Ανησυχία προκαλούν στην αγορά οι διεθνείς τιμές των πρώτων υλών, οι οποίες βρίσκονται σε ανοδική πορεία εδώ και αρκετούς μήνες. Οι φόβοι για ένα «ντόμινο» ανατιμήσεων πολλαπλασιάζονται, με αρκετούς επιχειρηματίες να «κρούουν τον κώδωνα» του κινδύνου και να προειδοποιούν για επιπτώσεις στην κατανάλωση σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο.

Η αναθέρμανση της ζήτησης αποτελεί βασικό ζητούμενο για τις επιχειρήσεις, μετά την άρση των lockdown, προκειμένου να καλύψουν τις τεράστιες απώλειες που προκάλεσαν στα οικονομικά τους οι επιπτώσεις της πανδημίας.

Από τους πρώτους που εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για την ανοδική πορεία των πρώτων υλών ήταν ο Απόστολος Βακάκης. Ο ισχυρός άνδρας των Jumbo ανέφερε πως εάν συνεχισθούν οι πληθωριστικές πιέσεις στις πρώτες ύλες (από 15% έως 30%) αλλά και στα μεταφορικά (έως και 500%) και αυξηθεί το κόστος χρήματος, χωρίς να υπάρχει ανάλογη αύξηση εισοδημάτων, τότε όπως είπε «θα οδηγηθούμε σε ένα περιβάλλον ανισορροπίας». Σημείωσε μάλιστα πως η Jumbo δεν αντιμετωπίζει την τραγωδία που αντιμετωπίζουν οι ανταγωνιστές της, καθώς μεταξύ άλλων έχει φροντίσει να επαναδιαπραγματευθεί το κόστος των συμβολαίων για την μεταφορά των εμπορευμάτων της.

Ως μια από τις αβεβαιότητες για την φετινή χρονιά ξεχωρίζει η διοίκηση της ΦΑΓΕ τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών, επισημαίνοντας πως μπορούν να επηρεάσουν το κόστος παραγωγής. Η γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου στέκεται επίσης και στις επιπτώσεις της πανδημίας και στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στις βασικές αγορές που δραστηριοποιείται (Αγγλία, Ελλάδα και ΗΠΑ), ως τους άλλους δυο βασικούς παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάσουν τις εργασίες της.

Στο «αγκάθι» των πρώτων υλών και κυρίως στις αυξητικές τάσεις που καταγράφει η τιμή του αλουμινίου αναφέρθηκε πρόσφατα σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές και ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC, Zoran Bogdanovic. Το στέλεχος της πολυεθνικής εταιρείας που εξυπηρετεί περίπου 600 εκατομμύρια καταναλωτές σε 28 χώρες επισήμανε ότι εάν συνεχισθούν να αυξάνονται οι διεθνείς τιμές των εμπορευμάτων, και ειδικότερα του αλουμινίου τότε είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσει και άλλες ανατιμήσεις. Ήδη, όπως έσπευσε να τονίσει έχει ανατιμήσει τα προϊόντα της σε περίπου 10 χώρες ενώ προέβλεψε πως σε παρόμοιες κινήσεις θα προχωρήσουν και οι ανταγωνιστές τους.