Καθοδική ήταν η πορεία του τουρισμού της Βιέννης το 2020, έπειτα από συνεχόμενα χρόνια ανόδου, με τις ελπίδες του χώρου να στρέφονται προς την νέα χρονιά.

Σύμφωνα με τον διευθυντής της Υπηρεσίας Τουρισμού της Βιέννης Νόρμπερτ Κέτνερ  εκτιμάται ότι από τις περίπου 116.000 θέσεις εργασίας όλο τον χρόνο στον τουρισμό και στις επιχειρήσεις ελεύθερου χρόνου, 30.000 έως 35.000 θα χαθούν βραχυπρόθεσμα, περίπου το ένα πέμπτο όλων των τουριστικών επιχειρήσεων της Βιέννης θα πρέπει να κλείσουν. Πρόκειται για μια “τραγική κατάσταση” για τις επιχειρήσεις, “και ήδη μία οδυνηρή κατάσταση συνολικά”, αναφέρει.

Ο Νόρμπερτ Κέτνερ δεν αναμένει μία γρήγορη ανάκαμψη, καθώς, ήδη τον Δεκέμβριο ήταν σαφές ότι μέχρι το Πάσχα δεν θα υπάρξει καμία σημαντική τουριστική κίνηση στη Βιέννη, με τον κλάδο να είναι προετοιμασμένος για αυτό.

Από την πλευρά του, αναμένει μία ομαλοποίηση γύρω στα μέσα του έτους, δηλαδή το τρίτο τρίμηνο, και σε αυτό, πιστεύει, πως θα συμβάλλει σημαντικά ο εμβολιασμός κατά του κορονοϊού, ενώ κανείς θα πρέπει να λάβει υπόψη του το γενικό κανόνα “εμβολιασμός συν έξι μήνες”.

Ο διευθυντής της Υπηρεσίας Τουρισμού ανέφερε ως παράδειγμα τη Μεγάλη Βρετανία, όπου, ήδη μία εβδομάδα μετά την πρώτη ανακοίνωση των πρώτων ραντεβού εμβολιασμού αυξήθηκε κατά 115% η ζήτηση πληροφοριών σχετικά με ταξίδια στο εξωτερικό.

Γι ‘αυτό, κατά τη γνώμη του, το θέμα του εμβολιασμού είναι τόσο σημαντικό, και μπορεί μεν να μην επιλύσει γρήγορα όλα τα προβλήματα, αλλά είναι “ένας μεγάλος ψυχολογικός πυλώνας στον οποίο μπορεί κανείς να στηρίζεται”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Βιέννη έχει επίσης το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αφετηρίας για τον τουρισμό κατά τη διάρκεια ή μετά από πανδημικούς καιρούς, σε σχέση με την ασφάλεια του παράγοντα υγιεινής, καθώς “έχουμε διαδώσει εντατικά το θέμα μιας λειτουργικής και βιώσιμης πόλης τα τελευταία χρόνια, οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η Βιέννη είναι η πόλη με την υψηλότερη ποιότητα ζωής, και αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη λειτουργική υγειονομική περίθαλψη και στα υψηλά πρότυπα”.

Ωστόσο, ο Νόρμπερτ Κέτνερ αναμένει, για παράδειγμα, μία πλήρη απώλεια της κινεζικής αγοράς το 2021, στην περίπτωση των ΗΠΑ, πιστεύει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί ξανά το τρίτο τρίμηνο, και όπως λέει, πριν από την πανδημία, το ενδιαφέρον ήταν σε 17 αγορές τώρα θα υπάρχουν 23, γιατί “έχουμε γίνει ακόμη πιο διεθνείς”.

Κατά την άποψή του, η ευελιξία είναι σημαντική, θα παρατηρηθεί ποιες αγορές ανοίγουν για να γίνει εκεί εντατική διαφημιστική εκστρατεία, με τη Βιέννη να θέλει να τοποθετηθεί ως πόλη στην καρδιά της Ευρώπης που λειτουργεί και καλύπτει τις βασικές ανάγκες των ανθρώπων, όπως ο πολιτισμός και η απόλαυση.

Όλα όσα έχουν να κάνουν με επαγγελματικά ταξίδια θα είναι επίσης σημαντικά, αν και ο διευθυντής της Υπηρεσίας Τουρισμού της Βιέννης δεν αναμένει ότι ο συνεδριακός τουρισμός θα ανακάμψει πριν από το 2022, παρά το γεγονός ότι η πόλη θεωρείται διεθνώς ως “η πρωτεύουσα των συνεδρίων”, συγκεντρώνοντας την τελευταία δεκαετία τα περισσότερα διεθνή συνέδρια τον χρόνο.

Ο ίδιος βασικά πιστεύει ότι θα είναι απαραίτητο να καθιερωθεί ένα “ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό καθεστώς”, αυτό θα μπορούσε να βασίζεται σε τεστ ή εμβολιασμούς, “και θα πρέπει να πούμε στους Ευρωπαίους ότι εάν θέλετε να ταξιδέψετε, πρέπει να ακολουθήσετε αυτούς και εκείνους τους κανόνες”, ενώ πολλοί μάλλον θα πουν ότι υπάρχει “υποχρεωτικός εμβολιασμός από την πίσω πόρτα”.

Μπορεί να πρόκειται για ένα ευαίσθητο ζήτημα, αλλά “είναι ο τρόπος ζωής μας στην Ευρώπη. Έχουμε συνηθίσει να ταξιδεύουμε, δύο ή τρία ταξίδια σε πόλεις το χρόνο, οι άνθρωποι δεν θα αφήσουν να τους το πάρουν αυτό”, επισήμανε στον απολογισμό του για το 2020, ο εδώ και πολλά χρόνια επικεφαλής της Υπηρεσίας Τουρισμού της Βιέννης Νόρμπερτ Κέτνερ.

Διαβάστε επίσης:

Νορβηγία: Νέα περιοριστικά μέτρα για να αποτραπεί ένα τρίτο κύμα της πανδημίας

Τουρκία: 202 θάνατοι ασθενών με Covid-19 το τελευταίο 24ωρο

ΗΠΑ: Αυξάνει ρυθμούς η εκστρατεία εμβολιασμού – «Μπορούμε 1 εκατ. εμβολιασμούς την ημέρα»