ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), στον οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar, παρουσίασε αύξηση 32,7% κατά την εβδομάδα που τελείωσε στις 8 Νοεμβρίου.
Η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της εν λόγω εβδομάδας, ως καταναλωτική αντίδραση στην εξαγγελία που έλαβε χώρα στις 5 Νοεμβρίου για το επερχόμενο lockdown.
Σημειώνεται ότι η εκτίναξη των πωλήσεων ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη εβδομάδα, πριν την αναστολή της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πρώτο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου).
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά 85%, γεγονός που υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου, κατά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά 48,1%, ενώ τα large supermarkets (καταστήματα 1000-2499 τ.μ.) κατά 35,2%.
Ειδικότερα στο νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας, με τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή να παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης 33,9%. Θετική ήταν η τάση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα στον νομό (26/10 – 1/11) οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω εβδομάδα είχε δύο αργίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης, έναντι μίας την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα.
Διαβάστε ακόμα:
Γεωργιάδης: Κατ’ εξαίρεση στα σούπερ μάρκετ είδη για το κρύο
Καταγγελία Αδ. Γεωργιάδη: Γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ αύξησε τιμές όταν ανακοινώθηκε το lockdown
Σούπερ Μάρκετ: Ποια προϊόντα δεν μπορούν να πωλούν προσωρινά – Η λίστα με τους ΚΑΔ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Kosmocar εξαγόρασε την MAN Hellas
- Καραβίας (Eurobank): Σημαντική για την Ελλάδα η προώθηση των μεταρρυθμίσεων, τα επενδυτικά κίνητρα και η πολιτική σταθερότητα
- ΣΥΡΙΖΑ: Θα ανασκευάσει ο υπουργός Άμυνας τη δήλωση για τη στρατιωτική εργαλειοποίηση παιδιών με αυτισμό;
- Τα νέα Audi Q5, A5 και Q6 e-tron στην Ελλάδα!