Συνεχίζονται οι έρευνες για την εξακρίβωση των αιτιών του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος στην Νότια Κορέα, ωστόσο, το Boeing 737-800 παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή και πιο συχνά χρησιμοποιούμενα αεροπλάνα στον κόσμο, σύμφωνα με το CNBC. 

Είναι προγενέστερο του Boeing 737 Max, του τύπου που ενεπλάκη σε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα το 2018 και το 2019, που οδήγησαν στον θάνατο και τους 346 επιβαίνοντές τους.

1

Υπάρχουν σχεδόν 4.400 από τα παλαιότερα Boeing 737-800 που βρίσκονται σε λειτουργία σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών δεδομένων Cirium.

Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο αποτελεί περίπου το 17% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου επιβατηγών αεροσκαφών εν χρήσει.

Η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου 737-800 είναι τα 13 χρόνια, σύμφωνα με το Cirium.

Τα τελευταία παραδόθηκαν πριν από περίπου πέντε χρόνια.

Η Jeju Air παρέλαβε το 2017 το αεροπλάνο που ενεπλάκη στη συντριβή αυτού του Σαββατοκύριακου, ενώ ήταν περίπου 15 ετών.

Προηγουμένως, χρησιμοποιούνταν από την Ryanair.

Μια πλήρης έρευνα μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από ένα χρόνο και το ασυνήθιστο αυτό δυστύχημα έχει εγείρει περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις, όπως γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε το σύστημα προσγείωσης.

Ακόμη και με υδραυλική δυσλειτουργία, οι πιλότοι του Boeing 737-800 μπορούν να ρίξουν το σύστημα προσγείωσης χειροκίνητα.

Μια θεωρία περιλαμβάνει ένα πιθανό χτύπημα σμήνους πουλιών, που απενεργοποίησε τουλάχιστον έναν αν όχι και τους δύο κινητήρες.

«Εάν αυτό συμβεί στο υψόμετρο στο οποίο βρίσκονταν, μπορεί να μην είχαν χρόνο να τσεκάρουν λίστες ελέγχου έκτακτης ανάγκης», δήλωσε ο Jeff Guzzetti, συνταξιούχος ερευνητής αεροπορικής ασφάλειας στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ και την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας.

Ανέφερε επίσης ότι εάν το αεροσκάφος δεν είχε πέσει στον τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος του διαδρόμου, τα πράγματα δεν θα είχαν πάρει αυτή την τραγική τροπή.

Σημειώνεται ότι το NTSB ηγείται της αμερικανικής ομάδας ερευνητών που περιλαμβάνει επίσης την Boeing και της FAA, αφού το αεροσκάφος κατασκευάστηκε και πιστοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα, η χώρα στην οποία συνέβη το ατύχημα θα ηγηθεί της συνολικής έρευνας.

Στον απόηχο του νέου δυστυχήματος, η μετοχή της Boeing σημείωσe πτώση άνω του 4% νωρίς τη Δευτέρα, αφού τοπικοί αξιωματούχοι ζήτησαν επιθεωρήσεις στα αεροσκάφη 737-800 που εκμεταλλεύονται οι αεροπορικές εταιρείες της Νότιας Κορέας.

Ωστόσο, σήμερα Τρίτη, η μετοχή σημείωνε πτώση 2,31% στις 13:09 ώρα Ελλάδος.

Διαβάστε επίσης: 

Αεροπορικά δυστυχήματα: Το 2024 η πιο θανατηφόρα χρονιά στους ουρανούς από το 2018

Tραγωδία στη Νότια Κορέα: Και άλλο αεροσκάφος της Jeju Air αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης

Αεροπορικό στη Νότια Κορέα: Ένας πατέρας θρηνεί την κόρη του που σκοτώθηκε ενώ «είχε σχεδόν φτάσει στο σπίτι»