Σημαντική μείωση σημειώθηκε στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική αρνητική εξέλιξη που έχει επηρεάσει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο μειωμένος όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν τον Αύγουστο 2024, καθώς και η απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων να προχωρήσουν στην απόκτηση αυτοκινήτου, θα επιφέρουν αλλαγές και αναδιαρθρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

1

Ήδη έχει ανακοινωθεί ότι το γκρουπ VW, εφαρμόζει ένα πρόγραμμα περικοπής του κόστους κατά 10 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει ακόμη και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Η μείωση των ταξινομήσεων τον Αύγουστο 2024, οφείλεται κυρίως στην έντονη πτωτική τάση στις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ. Ειδικότερα στη Γερμανία η πτώση ήταν -27,8%, στη Γαλλία -24,3%, στην Ιταλία -13,4% και στην Ισπανία -6,5%.

Ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει την απροθυμία των υποψήφιων αγοραστών να αποκτήσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι το μερίδιο αγοράς των BEV μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τις 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν.

Αυτό οφείλεται στη μεγάλη πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες.

Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.

Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%).

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%.

Διαβάστε επίσης:

Microsoft-BlackRock: Δημιουργούν fund 30 δισ. δολαρίων για υποδομές τεχνητής νοημοσύνης

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων – Οι παράγοντες που «στηρίζουν» την έξαρση

Το επόμενο βήμα των κεντρικών τραπεζών – Fed, EKT, ΒοΕ στο ραντάρ των επενδυτών