Σημαντική άνοδος στα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα. Τα έσοδα, άλλωστε, σημειώνουν διαρκή άνοδο ήδη από την αρχή του δεύτερου εξαμήνου του 2018, οπότε και ξεκίνησε το εντατικό κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ, καθώς και η υποχρεωτική είσοδος από τη μπροστινή πόρτα, σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Πιο συγκεκριμένα, ο Δεκέμβριος του 2018 παρουσίασε αύξηση εσόδων της τάξεως του 9,8%, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Τα αποτελέσματα του Ιανουαρίου είναι ακόμη πιο θεαματικά, αφού ο φετινός Ιανουάριος είχε έσοδα κατά 21% αυξημένα, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2018.
Συνολικά, το 2018 ο ΟΑΣΑ δείχνει να συγκέντρωσε 200 εκατομμύρια ευρώ έσοδα, συμπεριλαμβανομένων και των εσόδων από το Υπουργείο Εργασίας. Το 2017 ο κύκλος εργασιών είχε φτάσει μόλις τα 173,5 εκατομμύρια, ενώ για το φετινό έτος αναμένεται αύξηση άνω του 10%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου, καθώς και οι νέοι τρόποι επικύρωσης του εισιτηρίου είναι οι κύριες αιτίες της αύξησης των εσόδων του ΟΑΣΑ. Σημειώνεται, ενδεικτικά, ότι την 1η Φλεβάρη διενεργήθηκαν 10.000 έλεγχοι στη ΣΤΑΣΥ και 4.900 στην ΟΣΥ.
Είναι ξεκάθαρο ότι πρωτεύοντα στόχο του ΟΑΣΑ αποτελεί η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, εντείνοντας την προσοχή κυρίως προς τα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, καθώς στα μετρό παρατηρείται χαμηλότερη εισιτηριοδιαφυγή λόγω των κλειστών πυλών.
Οι αριθμοί – στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΑΣΑ μαρτυρούν ότι οι προσωποποιημένες κάρτες έχουν ξεπεράσει τις 1,10 εκατομμύρια και τις 620 χιλιάδες οι απρόσωπες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι περισσότεροι από 1,72 εκατομμύρια πολίτες χρησιμοποιούν κάρτες για τη μετακίνησή τους.
Τη βελτίωση της εξοικείωσης του πολίτη με το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύει και το γεγονός ότι το 20% των συναλλαγών πραγματοποιούνται με πιστωτική κάρτα (δηλαδή 1 στα 5 ευρώ προέρχονται από κάρτα).
Επιπροσθέτως, η πλειονότητα των επιβατών (7 στους 10) χρησιμοποιούν εκπτωτικό εισιτήριο, εξασφαλίζοντας μείωση κομίστρου έως και 17 λεπτά ανά διαδρομή.
Ο ΟΑΣΑ σκοπεύει να προχωρήσει, μέσα στο επόμενο διάστημα και σε αλλαγή του μενού των Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Κομίστρου, με αποτέλεσμα αυτό να γίνει πιο φιλικό και εύχρηστο στον επιβάτη, μειώνοντας ταυτόχρονα στο μισό, το μέσο χρόνο μιας συναλλαγής.