ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι επενδυτές περιμένουν εναγωνίως τις απαντήσεις της διοίκησης από τις οποίες κρίνεται η πορεία της εταιρείας και την προοπτική της, αλλά και για η πορεία της μετοχής της.
Σύμφωνα με πληροφορίες και με τις πρώτες εκτιμήσεις των αναλυτών η Aegean χρειάζεται ένα ποσό της τάξης των 380 έως 400 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό μπορεί να προκύψει με κρατική ενίσχυση είτε μέσω Cocos (όπως έγινε προ ετών με τις τράπεζες Πειραιώς και Εθνική) είτε κεφαλαίων που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από τον ESM με την νέα πιστωτική γραμμή. Όπως αναφέρουν πληροφορίες η εταιρεία θα πληρώνει προς το ελληνικό δημόσιο ένα ετήσιο κουπόνι και το Δημόσιο θα έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει τα CoCos σε μετοχές στην περίπτωση που η εταιρεία δεν μπορεί να είναι συνεπείς με τις ετήσιες υποχρεώσεις της…
Σημειώνεται ότι η Aegean απασχολεί 2.900 εργαζομένους, αναπτύχθηκε με ιδία κεφάλαια και κατάφερε να γίνει υπολογίσιμη δύναμη στην Ευρώπη. Όμως ο κορονοϊός έφερε γιγαντιαίες ανατροπές.
Σήμερα, με ίδια κεφάλαια στα 328 εκατ. ευρώ, αναμένει ζημιές 106 εκατ. ευρώ και η ζημιά από το hedging θα φθάσει τα περίπου 84 εκατ. ευρώ. Άρα τα ίδια κεφάλαια θα υποχωρήσουν στα 138 εκατ. ευρώ. Επίσης έχει στο ταμείο της μετρητά περίπου 500 εκατ. ευρώ και ανοιχτές γραμμές χρηματοδότησης περίπου 100-120 εκατ. ευρώ.
Επιστροφή στην κανονικότητα
Η διοίκηση της εταιρείας αναμένεται να ενημερώσει και για τα ποια προβλέπεται να είναι τα επόμενα βήματα επιστροφής της στην κανονικότητα.
Ήδη οι πτήσεις της Aegean αυξάνονται σταδιακά, σε συνέχεια της σταδιακής άρσης των περιορισμών στις μεταφορές εντός Ελλάδας που ανακοινώθηκε τις προηγούμενες μέρες και τις κατευθύνσεις από την ΕΕ για τους κανονισμούς εισόδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, η Aegean προτίθεται να αποκαταστήσει «σταδιακά και με προσεκτικά βήματα» το δίκτυό της, «με απόλυτο σεβασμό στην εθνική προσπάθεια» για έλεγχο της κρίσης του Covid-19.
Σε ένα πρώτο βήμα ενίσχυσης στη συχνότητα πτήσεών της, από χθες 18 Μαΐου ξεκίνησαν οι πτήσεις προς Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και από τις 25 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι πτήσεις προς Ρόδο, Κέρκυρα, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και τους υπολοίπους προορισμούς του δικτύου εσωτερικού.
Επίσης, σταδιακά μέχρι τα τέλη Μαΐου, θα προχωρήσει και στην επανέναρξη διασύνδεσης με μερικούς βασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προγραμματίζει μέσα στον Μάιο την επανέναρξη των πτήσεων από την Αθήνα προς το Μόναχο, τη Ζυρίχη, τη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη, με μικρή κατά αρχήν συχνότητα. Ταυτόχρονα, θα αυξήσει τις πτήσεις προς τις Βρυξέλλες, τον μοναδικό προορισμό εξωτερικού που έως σήμερα δεν είχαν ανασταλεί.
Υπενθυμίζεται ότι από τις 26 Μαρτίου και σε όλη τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που επιβλήθηκαν από τις αρμόδιες αρχές λόγω της πανδημίας, η Aegean διατήρησε τη διασύνδεση με όλους τους προορισμούς στο εσωτερικό της χώρας, σε περιορισμένες συχνότητες, με σκοπό τη συνδρομή στην ειδική μετακίνηση προσώπων και αναγκαίων υλικών για κάλυψη των βασικών αναγκών. Διατηρήθηκε επίσης κι ένας μικρός αριθμό εβδομαδιαίων πτήσεων από Αθηνά προς Βρυξέλλες, για λόγους συνδεσιμότητας της χώρας με το διοικητικό κέντρο της Ε.Ε.
Τα ευρωπαϊκά κράτη στηρίζουν τις αεροπορικές τους
Τονίζεται ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός αερομεταφορέας είναι το ίδιο με αυτό που αντιμετωπίζει ολόκληρος ο αεροπορικός κλάδος στην Ευρώπη, ο οποίος πλήττεται περισσότερο από κάθε άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα από τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Η Airfrance KLM προβλέπει ότι στο τέλος του 2020 θα έχει αρνητικά ιδία κεφάλαια 170 εκατ. ευρώ, μετά από ζημιές 2,427 δισ. ευρώ και η γαλλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να τη στηρίξει με ένα πακέτο βοήθειας ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να εξετάζει την πιθανότητα κρατικοποίησής της.
Την ίδια ώρα, και η ολλανδική κυβέρνηση σχεδιάζει να στηρίξει την KLM, τη θυγατρική του ομίλου Air France-KLM, με ποσό που θα φτάνει τα 2-4 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να ξεπεράσει την κρίση στην οποία περιήλθε λόγω της πανδημίας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Βόπκε Χούκστρα.
Και η Lufthansa διαπραγματεύεται διάσωση ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,8 δισεκατομμύρια δολάρια) για να θα δώσει στην κυβέρνηση το 25,1% της εταιρείας και μια θέση στο εποπτικό της συμβούλιο