Σε μια ανοδική πορεία έχει μπει πλέον η Aegean καθώς απαλλαγμένη από τα βάρη της κρίσης της πανδημίας και ενισχυμένη από την αύξηση της ζήτησης και τις συνεχείς επενδύσεις στο στόλο της είναι έτοιμη να επωφεληθεί από την καλή τουριστική χρονιά του 2023.

Ήδη οι πρώτοι μήνες του έτους δείχνουν αυξημένη επιβατική κίνηση, ενώ φέτος το 60% του στόλου της εταιρείας είναι νέος ή πιο αποδοτικός. Η χρήση επιπλέον αεροσκαφών νέας τεχνολογίας για μεγαλύτερο μέρος του πτητικού της έργου θα φέρει περαιτέρω εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου ανά προσφερόμενη θέση, αντισταθμίζοντας μερικώς τις επιπτώσεις από τα υψηλότερα επιτόκια και τον πληθωρισμό σε όλη την Ευρώπη που επηρεάζουν τους προμηθευτές και το λειτουργικό μας κόστος.

Η AEGEAN σχεδιάζει να επιχειρεί φέτος με 76 αεροπλάνα το 2023 και να προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, με 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλιάδες περισσότερες από το 2019.Το Δίκτυο θα καλύπτει 46 χώρες, με 264 δρομολόγια σε 161 προορισμούς από συνολικά 8 βάσεις. Ταυτόχρονα θα διαθέτει διπλάσια, 6-7 αναπληρωματικά αεροσκάφη (spare) τα οποία θα είναι έτοιμα προς χρήση σε περίπτωση ανάγκης τους καλοκαιρινούς μήνες, με στόχο να αποφύγει τις παραπάνω χρεώσεις, που θα την επιβαρύνουν αν χρειαστεί να τα αναζητήσει και να τα μισθώσει τότε. Όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας το κόστος αυτό το 2022 ήταν 9 εκ. ευρώ, και με τα παραπάνω αναπληρωματικά αεροσκάδη στοχεύει να γλιτώσει αυτό το έξτρα κόστος φέτος.

Αν και η διοίκηση της εταιρείας  απέφυγε χθες να κάνει προβλέψεις για την πορεία του 2023, τόνισε ότι στοχεύει σε μια χρονιά με κέρδη και υγιή ισολογισμό, που θα της επιτρέψει τη διανομή μερίσματος για τη φετινή χρήση.   Στόχος για το 2023 είναι να δώσει έμφαση στο equity και την εσωτερική αξία της εταιρείας,  να παρουσιάσει κέρδη και ισχυρό ισολογισμό και να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τον αυξημένο στόλο της  ώστε να πετύχει αύξηση μεγεθών και να επιστρέψει στην πολιτική μερισμάτων.

Σημειώνεται ότι στις 15 Μαρτίου του 2023, η AEGEAN ολοκλήρωσε την αποπληρωμή του τελευταίου τμήματος του έκτακτου δανεισμού που είχε λάβει από τις τέσσερεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τρία χρόνια ταχύτερα από την προθεσμία εξόφλησης του. Μετά και την πλήρη αποπληρωμή, η άμεσα διαθέσιμη ρευστότητα σε καταθέσεις και χρηματοοικονομικά ισοδύναμα παραμένει πάνω από τα €500 εκ., ενώ και τα Ίδια Κεφάλαια έχουν επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Όσον αφορά τις επενδύσεις θα ανέλθουν σε 120 εκ. ευρώ το χρόνο από το 2023 και για τα επόμενα χρόνια και αφορούν τόσο τα νέα αεροσκάφη neo, που θα προστίθενται κάθε χρόνο, όσο και τη νέα υπερσύγχρονη τεχνική βάση που ξεκίνησε η εταιρεία στο χώρο του αεροδρομίου Ελευθερίου Βενιζέλος, συνολικής επένδυσης 140 εκ. ευρώ. Κατά το 2023 θα ενισχύσει το στόλο της με 9 νέα αεροσκάφη neo, επιπλέον 9 θα παραδοθούν το 2024, 5 το 2025 και 4 το 2026.

Τι είπε για τα warrants

H διοίκηση της Aegean, δήλωσε χθες κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές διατεθειμένη να προχωρήσει στην αποπληρωμή των κρατικών warrants από φέτος, αν  το Ελληνικό Δημόσιο, τον Ιούλιο, δηλαδή στα 2 χρόνια, από τη σχετική συμφωνία, επιλέξει να ασκήσει αυτό το δικαίωμα.  Όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, με βάση την εκτίμηση για την πορεία της μετοχής, αν αυτό συμβεί τον Ιούλιο, το κόστος που υπολογίζει -με βάση την πορεία της μετοχής- θα είναι στα 42 εκ. ευρώ, δηλαδή 12 εκ. ευρώ παραπάνω από τα 30 εκ. ευρώ που είναι η σχετική πρόβλεψη που ήδη έχει κάνει η εταιρεία. “‘Έχουμε τη ρευστότητα να πληρώσουμε αυτό το ποσό και έχουμε την πρόθεση να το κάνουμε”, δήλωσε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης.

Τα ειδικά δικαιώματα προαίρεσης (τύπου warrants), για αγορά μετοχών της εταιρείας, απέκτησε το Ελληνικό Δημόσιο όταν κατέβαλε την κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ στην Aegean λόγω της πανδημίας.

Τα warrants αντιπροσωπεύουν το δικαίωμα απόκτησης αριθμού μετοχών που αντιστοιχεί στο 11,5% της Aegean Airlines. Η τιμή άσκησης των δικαιωμάτων είναι 3,2 ευρώ ανά μετοχή. Ο κάτοχος των τίτλων, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο, δύναται να δηλώσει την πρόθεσή του για άσκηση των δικαιωμάτων κτήσης από τη λήξη του δεύτερου έτους που έπεται της ημερομηνίας εκταμίευσης της ενίσχυσης από την Aegean Airlines, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2023.
Ωστόσο, εντός 60 ημερών από την ημερομηνία της δήλωσης πρόθεσης άσκησης των δικαιωμάτων κτήσης, η Aegean Airlines δύναται να ασκήσει με δήλωσή της το δικαίωμα προαίρεσης και να αποκτήσει τους τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών στην αγοραία αξία τους.Η αγοραία αξία ισούται με την τυχόν θετική διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής της Aegean Airlines κατά τις τελευταίες 60 ημέρες διαπραγμάτευσης, που προηγούνται της ημερομηνίας δήλωσης πρόθεσης άσκησης των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών και της τιμής άσκησης.

Αυξημένη ζήτηση για ταξίδια προς αλλά και από την Ελλάδα

Όπως ανέφερε η διοίκηση, οι πρώτες ενδείξεις για το 2023 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, με τους επιβάτες   στις πτήσεις εξωτερικού κατά τους δύο πρώτους μήνες, αλλά και τις πωλήσεις εισιτήριων για το καλοκαίρι να υπερβαίνουν σημαντικά τα αντίστοιχα μεγέθη του 2022 και του προ πανδημίας 2019. Παράλληλα, η

H εξελισσόμενη επένδυση στο νέο στόλο Airbus A320 και A321 neo, η καθολική αντικατάσταση του ελικοφόρου στόλου (turboprop) με ATR 42 & 72-600 που ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια του 2022 καθώς και η χρήση SAF συνέβαλαν στην μείωση των εκπομπών CΟ2 κατά 9% ανά χιλιομετρική θέση το 2022 σε σχέση με το 2019, ενώ για το 2023 προβλέπεται περαιτέρω σημαντική βελτίωση.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους ανήλθε σε €1,34 δισ., αυξημένος κατά 98% σε σχέση με το 2021, και 2% υψηλότερος από το 2019. Το 2022 ο Όμιλος προσέφερε 15,8 εκατ. θέσεις και μετέφερε 12,5 εκατ. επιβάτες συνολικά 73% περισσότερους σε σχέση με το 2021, εκ των οποίων 7,3 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 79,8% σημαντικά βελτιωμένος από το 2021 (+ 14,3 ποσοστιαίες μονάδες), αλλά κάτω από τα επίπεδα του 2019 απόρροια της επίδρασης του πρώτου και δεύτερου τριμήνου. Η συμβολή της κίνησης του δικτύου εξωτερικού αντιπροσωπεύει σχεδόν το 80% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου για το 2022.

Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια προς αλλά και από την Ελλάδα, η αύξηση του μέσου εσόδου ανά προσφερόμενη θέση, ο εμπλουτισμός του στόλου με αεροσκάφη νέας τεχνολογίας που επιταχύνθηκε το 2022, καθώς και οι έγκαιρες προαγορές καυσίμου για μέρος των αναγκών συνέβαλαν στην αντιστάθμιση των επιπτώσεων από τη σημαντική αύξηση του κόστους καυσίμου και την ανατίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Συνολικά για το 2022 η χωρητικότητα της Εταιρείας έφτασε στο 90% των προσφερόμενων χιλιομετρικών θέσεων του 2019, με σταδιακή όμως αύξηση κατά την εξέλιξη του έτους. Το τέταρτο τρίμηνο έφθασε το 99% των προσφερόμενων χιλιομετρικών θέσεων και αντίστοιχα στο 115% των εσόδων της αντίστοιχης περιόδου του 2019 με €317,4 εκατ. έσοδα και για πρώτη φορά στην ιστορία της Εταιρείας με θετική κερδοφορία μετά από φόρους στα €13,6 εκατ.

Με την επίδραση και του θετικού τέταρτου τριμήνου τα Κέρδη μετά από Φόρους του έτους ανήλθαν στα €106,8 εκατ. από οργανικές Ζημίες ύψους €57,6 εκατ. το 2021, υπερβαίνοντας κατά 36% την αντίστοιχη κερδοφορία του 2019, η οποία είχε διαμορφωθεί στα €78,5 εκατ.

Διαβάστε επίσης

AEGEAN: Μπορούμε να πληρώσουμε 42 εκ. ευρώ για να πάρουμε πίσω τα warrants-Μέρισμα για τη χρήση 2023