• Business

    Αυτές είναι οι ακριβότερες πόλεις για δαπάνες σε είδη πολυτελείας – Μεγάλες ανακατατάξεις στη λίστα

    • Bloomberg
    Σιγκαπούρη

    Σιγκαπούρη


    Η Σιγκαπούρη παραμένει η πιο ακριβή πόλη στον κόσμο για δαπάνες σε είδη πολυτελείας, όπως κοσμήματα και παπούτσια, καθώς και σε υπηρεσίες όπως εστιατόρια, υγειονομική περίθαλψη και εκπαίδευση.

    Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ελβετικού ομίλου διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Julius Baer Group, η ανταγωνίστρια της, το Χονγκ Κονγκ, ανέβηκε μία θέση από πέρυσι στη δεύτερη, ενώ και το Λονδίνο ανέβηκε μία θέση και βρέθηκε στην τρίτη.

    Η Σιγκαπούρη συνέχισε να προσελκύει τους υπερπλούσιους διατηρώντας τη φήμη της για πολιτική και οικονομική σταθερότητα, παράλληλα με ένα φιλικό προς τις επιχειρήσεις περιβάλλον. Το Χονγκ Κονγκ είναι η πιο ακριβή πόλη για την πρόσληψη δικηγόρου και η δεύτερη πιο ακριβή για την αγορά ακινήτων.

    Το Λονδίνο σκαρφάλωσε υψηλότερα εν μέρει λόγω της αντοχής της βρετανικής λίρας και της «μερικής εξομάλυνσης» μετά το Brexit.

    Στο μεταξύ, η Σαγκάη υποχώρησε στην τέταρτη θέση, πιθανότατα λόγω των προκλήσεων στην αγορά ακινήτων και της εξασθένησης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, αναφέρει η έκθεση.

    Ανατροπές στη λίστα

    Το Τόκιο υποχώρησε στην 23η θέση λόγω της  εξασθένισης του γεν.

    Πολλές από τις μεγαλύτερες μεταβολές του δείκτη οφείλονται σε διακυμάνσεις συναλλαγματικών ισοτιμιών, καθώς οι τιμές του δείκτη μετατρέπονται σε δολάρια ΗΠΑ προκειμένου να επιτευχθεί η σύγκριση σε παγκόσμια βάση, αναφέρει η έκθεση.

    Το Σαντιάγο στη Χιλή είναι πλέον ακριβότερο μέρος για να ζήσει κανείς από το Τόκιο σε όρους δολαρίου ΗΠΑ – μια κατάσταση που κάποτε θα ήταν “αδιανόητη”, αναφέρει η έκθεση.

    Η Ζυρίχη αναρριχήθηκε στην έκτη θέση και ήταν ο μεγαλύτερος κερδισμένος της χρονιάς, κυρίως λόγω της αντοχής του ελβετικού φράγκου.

    Top 15 Costliest Cities For Luxury Living |
    Οι 15 ακριβότερες πόλεις για πολυτελή διαβίωση

    Ο Δείκτης Lifestyle Index της Julius Baer κατατάσσει τις 25 πιο ακριβές πόλεις του κόσμου αναλύοντας τα οικιστικά ακίνητα, τα αυτοκίνητα, τις πτήσεις business class, τα σχολεία, τα πολυτελή εστιατόρια και άλλα. Η τράπεζα διεξήγαγε έρευνα σε άτομα υψηλού πλούτου, με τραπεζικά περιουσιακά στοιχεία νοικοκυριών ενός εκατομμυρίου δολαρίων και πάνω, από τον Φεβρουάριο έως τον Μάρτιο του 2024.

    Η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική εξελίχθηκαν από την πιο οικονομική περιοχή το 2023, στην πιο ακριβή, με «σημαντικές αυξήσεις τιμών» και όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις να ανεβαίνουν στην κατάταξη. Οι ισχυρές συναλλαγματικές ισοτιμίες επέφεραν την αλλαγή στα περιουσιακά στοιχεία της περιοχής.

    Ωστόσο, υπάρχουν “προϊόντα προσιτής τιμής”, σύμφωνα με την έκθεση. Η περιοχή είναι το φθηνότερο μέρος για να αγοράσει κανείς σαμπάνια και ουίσκι. Η Γαλλία είναι η πατρίδα της σαμπάνιας και η Σκωτία διαθέτει τα περισσότερα αποστακτήρια από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αναφέρει η έκθεση.

    Το Ντουμπάι υποχώρησε στη 12η θέση από την 7η το 2023.

    Ενώ η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις, άλλες ασιατικές πόλεις, κυρίως το Τόκιο, η Μπανγκόκ και η Τζακάρτα, υποχώρησαν στην κατάταξη.

    Στη Σιγκαπούρη, οι πλούσιοι προτιμούν την «διακριτικότητα έναντι των επιδείξεων πλούτου», με τις πωλήσεις ρολογιών, αυτοκινήτων, διαμερισμάτων και άλλων ειδών πολυτελείας να μειώνονται.

    Συνολικά, οι αυξήσεις τιμών επιβραδύνθηκαν στο 4% από το 6% πέρυσι σε όλο τον δείκτη αγαθών και υπηρεσιών.

    Το κόστος των ποδηλάτων μειώθηκε σχεδόν παντού, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς με ποδήλατα μετά τον Covid, ενώ άλλες μειώσεις αφορούν τις πτήσεις business class, καθώς τα ταξίδια επανέρχονται στο φυσιολογικό τους επίπεδο μετά την εκτόξευση των τιμών λόγω της ζήτησης μετά την πανδημία, σύμφωνα με την έκθεση.

    Τα κοσμήματα, τα γυναικεία παπούτσια και τα ανδρικά κοστούμια παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Τρέμουν οι billionaires στο Μονακό: Μπαίνει σε «γκρίζα λίστα» για ξέπλυμα χρήματος

    Augustinus Bader: Η εταιρεία με την δημοφιλή κρέμα ημέρας των 300 δολ. αναμένει αύξηση πωλήσεων 40%

    Citigroup: Το «ακατέργαστο διαμάντι», οι επενδυτές και το δύσκολο έργο της CEO – Τι σχεδιάζει η τράπεζα



    ΣΧΟΛΙΑ