Η Airbus SE σκοπεύει να διπλασιάσει την παραγωγική της ικανότητα στην Κίνα γύρω από το τζετ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, μια κίνηση που το Bloomberg χαρακτηρίζει ως «ένα τολμηρό στοίχημα για τη μελλοντική ζήτηση σε μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές του κόσμου».

Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων θα προσθέσει μια δεύτερη τελική γραμμή συναρμολόγησης για το A320 στο υπάρχον εργοστάσιό της στο Tianjin, στο πλαίσιο συμφωνίας που υπεγράφη από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Guillaume Faury στο Πεκίνο την Πέμπτη.

Η κίνηση είναι μια ώθηση για την κινεζική μεταποίηση καθώς άλλες εταιρείες όπως η Apple επανεξετάζουν την παραγωγή στη χώρα εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ.

Η επέκταση των εγκαταστάσεων στο Tianjin θα προωθήσει το σχέδιο της Airbus να παράγει έως και 75  τζετ A320neo το μήνα έως το 2026. Στο εργοστάσιο, το οποίο άνοιξε το 2008, οι εργαζόμενοι συναρμολογούν μεγάλα τμήματα, όπως φτερά και συγκροτήματα ατράκτου. Η Airbus και η κύρια ανταγωνιστική της Boeing Co. έχουν δυσκολευτεί να αυξήσουν την παραγωγή εν μέσω περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς η ζήτηση για νέα αεροσκάφη έχει αυξηθεί.

Η Airbus εργάζεται επίσης για να αυξήσει τις πωλήσεις στην Κίνα. Το Bloomberg ανέφερε αυτήν την εβδομάδα ότι η εταιρεία στόχευε σε μια επόμενη παραγγελία που θα περιελάμβανε αεροσκάφη A350 και πιθανώς A330neo.

Στο Πεκίνο, ο Faury υπέγραψε επίσης μια «συμφωνία γενικών όρων» για τις πωλήσεις αεροσκαφών, χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες. Οι κινεζικοί αερομεταφορείς παρήγγειλαν περισσότερα από 300 αεροσκάφη στενής ατράκτου από την Airbus πέρυσι, αξίας άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων πριν από τις συνήθεις εκπτώσεις. Οι αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα αποτελούν περίπου το ένα πέμπτο των παραδόσεων της Airbus.

Η Κίνα, με το τεράστιο παγκόσμιο τουριστικό δυναμικό της, μόλις έχει αρχίσει να αναδύεται από ένα τριετές πάγωμα των διεθνών ταξιδιών λόγω των lockdown για τη Covid-19.

Boeing

Οι εντάσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου έχουν επίσης αυξηθεί, παρέχοντας στη γαλλική Airbus ένα άνοιγμα σε μια σημαντική αγορά, την ώρα που η Boeing έχει ουσιαστικά αποκλειστεί χωρίς να έχει υπογραφεί σημαντικές συμφωνίες στην Κίνα από το 2017 .

Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας των ΗΠΑ εξακολουθεί να περιμένει από τις αεροπορικές εταιρείες εκεί για να ξαναρχίσουν τις παραδόσεις του ανανεωμένου τζετ 737 Max. Η China Eastern Airlines Corp. και η China Southern Airlines Co. δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αρχίσουν να αποδέχονται περισσότερα από το μοντέλο φέτος. Το δημοφιλές τζετ  ξανάρχισε να πετά στην Κίνα τον Ιανουάριο μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια, μετά από δύο θανατηφόρες συντριβές που προκάλεσαν ένα παγκόσμιο «πάγωμα» των πτήσεων.

Τα κύρια εργοστάσια παραγωγής της Boeing βρίσκονται στις ΗΠΑ, αν και έχει το δικό της κέντρο ολοκλήρωσης και παράδοσης για το 737 Max στο Zhoushan στην επαρχία Zhejiang, όπου βάφονται τα αεροσκάφη και επενδύονται εσωτερικά. Η συνεργασία με την Commercial Aircraft Corp. of China ξεκίνησε το 2018. Τότε, η Boeing είπε ότι οι Κινέζοι πελάτες αντιπροσώπευαν το ένα τρίτο των παραδόσεων των Max, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αναπτυσσόμενης αγοράς.

Ενώ η Airbus εξασφάλισε σημαντικές παραγγελίες στην Κίνα πέρυσι, η Boeing έχει ανεβάσει δυναμική αλλού. Ξεπέρασε τον Ευρωπαίο αντίπαλό της για να κερδίσει μια συμφωνία με την Japan Airlines Co. τον περασμένο μήνα, ενώ συγκέντρωσε μια παραγγελία 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αεροπορική εταιρεία Saudia της Σαουδικής Αραβίας και τον νέο αερομεταφορέα Riyadh Air . Η Airbus και η Boeing μοιράστηκαν τα λάφυρα από την μαμούθ παραγγελία 470 αεροπλάνων της Air India Ltd τον Φεβρουάριο.

Οι παραγγελίες μεγάλων αεροπλάνων έχουν γίνει συνήθης στόχος των εμπορικών επισκέψεων. Η Airbus έκλεισε μια συμφωνία 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 300 τζετ κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου Xi Jinping στο Παρίσι τον Μάρτιο του 2018.