ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι προοπτικές για τις τιμές των πλοίων είναι θετικές, σε γενικές γραμμές, ωστόσο, σε ορισμένους τομείς της ναυτιλίας αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική αύξηση. Οι προβλέψεις της VesselsValue λαμβάνει υπόψη της αρκετούς παράγοντες κατά την αξιολόγηση των πλοίων κάθε κλάσης και ηλικίας. Στην ανάλυση της εξετάζει ορισμένες από τις πιο ελκυστικές κατηγορίες πλοίων και παραθέτει τους λόγους για τους οποίους είναι πιο εύκολο να δουν τις αξίες τους να εκτοξεύονται.
Container
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν κυριαρχήσει στις ευκαιρίες αγοράς κατά τα τελευταία τρίμηνα και πολλοί εφοπλιστές έχουν εκμεταλλευτεί αυτή την τάση προχωρώντας σε επιλεκτικές αγορές στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τα panamax containerships ηλικίας 10 ετών, αντιπροσωπεύουν την ισχυρότερη αγοραστική ευκαιρία με βάση στις τρέχουσες προοπτικές.
Παρόλο που οι κινήσεις ανακύκλωσης πλοίων παρουσιάζουν επιβράδυνση, το παγκόσμιο ισοζύγιο αγοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει ενισχυθεί το 2018.
Οι αξίες των containers στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων αυξήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και έκτοτε εμφανίζουν πιο ήπια ανάπτυξη στα περισσότερα μεγέθη. Στα νεότευκτα οι τιμές αυξήθηκαν μέχρι σήμερα στα πλοία τροφοδοσίας και η πρόσφατη δραστηριότητα σε νέες παραγγελίες παρουσιάζει μικρή βελτίωση. Ωστόσο, παρά τη βελτίωση, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για όλους τους τύπους πλοίων παραμένει σε χαμηλά επίπεδα καθώς οι παραδόσεις από τα ναυπηγεία έχουν ξεπεράσει τις νέες παραγγελίες.
LPG
Τα κέρδη τρίτου τριμήνου στα VLGC και στα πλοία μεσαίας χωρητικότητας παρουσίασαν βελτίωση δεδομένων των μεγαλύτερων ποσοτήτων LPG από τις ΗΠΑ. Οι μεγαλύτερες εισαγωγές LPG από την Ευρώπη και η ισχυρή αγορά της Ινδίας στήριξαν τα μεσαία πλοία μεταφοράς αερίου (MGCs) και τα Handysizes. Υπάρχει δραστηριότητα στο εμπόριο πετροχημικών στην Ασία και στήριξη από το αυξημένο εμπόριο στις ΗΠΑ.
Το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης για τα VLGC βελτιώνεται και αυτό αντανακλάται σε μεγαλύτερο αριθμό πλοίων. Οι τιμές στα παλαιότερης κατασκευής πλοία είναι πιο ανταγωνιστικές και αναμένεται να ενισχυθούν κατά περίπου 30% στα πλοία 20 ετών, μέχρι τις αρχές του 2020.
Tα πλοία μεταφοράς αερίου μεσαίου μεγέθους (MGC) αποτελούν, επίσης, μία δυνατή ευκαιρία και κυρίως αυτά που έχουν χωρητικότητας 35,000 cubic meters. Η αξία ενός τέτοιου πλοίου ηλικίας 15 ετών μπορεί να αυξηθεί κατά 50% μέσα στην χρονιά που διανύουμε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οι ναυτιλιακές μετοχές -και μία ελληνική- που επιλέγουν οι αναλυτές για το 2019. Οι κλάδοι που θα ξεχωρίσουν
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Νοτιάς: Ο εφοπλιστής με τις κατασκευαστικές business που εγκατέλειψε τον Πύργο Trump
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα εξέλιξη με τη χρεοκοπημένη Toisa. Πόσα είναι τώρα τα χρέη της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας