ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με στόχο την ανάκαμψη από το 2022, δουλεύουν στο φουλ οι μηχανές της Aegean, αφού όπως διαπιστώνει η διοίκηση της εταιρείας, ήδη τα πράγματα αλλάζουν και από το καλοκαίρι επανήλθε σταδιακά η δυνατότητα πτήσεων στην Ευρώπη.
Η εταιρεία, προετοιμάζεται να αξιοποιήσει τη θετική συγκυρία ανάκαμψης του 2022 και του 2023, ενισχυμένη από τα νέα αεροσκάφη της Airbus, ώστε να αυξήσει την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητά της, να βελτιώσει το προφίλ της στους πελάτες της και να εισάγει νέες υπηρεσίες
“Αυτό που περιμένουμε να δούμε είναι μια καλή αρχή για τη σαιζόν του 2022 με μια καλή εκκίνηση από το Μάρτιο του 2022, ώστε να έχουμε ανάκαμψη σε ολόκληρη την τουριστική σαιζόν της επόμενης χρονιάς”, είπε ο Πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας χθες στην τηλεδιάσκεψη της Aegean για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.
Η αυξητική πορεία της ζήτησης, έκανε την εταιρεία να ζητήσει επιτάχυνση των παραδόσεων των νέων αεροσκαφών από την Airbus με στόχο να φτάσει τα 30 νέα αεροσκάφη στο τέλος του 2023 που θα αποτελούν τα μόνιμα (non-seasonable) αεροσκάφη της εταιρείας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και την ποιότητα των πτήσεων που θα προσφέρει. Ωστόσο εκτίμησε ότι τα σημάδια της πανδημίας θα είναι ορατά τόσο το 2022 όσο και μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Οι τάσεις για τα επόμενα τρίμηνα
Στις θετικές τάσεις της σημερινής περιόδου είναι η αύξηση της ελκυστικότητας της Ελλάδας ως προορισμός και στην αύξηση της τουριστικής δαπάνης.
Όπως είπε ο Πρόεδρος της Aegean θα είναι κερδοφόρο το τρίτο τρίμηνο του 2021, τονίζοντας ότι θεωρεί ότι το μεγαλύτερο βάρος των επιπτώσεων της πανδημίας είναι πλέον πίσω μας. «Ο βαθμός ανάκαμψης», σημείωσε, «εξαρτάται από το πόσο γρήγορα οι Έλληνες θα αποφασίσουν να ξεκινήσουν και πάλι τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό και από το πότε θα επανέλθουν και τα εταιρικά ταξίδια».
Σχετικά με τα κέρδη του τρίτου τριμήνου, σημείωσε ότι θα είναι υψηλότερα από τις ζημιές του δεύτερου τριμήνου (που ήταν 33 εκατ. ευρώ), περιορίζοντας τις συνολικές ζημιές του έτους.
Στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 και το πρώτο του 2022 εκτιμά ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί και θα μικραίνει η απόσταση σε σχέση με το 2019, αναμένοντας ότι στο τέταρτο τρίμηνο και το πρώτο τρίμηνο του 2022 μείωση από 12 έως 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ για το σύνολο του 2021 εκτίμησε ότι η εταιρεία θα εμφανίσει πολύ μικρότερες ζημιές από το 2020.
Ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος εκτίμησε, θα είναι ενισχυμένοι, από την παράταση της τουριστικής σαιζόν, που άργησε φέτος να ξεκινήσει, αν και γενικά οι κρατήσεις είναι επηρεασμένες σημαντικά από την πανδημία, όπως σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο σημείωσε ότι δεν αναμένει άλλο λοκντάουν και εξέφρασε την εκτίμηση ότι είναι πιο ελεγχόμενη η κατάσταση από ότι ήταν την περσινή χρονιά, αν και ακόμη απέχουμε από το να πούμε ότι είμαστε σε πλήρη ανάκαμψη.
Όσον αφορά τις προκρατήσεις σημείωσε ότι ακόμη οι κρατήσεις είναι βραχυπρόθεσμες, αλλά σταδιακά υπάρχει μικρή τάση για επαναφορά των πιο μακρόθεσμες κρατήσεις αν και ακόμη η συμπεριφορά των επιβατών απέχει από τις προ πανδημίας συνήθειες. Όπως είπε εκτιμά ότι το επόμενο διάστημα οι πωλήσεις αναμένεται να γίνονται το πολύ στις 45 ημέρες πριν την πτήση.
“Το 2021 ήταν η βάση για την επαναφορά στην κανονικότητα”, είπε. «Υπάρχουν πλέον νέες τάσεις, η Αθήνα είναι δημοφιλής ως βάση για ταξίδια στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ δημοφιλείς έχουν γίνει και οι συνδέσεις με τα μικρά νησιά», σημείωσε ο Πρόεδρος της εταιρείας.
Η Αθήνα, το Ηράκλειο και η Θεσσαλονίκη είναι οι βάσεις που εκτιμά ότι θα έχουν ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια ενώ σημείωσε ότι ότι ζημιά έχει γίνει στους προορισμούς πόλης έχει τελειώσει και πλέον θα τους δούμε να ανακάμπτουν.
Τόνισε ότι η ελληνική τουριστική αγορά ανέκαμψε πιο γρήγορα από την ευρωπαϊκή κάτι που είναι θετικό για την Aegean γιατί η ζήτηση είναι αυξημένη αλλά και αρνητικό γιατί είναι αυξημένος και ο ανταγωνισμός. Όπως είπε το flight recovery, η επαναφορά των πτήσεων στην Ελλάδα έφτασε το 95% τον Αύγουστο καθώς πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες επανέφεραν τις πτήσεις στην Ελλάδα λόγω της αυξημένη τουριστικής ζήτησης.
Ο μέσος όρος της επαναφοράς πτήσεων των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών έφτασε το 70% και η Aegean όπως είπε έφτασε το 80%.
Πρόγραμμα παραλαβής αεροσκαφών από Airbus
Τα θετικά δεδομένα για την επαναφορά της ζήτησης και η καλή ρευστότητα της εταιρείας είχε σαν αποτέλεσμα την επαναδιαπραγμάτευση στις παραδόσεις των Airbus.
Όπως είπε το 2022 πρόκειται να παραλάβει 12 νέα αεροσκάφη και ακόμη 10 το 2023 ενώ το σύνολο των παραδόσεων θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2026. Στο μεταξύ όμως η εταιρεία από το 2023 θα έχει φτάσει στην κρίσιμη μάζα των 30 νέων αεροσκαφών, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της. Με τον τρόπο αυτό αναπληρώνει την καθυστέρηση στις παραδόσεις του 2021.
Ακολουθήστε mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike