Σε μια σταθερά ανοδική πορεία βρίσκεται πλέον η Aegean  και μετά την καλύτερη χρονιά της που ήταν το 2023 τα πρώτα δείγματα του 2024, προμηνύουν μια ακόμα καλύτερη πορεία φέτος.

Ήδη κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη σε σχέση με πέρσι, σημείωσε κατά την τηλεδιάσκεψη των αναλυτών που έγινες πριν λίγες ημέρες ο Πρόεδρος της Αegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης.   Όπως εξήγησε και αν και το ποσοστό πληρότητας είναι στα περσινά επίπεδα  οι θέσεις επιβατών αυξημένες, και επομένως τα έσοδα της εταιρείας κινούνται ανοδικά.

Πρόθεση της εταιρείας, είναι στο βαθμό που και η φετινή χρονιά αποδειχθεί αποδοτική όπως το 2023, να ακολουθήσει την ίδια μερισματική πολιτική με το 2023, μοιράζοντας το 40% των κερδών.

Το 2024 η εταιρεία θα προσθέσει 1,2 εκ. θέσεις επιβατών επιπλέον, από τις οποίες οι 800.000 αφορούν στις πτήσεις εξωτερικού και οι 400.000 στις πτήσεις εσωτερικού, φθάνοντας συνολικά τις 19,5 εκ. θέσεις. Έμφαση δίνει η εταιρεία τόσο στην Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη.

Τα σχέδια για Θεσσαλονίκη

Η Θεσσαλονίκη ειδικά είναι στο επίκεντρο των επενδύσεων της AEGEAN όπως δήλωσε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης, και ήδη ξεκίνησε δρομολόγια προς το Άμστερνταμ και τη Νάξο από τη Θεσσαλονίκη, και επανεκκίνησε το  δρομολόγιο προς το Ισραήλ.

Ο κ. Γερογιάννης σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί σημείο αναφοράς για την AEGEAN, καθώς αποτέλεσε τον πρώτο πυρήνα ανάπτυξης της δραστηριότητάς της στο εξωτερικό, και πλέον είναι η πρώτη σε δραστηριότητα και κύκλο εργασιών περιφερειακή της βάση, με σημαντική δραστηριότητα όλον τον χρόνο. H AEGEAN σήμερα διατηρεί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» τη δεύτερη μεγαλύτερη βάση της, με 7 αεροσκάφη.

Το 2023 η AEGEAN επιχείρησε με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της και από την πόλη της Θεσσαλονίκης δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να καθιερωθεί η Θεσσαλονίκη σε city break προορισμό όλο το χρόνο. Τα εξαιρετικά αποτελέσματα στην επιβατική κίνηση από και προς το αεροδρόμιο Μακεδονία το 2023 σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη μεγάλη επένδυσή μας στο δίκτυο και τις διαθέσιμες θέσεις από και προς τη βάση της Θεσσαλονίκης, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια πολύ καλή χρονιά για τον τουρισμό της πόλης αλλά και συνολικά της περιοχής και για το 2024. Το πρώτο δίμηνο του 2024 η επιβατική κίνηση της AEGEAN από και προς το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» κατάγραψε σημαντική αύξηση. Ειδικότερα, στο δίκτυο εσωτερικού καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 15%, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού 5% συγκριτικά με το 2023.

Το καλοκαιρινό πρόγραμμα που έχει δημοσιεύσει η εταιρεία περιλαμβάνει συνολικά 22 προορισμούς εξωτερικού, εκ των οποίων οι 20 με προγραμματισμένες πτήσεις, μεταξύ των οποίων η Φρανκφούρτη με 2 πτήσεις πια την ημέρα, η Λάρνακα, το Μόναχο, Ντίσελντορφ, Στουτγάρδη η Βαρκελώνη, Βερολίνο, Βενετία, , Βρυξέλλες, Ζυρίχη, Κολωνία, Νυρεμβέργη, κ.α., ενώ πλέον θα επιχειρούμε και ένα νέο απευθείας δρομολόγιο προς το Άμστερνταμ, το οποίο θα ξεκινήσει το χειμώνα.

Επίσης, 14 προορισμούς εσωτερικού, όπως την Αθήνα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, τη Μύκονο, την Κω, τη Ρόδο, τη Λήμνο, τη Σαντορίνη, κ.α., ενώ πάντα προστίθενται και πτήσεις τσάρτερ κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Τα αποτελέσματα του 2023

Η χρήση 2023, ήταν μια επιτυχημένη χρονιά και αυτό καθρεφτίζεται στα έσοδα, την επιβατική κίνηση, την κερδοοφρία και το μέρισμα, σημείωσε ο κ. Βασλάκης.

