αρχίζει το ενδιαφέρον και πιο δύσκολο κομμάτι της συνεργασίας.
Υπογράμμισε ότι η συνεργασία είναι μακροχρόνιας πνοής καθώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν μπαίνει σε μια αγορά με ευκαιριακό σκεπτικό αλλά με μακροχρόνιο ορίζοντα ενώ διευκρίνισε ότι στη παρούσα φάση δεν σχεδιάζει να επεκταθεί στη διανομή αναψυκτικών ή άλλων προϊόντων.
Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως πέρα από την αύξηση του τζίρου και τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων με πολύ σημαντικά και αξιόλογα προϊόντα, θα προκύψουν σημαντικές συνέργειες και μείωση του ποσοστιαίου κόστους. Κάτι που όπως είπε η εταιρεία επιδιώκει συστηματικά, όντας ένας οργανισμός αρκετά μεγάλος και με υψηλό σταθερό κόστος. «Μέσα από αυτές τις ενέργειες (εννοεί τη διανομή των προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά) προσπαθούμε να χτίσουμε περαιτέρω αξία η οποία θα μικρύνει ποσοστιαία το κόστος, γιατί το ζήτημα είναι πόσο δημιουργικά μπορούμε να μειώνουμε το κόστος μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece επεσήμανε πως η συμφωνία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα βοηθήσει την Bacardi να επεκτείνει τη διανομή την σε περισσότερα σημεία και τόνισε ότι «στόχος μας είναι να αυξηθεί η επένδυση στην ελληνική αγορά και να αυξηθεί η σημασία που δίνει το γκρουπ της Bacardi στην ελληνική αγορά». Η συμφωνία των δύο εταιρειών προέκυψε μετά από μια μακρά διαδικασία αξιολόγησης, προβλέπει αποκλειστική συνεργασία και έχει διάρκεια πέντε χρόνια. Το μερίδιο της Bacardi στην ελληνική αγορά υπολογίζεται σε περίπου 12%.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ουκρανία: Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν χάσει το 40% των εδαφών που κατέλαβαν στο Κουρσκ, μετά τις αντεπιθέσεις
- WSJ: Την Μπρουκ Ρόλινς φέρεται να επιλέγει τελικά ο Τραμπ για το Υπουργείο Γεωργίας
- Ο ταλαντούχος Mr Φάις και οι νέες επενδύσεις του ομίλου
- Γαλλία: Χιλιάδες διαδήλωσαν κατά της βίας σε βάρος των γυναικών σε όλη τη χώρα