Η Άκτωρ ξεκίνησε την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου έργου, προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ, που θα συμβάλλει όχι μόνο στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιακών υποδομών της χώρας, αλλά και στην ενίσχυση ενός κρίσιμης σημασίας για την Ευρώπη, σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, παρουσία κρατικών αξιωματούχων, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 εκδήλωση για την έναρξη κατασκευής της πρώτης σήραγγας του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara, την οποία κατασκευάζει στο πλαίσιο κοινοπραξίας, η Aktor Romania, θυγατρική του Ομίλου Intrakat.

1

Το τεχνικό αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού €573 εκατ., περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ.

Το τμήμα Brasov – Sighisoara αποτελεί τμήμα του στρατηγικής σημασίας σιδηροδρομικού άξονα Ρήνου – Δουνάβεως και έχει ιδιαίτερη αξία για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία συγχρηματοδοτεί το έργο.

Με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της γραμμής, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ/ώρα.

Με αφορμή την έναρξη κατασκευής των σηράγγων, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, δήλωσε:

«Η Άκτωρ υλοποιεί ένα εμβληματικό σιδηροδρομικό έργο, που περιλαμβάνει τεχνικές καινοτομίες, μοναδικές στην ιστορία της χώρας, σε ιδιαίτερα δύσκολες γεωτεχνικά συνθήκες.

Πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τη Ρουμανία να εκσυγχρονίσει τις σιδηροδρομικές της υποδομές. Πιστεύουμε βαθιά στις προοπτικές ανάπτυξης της Ρουμανίας και είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό το εγχείρημα».

Το πρώτο από τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM), τα οποία συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα της Ευρώπης, εγκαταστάθηκε στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov και ξεκίνησε τη διάνοιξη της πρώτης από τις δύο δίδυμες σήραγγες (“Ormeniș”) του έργου, μήκους 6,9 χλμ. στο πλαίσιο της κατασκευής του νότιου άξονα του σιδηροδρομικού έργου. Ένα δεύτερο ζεύγος σηράγγων (“Homorod”) μήκους 5,1 χλμ, θα διανοιχθεί μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod.

Οι σήραγγες θα ενώνονται με στοές. Οι συνολικά 4 σήραγγες θα έχουν εσωτερική διάμετρο 8,6 μέτρων και θα διανοιχθούν από 4 TBM τα οποία θα δουλεύουν παράλληλα. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα έργα στην Ευρώπη, όπου θα χρησιμοποιηθούν 4 TBM αυτού του μεγέθους, ταυτόχρονα.

Η πρόοδος της υλοποίησης του τεχνικού αντικειμένου είναι στο 24% και η αποπεράτωση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. Οι μελέτες του έργου χρειάστηκε να επικαιροποιηθούν, λαμβάνοντας υπόψη δύσκολες γεωτεχνικές και καιρικές παραμέτρους.

Σε πλήρη ανάπτυξη, θα εργαστούν στο έργο περίπου 600 άτομα, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται και μηχανικοί με διεθνή εμπειρία σε έργα σηράγγων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης δύο ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”. Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα €1,1 δισ. προ ΦΠΑ.

Διαβάστε επίσης: 

Αλέξανδρος Εξάρχου στο mononews: Διπλασιάσαμε την παραγωγή στα εργοτάξια του Πάτρα-Πύργος σε ενάμιση μήνα

Alpha Services & Holdings: Χρήσιμος οδηγός για το πλαίσιο βιώσιμων χρηματοδοτήσεων

Άκτωρ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στο Ελληνικό Κράτος