Τα Λειτουργικά Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) στα €246,8 εκατ. με αύξηση 68% το 2022, και τα κέρδη μετά από φόρους  στα €168,7 εκατ., 58% υψηλότερα σε σχέση με το 2022, έκαναν τη διοίκηση να αποφασίσει να προτείνει γενναιόδωρο μέρισμα προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση  ποσού €0,75 ανά μετοχή.

 Η εταιρεία αξιοποιώντας την έκρηξη της επιβατικής κίνησης, κατάφερε  το 2023 να πετύχει τις καλύτερες επιδόσεις, μέσα σ’ ένα περιβάλλον ισχυρής ζήτησης αλλά και έντονου ανταγωνισμού, υψηλών επιτοκίων και αυξανόμενων στοιχείων κόστους αλλά και αβεβαιοτήτων, καταφέρνοντας να αυξήσει το μερίδιό της.

Το 2023, ο Όμιλος σημείωσε πρόοδο σε όλους τους στρατηγικούς άξονες , συνέχισε τη σταθερή του ανάπτυξη με  30 νέους προορισμούς, αύξησε κατά 4 την παραγγελία των νέων αεροσκαφών Αirbus, που ήταν συνολικά σε 50, ενώ τον Δεκέμβριο 2023 ήδη διαμορφώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το Κέντρο Εκπαίδευσης με τους προσομοιωτές πτήσης αεροσκαφών, ενώ και η νέα Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών θα λειτουργήσει το πρώτο τετράμηνο του 2024.

Το 2023, ο Όμιλος προσέφερε 18,9 εκατ. θέσεις, 3 εκατ. περισσότερες από το 2022 και μετέφερε 15,7 εκατ. επιβάτες συνολικά, 3,2 εκατ. περισσότερους σε σχέση με το 2022, και συνολικά 9,5 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού.

Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 83,4% βελτιωμένος κατά 3,6 π.μ.

H προσθήκη 30 νέων προορισμών στο δίκτυο, φτάνοντας συνολικά τους 180 προορισμούς και η σημαντική αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας λειτούργησαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε ένα ανοδικό περιβάλλον εισερχόμενης ζήτησης αλλά και αυξανόμενης δυναμικής των Ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό.

Η προσφορά 11,2 εκατ. θέσεων στο δίκτυο εξωτερικού σε 49 χώρες αλλά και η αυξημένη διασυνδεσιμότητα μεταξύ προορισμών συνέβαλε στην περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος, στην ενίσχυση της λειτουργίας του κύριου κόμβου της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης και συνεπώς στην ισχυρή αύξηση των εσόδων.

Κέρδη EBITDA €400,4 εκατ., 46% υψηλότερα από το πολύ ισχυρό 2022

Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους ανήλθε σε €1,69 δισ., αυξημένος κατά 27% σε σχέση με το 2022. Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις στα κόστη η AEGEAN διατήρησε ανταγωνιστική διάρθρωση του κόστους της. Ως αποτέλεσμα, κατέγραψε κέρδη EBITDA €400,4 εκατ., 46% υψηλότερα από το πολύ ισχυρό 2022, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση του Ομίλου και επιβεβαιώνει την πλήρη ανάκαμψη από τη διετή περίοδο της πανδημίας.

Τα Λειτουργικά Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε €246,8 εκατ., υπερβαίνοντας κατά 68% το 2022, με το αντίστοιχο περιθώριο να διαμορφώνεται στο 14,6%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα €168,7 εκατ., 58% υψηλότερα σε σχέση με το 2022.

Η ισχυρή κερδοφορία για το 2023 είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή υψηλών λειτουργικών ταμειακών ροών ύψους €334,8 εκατ. (μετά και την πληρωμή των μισθωμάτων αεροσκαφών), διασφαλίζοντας έτσι και την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των 9 νέων αεροσκαφών Α320/321 neo που παραλήφθηκαν το 2023 αλλά και την ταχύτατη εξέλιξη της επένδυσης στο Κέντρο Εκπαίδευσης και τη Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών.

Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €709,3 εκατ. στις 31.12.2023 ενώ τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €418,8 εκατ.