ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Airbus διατήρησε την ηγετική θέση της, ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επιβατικών αεροσκαφών με κινητήρες τζετ στον κόσμο για τρίτη χρονιά, καθώς ξεπέρασε την Boeing μέσω της παράδοσης 611 αεροσκαφών το 2021, με ετήσια αύξηση 8%, όπως ανέφεραν τα στοιχεία της εταιρίας που δημοσιοποιήθηκαν χθες.
Τα στοιχεία αυτά, έδωσαν στην Airbus ένα ξεκάθαρο προβάδισμα στα έσοδα από την παράδοση αεροσκαφών, αφού η αμερικανική Boeing παρέδωσε μόλις περισσότερα από 302 αεροσκάφη, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021.
Μετά τη μείωση της παραγωγής τους, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας, οι κατασκευαστές αεροσκαφών είδαν μεγαλύτερη ζήτηση για αεροσκάφη μεσαίας μεταφορικής ικανότητας, τόσο για επιβατική χρήση, όσο και για τη μεταφορά εμπορευμάτων, παρά την παγκόσμια ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον της COVID-19.
To Reuters ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι οι αρμόδιοι ελεγκτές, που πρέπει να αξιολογήσουν την κάθε παράδοση αεροσκάφους από την αναφερόμενη ευρωπαϊκή κοινοπραξία, έχουν καταμετρήσει τις παραδόσεις μεταξύ 605 και 611 αεροσκαφών.
Οι παραδόσεις που έγιναν την τελευταία στιγμή, αύξησαν το συνολικό αριθμό των αεροσκαφών που παραδόθηκαν, πέραν του στόχου των 600 αεροσκαφών, όπως επιβεβαιώνεται από τα τελικά αποτελέσματα.
Η Airbus ανακοίνωσε ότι πώλησε 771 αεροσκάφη το 2021, με τον καθαρό αριθμό των πωλήσεων μετά από τις ακυρώσεις που έγιναν να καταγράφεται στα 507 αεροσκάφη. Ο αριθμός αυτός, είναι περίπου διπλάσιος, σε σύγκριση με τις παραδόσεις που έγιναν το 2020.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Airbus Γκιγιάμ Φορί χαρακτήρισε το αποτέλεσμα αυτό, ως «τον πρώτο καρπό της ανάκαμψης» προσθέτοντας ότι: «Η ζήτηση είναι πραγματική».
Από τη μεριά της, η Boeing ανακάμπτει πιο αργά, καθώς αντιμετωπίζει τις συνέπειες της κρίσης ασφάλειας των πτήσεων με τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις σχετικά με προβλήματα, αλλά και την αναστολή παραδόσεων του αεροσκάφους ευρείας ατράκτου 787 Dreamliner.
Η Boeing φαίνεται να βρίσκεται στην ίδια θέση με την Airbus
Πρόσφατες αλλαγές στους κανόνες που διέπουν την καταμέτρηση των παραδόσεων αεροσκαφών, αλλά και οι δραστικές μεταβολές που καταγράφηκαν στα περιουσιακά στοιχεία των αεροπορικών εταιριών στη διάρκεια της κρίσης με την COVID-19, έχουν καταστήσει πιο δύσκολη τη σύγκριση της απόδοσης μεταξύ των δύο κορυφαίων κατασκευαστών αεροσκαφών.
Με την Airbus να προηγείται κατά πολύ στις παραδόσεις, ο νικητής αναφορικά με τις νέες παραγγελίες εξαρτάται από τον αριθμητικό προσδιορισμό των καθαρών παραγγελιών που προτιμούν οι μέτοχοι, ενώ τα στοιχεία της Boeing αναμένεται να δημοσιοποιηθούν σήμερα.
Επί τη βάσει μέρους των στοιχείων για το 2021, η Boeing φαίνεται τουλάχιστον να βρίσκεται στην ίδια θέση με την Airbus, αναφορικά με τις καθαρές παραγγελίες υπό μία αναθεωρημένη βάση, μετά από μία πρόσφατη συμφωνία με την αμερικανική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Allegiant Air για 50 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, η οποία δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, οι παραγγελίες επέστρεψαν δυναμικά για 829 αεροσκάφη, αλλά μειώθηκαν στον καθαρό αριθμό των 400 αεροσκαφών, μετά από ακυρώσεις.
Σε μία αναπροσαρμοσμένη βάση, η Boeing είχε δημοσιοποιήσει καθαρό αριθμό 457 παραγγελιών στα τέλη Νοεμβρίου, μετά από μία μερική αποκατάσταση του αριθμού των παραγγελιών της, που σε μία χρονική στιγμή φαίνονταν ότι ήταν μη πιθανό να υλοποιηθεί.
Εκτός απρόοπτων εξελίξεων για νέες παραγγελίες, τα στοιχεία της Airbus δείχνουν ότι η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με μία πιο δύσκολη αποστολή, σχετικά με την εξασφάλιση μιας ισοδύναμης θέσης στις καθαρές παραγγελίες, με σημείο αναφοράς τη θέση της Airbus.