Ο Ομίλος Ελλάκτωρ θα επικεντρώσει στο μέλλον στις παραχωρήσεις, τη διαχείριση απορριμμάτων, το real estate και τα έργα ΑΠΕ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

Με αυτό τον τρόπο προετοιμάζεται το έδαφος για την ανακοίνωση του νέου αναπτυξιακού σχεδίου του Ομίλου, η οποία αναμένεται να γίνει εντός των πρώτων ημερών του Απριλίου.

1

Σημειώνεται ότι αυτές είχαν καθυστερήσει, καθώς αρχικά το αναπτυξιακό σχέδιο αναμενόταν να γνωστοποιηθεί από τα τέλη του 2022.

Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις με το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων με το δίδυμο Κούτρα-Τσέντα και την επάνοδο της Intrakat για την ΑΚΤΩΡ, φαίνεται πως επιβράδυναν τη διαδικασία, αλλά πλέον ο Όμιλος εισέρχεται σε μία νέα περίοδο.

Οι θυγατρικές του Ομίλου στη νέα εποχή

Όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές η Ελλάκτωρ θα εισέλθει σε μία νέα εποχή και σε αυτή πρωταγωνιστικό ρόλο θα διαδραματίσουν τρεις θυγατρικές του Ομίλου.

H πρώτη αποτελεί το όχημα της Ελλάκτωρ για τα έργα παραχωρήσεων και αυτή την περίοδο διαχειρίζεται μαζί με τον Όμιλο ΑΒΑΞ τη χρυσοτόκο όρνιθα της Αττικής Οδού, την οποία και διεκδικεί εκ νέου μέσω του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ συμμετέχει στην Ολυμπία Οδό (17%), τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (22,2%), τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (27,7%), και το Μορέα (71,6%).

Η δεύτερη είναι η ΗΛΕΚΤΩΡ, η οποία δραστηριοποιείται στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και πιο συγκεκριμένα στην κατασκευή και τη λειτουργία-συντήρηση μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ) και βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ).

Στη χώρα μας η ΗΛΕΚΤΩΡ έχει κατασκευάσει την πρώτη ΜΕΑ που δημοπρατήθηκε ως ΣΔΙΤ, η οποία είναι αυτή στη Δυτική Μακεδονία. Αναλαμβάνει, επίσης, έργα για τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής από, όπως ο ΟΕΔΑ Φυλής-Άνω Λιοσίων.

Όσον αφορά το εξωτερικό η ΗΛΕΚΤΩΡ έχει κατασκευάσει στη Βουλγαρία (Σόφια) τη μεγαλύτερη ΜΕΑ με τη δυναμικότητά της να ανέρχεται στους 410.000 τόνους σε ετήσια βάση, ενώ έχει αναλάβει και τη Μονάδα Μηχανικής Βιολογικής Επεξεργασίας στην Κύπρο (Λάρνακα).

Εκτός, όμως, από τα παραπάνω έργα η ΗΛΕΚΤΩΡ συμμετέχει σε εν εξελίξει διαγωνισμούς συνολικής αξίας 878 εκατ. ευρώ τα οποία και διεκδικεί μέσω της κοινοπραξίας με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Πρόκειται για τα ΣΔΙΤ απορριμμάτων στη Φυλή και το Σχιστό που δημοπρατεί η Περιφέρεια Αττικής και τη μονάδα στη Δυτική Θεσσαλονίκη που δημοπρατεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η τρίτη θυγατρική της Ελλάκτωρ είναι η REDS, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της ανάπτυξης ακινήτου και του real estate. Βασικός μέτοχος στην εν λόγω εταιρεία είναι το ολλανδικό family office της Reggerborg, δηλαδή ο βασικός μέτοχος της Ελλάκτωρ, καθώς το ποσοστό της επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου ανέρχεται στο 55,4%, ενώ η Ελλάκτωρ κατέχει το 33,12%.

Σημειώνεται πως το πιο πρόσφατο έργο που ανέλαβε η REDS είναι το ακίνητο των 345.567 τ.μ. στην πρώην αμερικανική βάση στις Γούρνες Ηρακλείου. Πρόκειται για μία επένδυση που εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 200 εκατ. ευρώ και έχει ονομαστεί «Μικρό Ελληνικό», καθώς περιλαμβάνει καζίνο, σύνθετα τουριστικά καταλύματα, συνεδριακό-εκθεσιακό κέντρο, εμπορικά κέντρα, μαρίνα, ελικοδρόμιο καθώς και άλλες χρήσεις.

Αξίζει να αναφερθεί πως συνολικά η REDS προωθεί επενδύσεις αξίας άνω του ενός δισ. ευρώ, εάν λάβουμε επίσης υπόψη τη Μαρίνα Αλίμου, το Κτήμα Καμπά και το Smart Park.

Το κοινό όχημα με τον Όμιλο Βαρδινογιάννη στις ΑΠΕ

Εκτός από τις θυγατρικές του, ο Ελλάκτωρ περιλαμβάνει στο νέο αναπτυξιακό του πλάνο το κοινό σχήμα που έχει δημιουργήσει με τον Όμιλο Βαρδινογιάννη.

Πρόκειται για την παλιά ΕΛΤΕΧ Άνεμος, η οποία είχε απορροφηθεί από τον Ελλάκτωρ το 2019 και πλέον έχει γίνει μία ξεχωριστή οντότητα.

Σημειώνεται πως η απόσχιση της ΕΛΤΕΧ και η πώληση του 75%  στη Motor Oil Renewable Energy αποτελούσαν μία από τις πτυχές της συμφωνίας για την είσοδο του Ομίλου Βαρδινογιάννη στο  μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ (κατέχει το 29,8% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης).

Στο χαρτοφυλάκιο της νέας εταιρίας, η οποία ονομάζεται HoldCo με συμμετοχή 25% της Ελλάκτωρ, υπάρχουν έργα ΑΠΕ  σε λειτουργία συνολικής ισχύος 493 MW καθώς επίσης και σειρά έργων υπό κατασκευή συνολικής ισχύος άνω των 1,6 GW.

Διαβάστε επίσης

Cenergy: Η Σωληνουργεία Κορίνθου υπέγραψε σύμβαση για αγωγό στη Βόρεια Θάλασσα

Frigoglass: Οι Ομολογιούχοι προσχωρούν στη Δεσμευτική Συμφωνία