Ευτύχης Βασιλάκης
Την επιτυχημένη στρατηγική του Ευτύχη Βασιλάκη να δώσει έμφαση στις περιφερειακές βάσεις της Aegean, Ηρακλείου και Κέρκυρας και να ενισχύσει το δίκτυο των πτήσεων της βάσης στη Θεσσαλονίκη, αποδεικνύει η μεγάλη ανάκαμψη που πέτυχε η εταιρεία τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σημειώνοντας +70% αύξηση σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2020.
Η πορεία αυτή της εταιρείας φαίνεται πως οδηγεί στο θετικό σενάριο για τις προβλέψεις για το έτος, αν και οι κρατήσεις συνεχίζουν να γίνονται τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καλή ορατότητα για το επόμενο τρίμηνο. Για το εννεάμηνο του 2021 ωστόσο τα μηνύματα είναι θετικά, αφού και για τις πρώτες είκοσι ημέρες του Σεπτεμβρίου οι κρατήσεις παραμένουν ψηλά.
Εν τω μεταξύ την επόμενη Παρασκευή 17/9 πρόκειται να ανακοινωθεί το εξάμηνο του 2021 και το στίγμα της χρονιάς θα δοθεί εκ νέου από τον Πρόεδρο της εταιρείας Ευτύχη Βασιλάκη στην τηλεδιάσκεψη που θα γίνει στις 20/9.
Η στρατηγική για το 2022-Μπροστά σε νέες προκλήσεις
Μέσα στο φθινόπωρο πρόκειται εξάλλου να ολοκληρωθεί και να ανακοινωθεί το θερινό πρόγραμμα πτήσεων για το 2022 που σήμερα προετοιμάζεται. Την επόμενη χρονιά, επιστροφής στην κανονικότητα, η μεγάλη πρόκληση για την Aegean είναι να εκτιμήσει σωστά αν θα συνεχιστούν οι ισχυρές ροές τουριστών που είδαμε φέτος το καλοκαίρι και να τοποθετηθεί απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Σημειώνεται ότι το 2021 η ψαλίδα από το 2019 δεν έκλεισε και το στοίχημα για το 2022, είναι η αεροπορική εταιρεία να κλείσει την ψαλίδα και να ολοκληρώσει με επιτυχία την επιστροφή της σε μια αναπτυξιακή πορεία. Ωστόσο οι εξελίξεις στον κλάδο είναι δυναμικές, καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τόσο την εξέλιξη της πανδημίας όσο και το αν θα διατηρηθεί η τάση των επιβατών να κλείνουν τελευταία στιγμή ή θα επανέλθουν οι προκρατήσεις.
Η ευελιξία και η ετοιμότητα παραμένει η μεγάλη πρόκληση για το 2022, όπως και η αντιμετώπιση του αυξανόμενου ανταγωνσιμού, κάτι που ήδη έκανε με επιτυχία τους δύο ισχυρούς μήνες του 2021, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Μετέφερε 2,3 εκατ. επιβάτες σε δύο μήνες
Σημαντική ανάκαμψη στην επιβατική κίνηση κατέγραψε η AEGEAN τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, μεταφέροντας περισσότερους από 2,3 εκατ. επιβάτες (+70% αύξηση σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2020) προσφέροντας συνολικά 3,2 εκατ. θέσεις, μετά την εφαρμογή του πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού στην Ευρώπη και την επανεκκίνηση του τουρισμού.
Ειδικότερα, η AEGEAN μετέφερε περισσότερους από 1,2 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού (+108% αύξηση σε σχέση με το 2020) και περισσότερους από 1 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού (+39% αύξηση σε σχέση με το 2020).
Χαρακτηριστικό των επιδόσεων της περιόδου Ιουλίου και Αυγούστου είναι ότι η εταιρεία μετέφερε περισσότερους επιβάτες από όσους είχε μεταφέρει αθροιστικά τους 6 προηγούμενους μήνες.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN ανέφερε σχετικά: «Με το δίκτυο και τη δραστηριότητά μας υποστηρίξαμε την ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, αμέσως μετά την άρση των βασικών περιορισμών και την εφαρμογή του ψηφιακού πιστοποιητικού στην ΕΕ. Η Ελλάδα είναι από τους προορισμούς που κέρδισαν συγκριτικά με άλλους το στοίχημα της ανάκαμψης. Όμως τόσο η επιμονή της πανδημίας όσο και οι περιορισμοί σε σημαντικές επιμέρους αγορές όπως πχ. η Ρωσία, το Ισραήλ και η Αγγλία, περιόρισαν τις πληρότητες.
Έχουμε περάσει το σημείο αναστροφής της τάσης στην επιβατική κίνηση, όμως σίγουρα έχουμε ακόμη μπροστά μας σημαντικές δυσκολίες και αβεβαιότητες. Οι επενδύσεις μας συνεχίζονται απρόσκοπτα και είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τη σταδιακή επιστροφή στην νέα κανονικότητα».
Ιούλιος – Αύγουστος 2021 | Ιούλιος – Αύγουστος 2020 (% μεταβολή) | |
Επιβατική κίνηση δικτύου AEGEAN & Olympic Air | ||
Εσωτερικού | 1,073,982 | + 39% |
Εξωτερικού | 1,241,572 | + 108% |
Σύνολο Δικτύου | 2,315,554 | + 70% |
Συντελεστής Πληρότητας* | ||
Εσωτερικού | 74.8% | + 0.7% (μβ.) |
Εξωτερικού | 69.2% | + 4.8% (μβ.) |
Σύνολο Δικτύου | 71.7% | + 2.2% (μβ.) |
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση