ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Ιστορικό ρεκόρ τζίρου πετυχαίνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η βιομηχανία Αφοί Χαϊτογλου, που δραστηριοποιείται με το brand Μακεδονικός Χαλβάς.
Με αιχμή τις αγορές του εξωτερικού, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία, που φέτος συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής, πέτυχε πέρυσι πωλήσεις μια ανάσα από τα 100 εκατ. ευρώ με τον μισό και πλέον τζίρο να προέρχεται από τις διεθνείς αγορές.
Με όχημα το ταχίνι, προϊόν που εμφανίζει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, η εταιρεία διευρύνει τη διείσδυσή της στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ σε περισσότερες από 50 χώρες που έχει παρουσία, πετυχαίνοντας τη μεγέθυνση του οικονομικού της αποτυπώματος.
Στα διεθνή ράφια χαλβάς και ταχίνι
«Την τελευταία τετραετία αυξήσαμε τις πωλήσεις μας κατά 50% και από τα 65 εκατ. ευρώ πήγαμε 100 εκατ. ευρώ και σε αυτό συνέβαλλαν οι εξαγωγές που για δεύτερη χρονιά το 2023 ξεπέρασαν τις εγχώριες πωλήσεις» επεσήμανε στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης ο marketing director της εταιρείας, κ. Ελευθέριος Χαΐτογλου.
Βασικός πυλώνας της στρατηγικής παραμένει η ανάπτυξη των εξαγωγών με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, προσαρμοσμένα στην κάθε αγορά, σύμφωνα με τον κ. Χαϊτογλου.
Η καλύτερη αγορά της Αφοί Χαϊτογλου είναι οι ΗΠΑ- συνεισφέρουν το 40% του τζίρου που προέρχεται από τις εξαγωγές- όπου εξάγονται χαλβάς, ταχίνι και παστέλια είτε branded προϊόντα είτε ως private label. Παράλληλα αναπτύσσεται δυναμικά και η αγορά του Καναδά ενώ επί ευρωπαϊκής ηπείρου, η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας είναι η πιο δυνατή με τα προϊόντα ταχίνι και χαλβά να είναι σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Σε ό,τι αφορά τον διεθνή ανταγωνισμό αυτός προέρχεται από χώρες όπως το Ισραήλ, Λίβανο, Ιορδανία και Τουρκία ωστόσο όπως ανέφερε ο marketing director της εταιρείας το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι στην ΕΕ αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα λόγω ποιοτικών προδιαγραφών στην παραγωγή παρά το γεγονός ότι είναι υψηλότερο το κόστος.
Στην εγχώρια αγορά αναπτύσσεται σημαντικά το ταχίνι ενώ στην κατηγορία του χαλβά, οι μπάρες χαλβά που έχει κυκλοφορήσει η Αφοί Χαϊτογλου έχει ως αποτέλεσμα να διευρύνονται οι πωλήσεις και πέραν της περιόδου της Σαρακοστής. Όπως είπε, η τάση προς υγιεινή διατροφή έχει μετατοπίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών από τη μαρμελάδα και την πραλίνα φουντουκιού σε προϊόντα όπως το ταχίνι και το φιστικοβούτυρο, κατηγορίες που η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση όπως και στην κατηγορία του χαλβά.
Παραμένει υψηλό το κόστος της πρώτης ύλης
Σε ό,τι αφορά την πρώτη ύλη, το σουσάμι, σύμφωνα με τον κ. Χαϊτογλου υπάρχουν δυσκολίες τόσο λόγω καιρικών συνθηκών και επιπλέον κόστους. Οι ποσότητες που παράγονται στην Ελλάδα δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες και εισάγεται από την Αιθιοπία κατά κύριο λόγο με το κόστος των μεταφορικών λόγω των προβλημάτων να αυξάνεται.
Ωστόσο, όπως είπε, η εταιρεία έχει συμβολαιοποιήσει ποσότητες με αξιόπιστους προμηθευτές για τη χρονιά ωστόσο αθροιστικά το κόστος της πρώτης ύλης και το μεταφορικό είναι 30-35% σε σχέση με πέρυσι.
«Προσπαθούμε να απορροφήσουμε το κόστος όπως κάναμε και με το ενεργειακό κόστος είτε τα υλικά συσκευασίας στο μέγιστο δυνατό βαθμό». Αναφορικά με την ακρίβεια είπε ότι επηρεάζει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, καθώς πρέπει να είναι προσεκτικές στην τιμολογιακή τους πολιτική ώστε να προσαρμοστούν στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς ενώ εμφανίστηκε θετικός στα μέτρα Σκρέκα.
Διαβάστε επίσης
Μάχη Σκλαβενίτη-Δήμου Χαλανδρίου για το σούπερ μάρκετ στη Ρεματιά
Σούπερ μάρκετ: Πόσο τελικά πέφτουν οι τιμές στο ράφι
Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ: Γιατί η Lidl αλλάζει ωράριο από τη Δευτέρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αμαζόνιος: Συμβολική επίσκεψη Μπάιντεν – Έντεκα δισ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγή
- Χοληστερίνη: Όσα πρέπει να ξέρετε για να μειώσετε τους κινδύνους
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»