ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Χάος προκαλεί στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια η ταξιδιωτική «άνθιση» που βιώνουν φέτος, καθώς φαίνεται ότι δεν μπόρεσαν να προετοιμαστούν κατάλληλα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα προβλήματα στις πτήσεις τους, τα οποία οδηγούν με τη σειρά τους σε δυσαρεστημένους ταξιδιώτες.
Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες καταβάλουν προσπάθειες προκειμένου οι επιβάτες – πελάτες τους να νιώσουν ασφαλείς και να ζήσουν μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία κατά τη διάρκεια της πτήσης τους, αλλά και συνολικά. Ωστόσο, κάποιες δεν τα καταφέρνουν πάντα να ικανοποιήσουν, ακόμη και τον πιο «εύκολο» πελάτη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι επιβάτες βιώνουν αναστάτωση, καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, που δυσχεραίνουν το ταξίδι τους και επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία τους.
“Μάχη” για να μην επαναληφθούν τα περσινά
Φέτος, ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη προσπαθούν να αποφύγουν την επανάληψη του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου καλοκαιριού, όταν οι απεργίες και οι ελλείψεις προσωπικού ήταν τόσο σοβαρές, που το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου περιόρισε τον αριθμό των επιβατών και ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να περιορίσουν τις πωλήσεις εισιτηρίων.
Οι ταξιδιώτες πρόκειται να «μπλοκάρουν» ξανά τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, με τον αριθμό των επιβατών να επιστρέφει ή να ξεπερνά τα προ πανδημίας επίπεδα.
Για να κατανοήσουμε το πώς διαχειρίζονται την κατάσταση τα αεροδρόμια μέχρι στιγμής, η εταιρεία που ασχολείται με τα δικαιώματα των επιβατών AirHelp, υπολόγισε τις καθυστερήσεις άνω των 15 λεπτών και ακυρώσεις τον Ιούνιο σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια σε 5.000 ή περισσότερες πτήσεις.
Ο χειρότερος «παραβάτης» ήταν το Gatwick του Λονδίνου, το οποίο παρουσίασε προβλήματα στο 54% των πτήσεων του, ενώ το αεροδρόμιο του Ελσίνκι της Φινλανδίας λειτούργησε ομαλά, με μόλις το 18% των πτήσεων να διαταράσσονται.
Κάπου στη μέση, βρέθηκαν μερικά από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης. Στο Schiphol του Άμστερνταμ για παράδειγμα, το οποίο διαχειρίστηκε 72 εκατομμύρια επιβάτες το 2019, επηρεάστηκε το 36% των πτήσεων, ενώ στο Heathrow, το οποίο διαχειρίστηκε σχεδόν 81 εκατομμύρια επιβάτες το 2019, εκτός προγράμματος βγήκε σχεδόν το 40% των πτήσεων.
Από τα τέλη Απριλίου, η ζήτηση στην Ευρώπη από τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τα δεδομένα του 2019 έως και 20%, σύμφωνα με έρευνα του ιστότοπου ταξιδιωτικών κρατήσεων Hopper.
Αυξάνονται και οι τιμές
Την ίδια στιγμή, αυξάνονται και οι τιμές. Για την Ευρώπη, είναι οι υψηλότερες των τελευταίων έξι ετών, σύμφωνα με την Hopper. Ειδικά στην Ισπανία, παρατηρείται έξαρση του διεθνούς τουρισμού.
Τον Μάιο κατέγραψε ρεκόρ καθώς δέχτηκε 8,2 εκατομμύρια επισκέπτες, σημειώνοντας αύξηση 18% σε σχέση με το 2022 και 4% περισσότερο από την ίδια περίοδο το 2019, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής της χώρας.
«Ετοιμαστείτε λοιπόν για μεγάλες ουρές στα αεροδρόμια—μην σχεδιάσετε τώρα την επόμενη εκδρομή σας στις Βαλεαρίδες», γράφει το Bloomberg.
Οι σωστή στρατηγική για την αποφυγή «κατάρρευσης» των ταξιδιών περιλαμβάνει: Κράτηση για την πρώτη πτήση της ημέρας. Πτήση τις Τρίτες ή Τετάρτες και οι απευθείας πτήσεις, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg.
Τα 10 χειρότερα και τα 10 λίγο καλύτερα αεροδρόμια
Ακολουθούν τα 10 αεροδρόμια στην Ευρώπη που κατατάσσονται αυτή τη στιγμή στη χειρότερη θέση με κριτήριο τις ακυρώσεις, αναβολές ή καθυστερήσεις πτήσεων, αλλά και τα 10 που υπόσχονται ένα καλύτερο καλοκαίρι, σύμφωνα με την AirHelp.
Τα χειρότερα
Τα καλύτερα
Διαβάστε επίσης:
Γιάννης Στουρνάρας: Ανάπτυξη 3,0% το 2024 και 2,7% το 2025 – Δεν είμαστε άτρωτοι
Ακίνητα: Συνεχίζεται η άνοδος των τιμών – Πού βρίσκονται τα φθηνότερα και ακριβότερα σπίτια
Goldman Sachs: Η Ινδία θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ και θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο