Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του είναι ο αγωγός φυσικού αερίου Βουλγαρίας- Ελλάδας IGB, αφού σύμφωνα με ανακοίνωση της ICGB, που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τον Σύμβουλο μηχανολογικών εργασιών του νέου αγωγού.

Ως νικήτρια κοινοπραξία αναδείχθηκε αυτή του βελγικού ομίλου Tractebel, στην οποία συμμετέχουν επίσης θυγατρικές της Tractebel, η αυστριακή Intber και δύο βουλγαρικές εταιρείες. Η προσφορά της κοινοπραξίας, ύψους 5,67 εκατ. ευρώ, ήταν η υψηλότερη μεταξύ των υποβληθεισών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ICGB.

Ωστόσο μεγάλης σημασίας είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών -που αναμένεται από μέρα σε μέρα- για την κατασκευή του αγωγού, ένα σημαντικό έργο προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ.

Το έργο διεκδικούν 5 σχήματα διεθνών κατασκευαστικών εταιρειών και μεταξύ αυτών τρεις ελληνικές: η ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ και η J&P ΑΒΑΞ.

Συνολικά οι πέντε εταιρείες που αναμένουν το άνοιγμα των προσφορών είναι:

-Κοινοπραξία μεταξύ δυο βουλγαρικών κατασκευαστικών εταιρειών και της ιταλικής Bonatti,
-Κοινοπραξία μεταξύ της γερμανικής Max Streicher και της ελληνικής Τέρνα
-Κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Spiecapag –μονάδα της Vinci- και της βουλγαρικής Thrace Group
J&P ΑΒΑΞ
-Κοινοπραξία μεταξύ της China Petroleum Pipeline Engineering και της ελληνικής Άκτωρ.

Το χρονοδιάγραμμα

Υπενθυμίζεται ότι η ICGB ελέγχεται κατά 50% από τη Βουλγαρία ενώ τις υπόλοιπες μετοχές διατηρούν η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.

Η έναρξη κατασκευής των 182 χιλιομέτρων του αγωγού προγραμματίζεται για τον Ιούλιο ώστε να μπορεί να μπει σε λειτουργία το 2020.

Ο αγωγός, συνολικού μήκους 240 χιλιομέτρων, θα έχει ετήσια χωρητικότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου και θα δέχεται αζέρικο φυσικό αέριο τερματίζοντας την σχεδόν πλήρη εξάρτηση της χώρας από την Ρωσία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δήλωση υπέρ της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου IGB υπέγραψαν Τσίπρας και Μπορίσοφ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι δρόμοι του αερίου του μέλλοντος χαράσσονται στο Τέξας-Πιο κοντά ο East Med

MH ΧΑΣΕΤΕ: Δ. Τζώρτζης (ΔΕΠΑ): Θέλουμε να κλείσει το ζήτημα των ΕΛΦΕ