ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έπεσαν οι υπογραφές από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα στις αποφάσεις κατακύρωσης και ανάθεσης των συμβάσεων που αφορούν στα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών, συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» στη Θεσσαλία ύψους 1.3 δισ., ορίζοντας ως προσωρινούς αναδόχους την ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ.
Υπενθυμίζεται πως στις 10 Δεκεμβρίου του 2024 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε τις προσκλήσεις στους μεγάλους παίκτες των κατασκευών ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ, εκκινώντας τη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση μιας σειράς fast track έργων, γεγονός που δυσαρέστησε τις μικρότερες εργοληπτικές τάξεις οι οποίες αποκλείστηκαν εξ αρχής.
Την πίτα των μεγάλων έργων την μοιράζονται οι big 4 κατασκευαστές ως εξής:
Στην ΑΚΤΩΡ ανατέθηκαν δύο έργα που αφορούν οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές. Ειδικότερα ανάδοχος ορίστηκε στα έργα αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, προσφέροντας έκπτωση 4,80%, που αντιστοιχεί στα 141.264.516 ευρώ, αλλά και στο έργο που αφορά την «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου», προϋπολογισμού 181.660.000 ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,00%, δηλαδή το ποσό των 140.640.000,00 ευρώ.
Δύο έργα πήγαν και στη ΑΒΑΞ. Το πρώτο αφορά αποκατάσταση των ζημίων στις υποδομές των δήμων «Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων», με προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,90 %, δηλαδή 130.379.032,25 ευρώ και το δεύτερο αφορά στην «αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής», προϋπολογισμού 57.660.000 ευρώ για το οποίο έδωσε έκπτωση 4,10%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 44.593.500,00 ευρώ.
Δύο έργα ανατέθηκαν επίσης και στη «ΤΕΡΝΑ Α.Ε.». Αναλυτικότερα, τα «Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» στους δήμους, Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης», με προϋπολογισμό 267.500.000,00 ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5,00%, που αντιστοιχεί στο 204.939.516,13 ευρώ.
Και τα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών στους δήμους: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000,00 €, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5,00%, δηλαδή στα 213.137.096,77 ευρώ.
Η ΜΕΤΚΑ αναλαμβάνει την «Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα», έργο με προϋπολογισμό 173.600.000,00 ευρώ, η οποία προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,00%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 134.400.000,00 ευρώ.
Οι υπογραφές έπεσαν και αναφορικά με την σύμβαση «Παροχής Υπηρεσιών Συμβούλου» για τον έλεγχο μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών των κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης στις σιδηροδρομικές υποδομές με προϋπολογισμό τα 4.582.056.28€, με την ανάθεση να γίνεται στον οικονομικό φορέα «PLANET A.E.», η οποία προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 3.510.446,35 ευρώ.
Εκκρεμότητα αποτελούν δύο ακόμα έργα αποκατάστασης με τίτλο: «Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών» και με προϋπολογισμό 1.860.000,00 ευρώ και «Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο έως ΣΣ Κράννων που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel» με προϋπολογισμού 37.200.000,00 ευρώ για τα οποία δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα σε ποιες ή ποια κατασκευαστική θα ανατεθούν.
Υπενθυμίζεται πως η μέρα για την αποσφράγιση των προσφορών για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης είχε οριστεί η 24 Δεκεμβρίου του 2024 ωστόσο μεσολάβησαν προδικαστικές προσφυγές από το σχήμα ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ, τα οποία μπλόκαραν την εξέλιξη της διαδικασίας.
Όπως έγινε γνωστό με απόφασή της η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έκανε δεκτή εν μέρει την προσφυγή της παραπάνω κοινοπραξίας εταιριών, αποδεχόμενη τα ασφαλιστικά μέτρα, διατάσσοντας τη μη υπογραφή των 8 συμβάσεων, μέχρι την έκδοση απόφασης επί της κύριας προδικαστικής προσφυγής, η εκδίκαση της οποίας έχει προγραμματιστεί για το τέλος του μήνα. Από την άλλη όμως απέρριψε το αίτημα περί αναστολής της διαδικασίας καθώς αυτή βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο στάδιο, με αποτέλεσμα από ότι φαίνεται το Υπουργείο παρά τις προσφυγές να έχει το περιθώριο να εφαρμόσει το προγραμματισμό που εμπίπτει στην αρμοδιότητά του.
Σύμφωνα με το ΥΠΟΜΕ με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, θα ακολουθήσει η υποβολή των φακέλων στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον σχετικό προσυμβατικό έλεγχο, ο οποίος απαιτείται πριν από τη διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων.
Διαβάστε επίσης:
Σταϊκούρας: Διετής παράταση της δωρεάν στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Επιβεβαίωση mononews
Αποκλειστικό: Παρέμβαση Σταϊκούρα για δωρέαν στάθμευση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΟΣΕΘ: Έχουν εκδοθεί 20.000 κάρτες και 4.500 προσωποποιημένες κάρτες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ιράν: «Αβάσιμος» ο χαρακτηρισμός του Τραμπ «τρομοκράτες» για τους Χούθι
- Οικονόμου: Θα μελετήσουμε το αίτημα των ταξί για την χρήση των λεωφορειολωρίδων
- Βρετανία: Κάθειρξη 52 ετών στον 18χρονο “μανιακό” Άξελ που σκότωσε τρία κοριτσάκια – «Η πιο συγκλονιστική υπόθεση», λέει η αστυνομία
- Η Performance Technologies πιστοποιείται ως Elite Partner της Service Now