ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών ανακοίνωσε ότι τα προσαρμοσμένα βασικά λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 4% στα 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% στα 65,4 δισεκατομμύρια και προέβλεψε τα βασικά κέρδη 6,5 έως 7,0 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024.
Το 2023, η Airbus έλαβε συνολικά 2.319 παραγγελίες εμπορικών αεροσκαφών (απότομη αύξηση από 1.078 το 2022), με 2.094 καθαρές παραγγελίες μετά τις ακυρώσεις (από 820 το 2022).
Τα έσοδα από τις δραστηριότητες εμπορικών αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας την αύξηση των παραδόσεων.
Τα τμήματα Airbus Helicopters και Defense and Space παρουσίασαν ποικίλες επιδόσεις, με το EBIT Adjusted να αυξάνεται για τα ελικόπτερα αλλά να μειώνεται για την άμυνα και το διάστημα, αντανακλώντας συγκεκριμένες προσαρμογές και χρεώσεις προγραμμάτων.
Για το δ’ τρίμηνο, τα προσαρμοσμένα κέρδη ήταν στα 2,21 δισ. ευρώ, λίγο χαμηλότερα από τις προβλέψεις της αγοράς.
Σημειώνεται ότι η Airbus δέχεται ένα κύμα παραγγελιών από αεροπορικές εταιρείες που “βλέπουν” ανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης – που είχε επιβραδυνθεί λόγω πανδημίας – βοηθώντας την να δημιουργήσει χρηματικά αποθέματα, σε αντίθεση με την αμερικανική ανταγωνίστρια Boeing, η οποία έχει βυθιστεί στα χρέη που προέρχονται από μια σειρά αλλεπάλληλων κρίσεων.
«Το 2023 καταγράψαμε ισχυρή λήψη παραγγελιών σε όλες τις επιχειρήσεις μας και τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας. Αυτό ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένης της πολυπλοκότητας του λειτουργικού περιβάλλοντος», δήλωσε ο Guillaume Faury, Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus.
«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο παγκόσμιο βιομηχανικό μας σύστημα, προχωρώντας παράλληλα στο ταξίδι μας μετασχηματισμού και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι προτάσεις μας για μερίσματα αντικατοπτρίζουν τα ισχυρά οικονομικά στοιχεία του 2023, τις προοπτικές ανάπτυξης το 2024 και την ισχύ του ισολογισμού».
Οι στόχοι για το 2024
Η εταιρεία προέβλεψε περίπου 800 παραδόσεις jet για το 2024, αλλά ανακοίνωσε ότι θα καθυστερήσει κι άλλο το λανσάρισμα των αεροσκαφών A321XLR, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει το γ’ τρίμηνο από το β’ τρίμηνο που προβλεπόταν.
Ορισμένοι αναλυτές αναφέρουν ότι η εκτίμηση των προοπτικών είναι επιφυλακτική, παρόλο που η Airbus και άλλοι συνεχίζουν να παλεύουν με τους περιορισμούς της προσφοράς.
«Είχαμε δει τις 800 (παραδόσεις) ως το κατώτατο όριο που αναζητούσαν οι επενδυτές και περιμέναμε επίσης 7 δισεκατομμύρια ευρώ ως οδηγό για τα EBIT», ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές της Bernstein.
Διαβάστε επίσης:
Airbus: Προσφέρει έως 1,8 δισ. ευρώ για μονάδα της Atos
Boeing: Γιατί οι αεροναυπηγοί απαιτούν αύξηση μισθού 40%
Boeing: Μικρότερη ζημιά το δ’ τρίμηνο – Δεν έδωσε ετήσιο guidance για το 2024
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα