• Business

    Αγία Παρασκευή: Το χρονικό του ναυαγίου με το νέο δημαρχείο – Αναζητεί ευθύνες ο Χαρδαλιάς

    Νίκος Χαρδαλιάς, Περιφερειάρχης Αττικής - Γιάννης Σταθόπουλος, τ. Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής- Γεώργιος Ρομοσιός, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΕΤΒΟ

    Νίκος Χαρδαλιάς, Περιφερειάρχης Αττικής – Γιάννης Σταθόπουλος, τ. Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής- Γεώργιος Ρομοσιός, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΕΤΒΟ


    Τις παθογένειες και τα κακώς κείμενα των δημοπρατήσεων κατασκευαστικών έργων από Δήμους και Περιφέρειες βγάζει από το χρονοντούλαπο η ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά, σχετικά με το Δημαρχείο Αγίας Παρασκευής, το οποίο δημοπρατήθηκε το 2018 και έχει μείνει «παγωμενό» έως και σήμερα και τη διοικητική αρχή να αναζητά ευθύνες.

    Το mononews συνομίλησε με το πρώην Δήμαρχο της Αγίας Παρασκευής, Ιωάννη Σταθόπουλο, κατά τη διάρκεια της θητείας του οποίου (σ.σ. 2014-2019) η Περιφέρεια Αττικής δημοπράτησε το έργο αρχικής αξίας 22 εκατ. €, αλλά και το Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΕΤΒΟ, Γιώργο Ρομοσιό, που ανέλαβε το έργο.

    Σχετικά με το φλέγον θέμα που καθυστέρησε την υλοποίηση του έργου και δεν είναι άλλο από το λάθος τοπογραφικό ο πρώην Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής αναφέρει ότι η απόκλιση ήταν ελάχιστη. Αυτό συμβαίνει καθώς η μέτρηση του οικοπέδου των 3,8 στρεμμάτων που θα κατασκευαζόταν το νέο δημαρχείο, έγινε με τεχνικά μέσα το 2007 και υπήρξε μία απόκλιση 20  τμ, η οποία εντοπίστηκε σχεδόν μία δεκαετία αργότερα όταν χρησιμοποιήθηκαν πιο σύγχρονα ψηφιακά μέσα.

    Όσον αφορά το τρόπο δημοπράτησης, δηλαδή την προκήρυξη του διαγωνισμού από την Περιφέρεια Αττικής, στο θώκο της οποίας βρισκόταν τότε η Ρένα Δούρου, ο κ. Σταθόπουλος αναφέρει ότι δε χρειάστηκε να υπάρξει ιδιαίτερη πίεση για να επιτευχθεί η χρηματοδότηση από τις υπηρεσίες της, γεγονός και το οποίο χαρακτήρισε ως μεγάλη επιτυχία για το Δήμο Αγίας Παρασκευής.

    Τόνισε, δε, ότι έχει ζητήσει και από τις δύο επόμενους δημάρχους, δηλαδή τους κκ. Ζορμπά και Μυλωνάκη να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους Περιφερειάρχες Αττικής, οι οποίοι είναι ο Γιώργος Πατούλης (2019-2023) και ο Νίκος Χαρδαλιάς, αλλά αυτό δεν επετεύχθη.

    Για το τι μέλλει γενέσθαι επισημαίνει ότι αν δημοπρατηθεί ξανά το έργο ο προϋπολογισμός του θα είναι αρκετά μεγαλύτερος από τα 22 εκατ. Ευρώ της περασμένης δεκαετίας. Πρόσθεσε, επίσης, ότι για να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός θα χρειαστούμε στην καλύτερη των περιπτώσεων από τρία έως 4 έτη, καθώς αρχικά πρέπει να γίνει ο απολογισμός των μέχρι στιγμής εκτελεσμένων εργασιών, να προκηρυχθεί νέα μελέτη με νέος κόστος και στη συνέχεια να καταλήξουμε στη δημοπράτηση του έργου. Εφόσον οι διαδικασίες προχωρήσουν χωρίς εμπόδια, δηλαδή γραφειοκρατικά κολλήματα για τις άδειες και προσφυγές μεταξύ των ενδιαφερομένων, τότε το Δημαρχείο της Αγίας Παρασκευής θα είναι έτοιμο εντός του 2030, δηλαδή 10 χρόνια ύστερα από το αναμενόμενο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω έργο  παραμένει ακόμα στα αζήτητα και να έχει δεσμεύσει δεκάδες εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ εάν αυτό δημοπρατηθεί εκ νέου τότε θα στερήσει χρηματοδότηση από άλλα δημόσια έργα.

     

    Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

     

    Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Nikos Hardalias (@nickhardgr)

    Το προβληματικό χρονικό της δημοπράτησης

    Το έργο που από επιτυχία της δημοτικής αρχής κατέληξε σε ναυάγιο εντός πέντε ετών έχει όλα τα κακά χαρακτηριστικά των διαγωνισμών της περασμένης δεκαετίας, κατά τη διάρκεια της οποίας όλες σχεδόν οι κατασκευαστικές εταιρείες έδιναν μάχη για να επιβιώσουν. Αυτά είναι οι κακές μελέτες, όπως φάνηκε και από το λάθος τοπογραφικό, οι νομικοί διαξιφισμοί μεταξύ των ενδιαφερομένων και οι πολύ χαμηλές εκπτώσεις που τελικά οδήγησαν τον ανάδοχο στη διάλυση της σύμβασης καθώς δεν του «έβγαινε» το έργο.

    Η Περιφέρεια Αττικής έχοντας δώσει το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του έργου από τα τέλη του 2017 προχώρησε το 2018 στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Κατά τη διάρκεια αυτού υπέβαλαν προσφορά σύμφωνα με τον κ. Ρομοσιό συνολικά πέντε σχήματα με τις ΩΡΙΩΝ ΑΤΕ-ΛΑΤΟΜΙΚΗ ΑΤΕ και την ΕΡΕΤΒΟ να δίνουν τις δύο καλύτερες προσφορές με έκπτωση 49,1% και 43,7% αντίστοιχα.

    Ωστόσο, η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με διάρκεια 30 μηνών (σ.σ. Θα έπρεπε δηλαδή το νέο δημαρχείο της Αγίας Παρασκευής να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2020) κόλλησε στο στάδιο των προσφυγών. Η ΕΡΕΤΒΟ προσέφυγε στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) κατά της ΩΡΙΩΝ επικαλούμενη, σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, το γεγονός ότι είχε επιβληθεί πρόστιμο για καρτέλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αν ανατρέξει κανείς στις ανακοινώσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η ΩΡΙΩΝ ΑΤΕ κλήθηκε να πληρώσει πρόστιμο για χειραγώγηση του διαγωνισμού δημοπράτησης του έργου κατασκευής «5ο Λύκειο Λαμίας (Τμ. Α1 και Β)» που έγινε το 2011.

    Η διαμάχη των δύο εταιρειών συνέχισε με την προσφυγή της κοινοπραξίας στη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), και έληξε το 2020 με τις ΩΡΙΩΝ-ΛΑΤΟΜΙΚΗ να χάνουν το έργο και να το αναλαμβάνει η ΕΡΕΤΒΟ.

    Το άδοξο τέλος του νέου δημαρχείου

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο πρώην Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, το έργο ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2021, αλλά ύστερα από ένα χρόνο επικαλέστηκε ότι εντοπίστηκαν βράχια, γεγονός το οποίο άλλαζε τα δεδομένα του έργου. Η εξέλιξη αυτή ήταν απρόβλεπτη και είχε ως αποτέλεσμα να υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση αξίας 1,4 εκατ. € την οποία, όμως, καλούταν να καλύψει ο Δήμος Αγίας Παρασκευής και όχι η Περιφέρεια Αττικής.

    Μάλιστα, ο κ. Σταθόπουλος προσθέτει ότι το ποσό αυτό έπρεπε να περιληφθεί στα απρόβλεπτα της σύμβασης της Περιφέρειας Αττικής και να μη χρεωθεί ο Δήμος. Επ΄αυτού ο κ. Ρομοσιός αναφέρει ότι όντως το 2022 εντοπίστηκε πρόβλημα με τη μελέτη βραχωδών εκσκαφών, αλλά ο Δήμος Αγίας Παρασκευής αρνούταν να την πληρώσει με αποτέλεσμα το έργο να παγώσει έως τις αρχές του 2023.

    Τότε ήταν που η ΕΡΕΤΒΟ ξεκίνησε να ζητά τη διάλυση της σύμβασης, αλλά όπως αναφέρει ο κ. Ρομοσιός, το υπουργείο υποδομών δεν έδινε το πράσινο φως. Ένας από τους βασικούς λόγους του αιτήματος αποχώρησης κατά τον κ. Ρομοσιό ήταν το γεγονός ότι είχαν εκτιναχθεί οι τιμές των κατασκευαστικών υλικών από το 2022 λόγω των διαδοχικών κρίσεων της πανδημίας και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με αποτέλεσμα η έκπτωση του σχεδόν 44% να μην είναι βιώσιμη ύστερα από περίπου τέσσερα έτη, καθώς οι τιμές βασικών υλικών, όπως ο σίδηρος είχε διπλασιαστεί.

    Η τελική απόφαση για τη διάλυση της σύμβασης ήλθε το Β’ Τρίμηνο του 2023 και δόθηκε δεκάμηνη παράταση με αποτέλεσμα το στοιχειωμένο έργο να παγώσει και επίσημα πλέον στις 21 Απριλίου του 2024 κατά τα λεγόμενα του πρώην δημάρχου.

    Δείτε την  απόφαση του αποτελέσματος από την Περιφέρεια Αττικής.

    Διαβάστε επίσης

    Αττική οδός: Εναλλακτικές για τη διαχείριση μέχρι το handover – Ενεργοποιούνται οι επεκτάσεις

    Χρήστος Σταϊκούρας: Πέφτουν οι υπογραφές για έργα αξίας άνω των 560 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι κατασκευαστές τα ανέλαβαν

    Αλέξανδρος Εξάρχου: Το ηχηρό μήνυμα για την ευθυνοφοβία – Τι ζητάει από τον Κυριάκο Μητσοτάκη



    ΣΧΟΛΙΑ