Απώλειες άνω του 12% καταγράφει σήμερα Τρίτη η μετοχή της Airbus, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μειώνει τους στόχους της για το 2024, τόσο για τις παραδόσεις αεροσκαφών όσο και για τα κέρδη.

Ειδικότερα, η Airbus δήλωσε ότι αναμένει πλέον τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων να διαμορφωθούν σε περίπου 5,5 δισ. ευρώ (5,9 δισ. δολάρια), από προηγούμενη εκτίμηση για 6,5 έως 7 δισ. ευρώ που είχε επιβεβαιωθεί στις 25 Απριλίου.

Όσον αφορά τα αεροσκάφη, δήλωσε ότι εκτιμά ότι θα παραδώσει περίπου 770 εμπορικά αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με προηγούμενη πρόβλεψη για περίπου 800.

Έτσι, τα προβλήματα της εταιρείας μεταφέρονται και στους πελάτες, καθώς η ολιγωρία σημαίνει απώλειες για τις αεροπορικές εταιρείες που αναμένουν τα αεροσκάφη τους.

Η μετοχή της εταιρείας υποχωρούσε κατά 12,49% στις 15:33 μ.μ. ώρα Ελλάδος την Τρίτη 25 Ιουνίου, ενώ νωρίτερα το ταμπλό έδειχνε βουτιά της μετοχής κατά  9%.

Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Σύμφωνα με το CNBC, η αναθεώρηση επί τα χείρω των στόχων του κολοσσού για το 2024, συνδέονται εν μέρει με ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στις επιχειρήσεις εμπορικών αεροσκαφών της Airbus.

«Η Airbus αντιμετωπίζει επίμονα συγκεκριμένα προβλήματα που συνδέονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως σε κινητήρες και εξοπλισμό καμπίνας», σημείωσε η εταιρεία.

Επιπλέον, τόνισε ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με τα λειτουργικά κόστη στο τμήμα διαστημικών συστημάτων της, ενώ έχει αναφέρει κοστοβόρες «εμπορικές και τεχνικές προκλήσεις» στην επιχείρηση.

«Οι προκλήσεις σχετίζονται κυρίως με τα χρονοδιαγράμματα, τον φόρτο εργασίας, τις προμήθειες, τους κινδύνους και το λειτουργικό κόστος ορισμένων προγραμμάτων τηλεπικοινωνιών κα πλοήγησης», πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι τα εξαμηνιαία αποτελέσματα της Airbus πρόκειται να ανακοινωθούν στις 30 Ιουλίου.

Νωρίτερα φέτος, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας για το α’ τρίμηνο, ήταν χαμηλότερα από το αναμενόμενο, με τον CFO, Thomas Toepfer, να δηλώνει  στο CNBC ότι τα κέρδη της εταιρείας «δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρά».

Διαβάστε επίσης: 

Airbus: Η στενή συνεργασία με κινεζικές εταιρίες εξυπηρετεί την επιχειρηματική επέκταση της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας

United Airlines: Παγώνει την παραγγελία για 277 Max 10 στη Boeing

Η LCI του Libra Group παραγγέλνει έως και 21 σύγχρονα ελικόπτερα από την Airbus