Ένα ακόμη πιο επιβαρυμένο, οικονομικά, ταξίδι θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες που θα αποφασίσουν να φύγουν τις ημέρες του Πάσχα από το σπίτι τους προς εξοχικές περιοχές, καθώς η αύξηση στην τιμή της βενζίνης έχει ήδη εμφανιστεί και αναμένεται να προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους εκδρομείς των πασχαλινών ημερών.

Όπως είχε γράψει προ ημερών το mononews, οι βενζινοπώλες ανέμεναν αυτή την ανοδική πορεία στην τιμή της βενζίνης, εξαιτίας της ανάλογης κίνησης που παρατηρούνταν στις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου.

Η αλήθεια είναι ότι η αύξουσα πορεία της τιμής του πετρελαίου πιέζει σημαντικά την τιμή της λιανικής πώλησης εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό προκύπτει άλλωστε, αν παρατηρήσει κανείς, από τα μεγέθη των τιμών από την αρχή του έτους, όπου η βενζίνη ήδη παρουσίασε αύξηση κατά 9,8%, ή αλλιώς κατά 15,9 λεπτά το λίτρο.

Στην πραγματικότητα, οι οδηγοί κλήθηκαν να πληρώνουν 7,95 ευρώ περισσότερα, ώστε να γεμίζουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους, συγκριτικά με τα τέλη του 2018.

Έρχεται νέα «λυπητερή» το Πάσχα

Η Μεγάλη Εβδομάδα πρόκειται να φέρει νέα «λυπητερή» στους οδηγούς, καθώς αυτές τις ημέρες αναμένεται νέα ανατίμηση της αξίας της βενζίνης. Αφορμή για την ανατίμηση αυτή είναι η φημολογία ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρόκειται να προχωρήσουν σε ανακοινώσεις, σχετικά με την επιβολή επιπλέον κυρώσεων σε όλες τις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου. Τα σενάρια αυτά ήταν αρκετά, ώστε να οδηγήσουν στη νέα ημερήσια αύξηση του 2,5% της τιμής του brent, το οποίο πλέον πλησιάζει τα 74 δολάρια το βαρέλι.

Σημαντικό είναι ωστόσο να επισημανθεί ότι οι λιανικές τιμές στην Ελλάδα δεν επηρεάζονται απευθείας αναλογικά με την πορεία του brent, αλλά παρουσιάζουν αναλογία με την ειδική διεθνή τιμή της βενζίνης στην περιοχή της Μεσογείου (Platts HCIF/MED).

Ταυτόχρονα, το φαινόμενο της υπερφορολόγησης στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζεται από τις ανατιμήσεις μόνο σχεδόν το 40% της τιμής που πληρώνουμε στην αντλία, καθώς το υπόλοιπο 63,19% της τιμής είναι ουσιαστικά φόροι, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις.

Σημειώνεται εδώ ότι η Ελλάδα διαθέτει την τρίτη ακριβότερη αμόλυβδη στην Ευρώπη, μετά από φόρους. Αν δεν υπολογιστούν οι φόροι, η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και έχει τη 10η ακριβότερη τιμή της αμόλυβδης, μεταξύ των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι αυξήσεις που θα παρατηρήσουν οι εκδρομείς του Πάσχα με συγκεκριμένα παραδείγματα

Περίπου πέντε ευρώ παραπάνω υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί φέτος ένας εκδρομέας που θα διανύσει, κατά τις ημέρες του Πάσχα, μια μέση απόσταση ταξιδιού, συγκριτικά με τα περσινά έξοδα κατά το ίδιο διάστημα.

Για να γίνει σαφής η αύξηση που θα κληθεί να πληρώσει από την τσέπη του ο Έλληνας οδηγός στη βενζίνη, υπολογίζεται ότι, για έναν κάτοχο Ι.Χ που καίει αμόλυβδη βενζίνη με κατανάλωση 7,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και μια εκδρομή 300 χιλιομέτρων, θα απαιτηθούν περίπου 45 λίτρα μετ᾽ επιστροφής. Για ένα τέτοιο ταξίδι, το κόστος καύσιμου είναι 73,62 ευρώ φέτος όταν πέρυσι ήταν κάτω από τα 70 ευρώ, καθώς υπολογίζεται ότι, κατά το περσινό Πάσχα, η τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,554 ευρώ το λίτρο, ήτοι περίπου 8 λεπτά φθηνότερη. Το ίδιο ταξίδι, με τιμές Ιανουαρίου, θα ανερχόταν στα 66 ευρώ. Από τα 70 ευρώ της τρέχουσας τιμής, τα 46,52 ευρώ είναι φόροι και τέλη, που πάνε στα ταμεία του κράτους.

Για τους οδηγούς που καίνε πετρέλαιο κίνησης, η τιμή πέρυσι ήταν 1,324 ευρώ το λίτρο, δηλαδή 7,8 λεπτά φθηνότερα. Επομένως, για το αντίστοιχο ταξίδι, το κόστος του καύσιμου πέρυσι ήταν 59,5 ευρώ, ενώ φέτος φτάνει τα 63,09 ευρώ. Στην κατηγορία ντίζελ, που η φορολογία είναι λίγο μικρότερη και συγκεκριμένα 49,54% της τιμής, από τα 63 ευρώ που καταβάλλει ο οδηγός, τα 31,25 ευρώ καταλήγουν στα ταμεία του κράτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Την ανηφόρα τραβά πάλι η τιμή της βενζίνης – Τις επόμενες ημέρες η αύξηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τροχαία: Επιστρέφει πινακίδες και άδειες ενόψει Πάσχα – για ποιους δεν ισχύει

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αποκαλυπτικά στοιχεία: Φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο πραγματοποιεί ένα στα τρία βενζινάδικα