• Business

    Aegean: Ενισχύει το δίκτυό της με νέα δρομολόγια – Ποιες πτήσεις προσθέτει

    Δημήτρης Γερογιάννης. Ceo Aegean Air

    Δημήτρης Γερογιάννης. CEO της Aegean Air


    Το 2024 η AEGEAN μεγαλώνει και ενισχύει το υπάρχον δίκτυο της Αθήνας επενδύοντας σε υφιστάμενα δρομολόγια, όπως το Λονδίνο με την προσθήκη 4ης πτήσης, τη Φρανκφούρτη με την 2η καθημερινή πτήση, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη, τη Λάρνακα και την Κωνσταντινούπολη, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται σε νέες αγορές με την προσθήκη προορισμών που δίνουν μια καινούργια δυναμική, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία.

    Παράλληλα, πλαισιώνει την ανάπτυξη της με νέες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως, η Emirates, η Saudia και η Juneayo με τις οποίες προχωρά σε συμφωνίες κοινού κωδικού (codeshare).

    Η εταιρεία παρουσίασε  το  δίκτυο της AEGEAN για το 2024 και τους προορισμούς του θερινού προγράμματος, δίνοντας στοιχεία για την έως τώρα επιβατική κίνηση και τις τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στο Ντουμπάι που διοργανώθηκε από την AEGEAN με αφορμή τα 25α γενέθλια της εταιρείας παρουσία του CEO, κ. Δημήτρη Γερογιάννη.

    H εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση της δραστηριότητας στην περιοχή του Περσικού Κόλπου και την έναρξη λειτουργίας του ολοκληρωμένου κέντρου για την αερομεταφορά στην Ελλάδα

     Η πορεία της Aegean ήταν ανοδική το 2023 και κατάφερε να υπερβεί τους αριθμούς του 2019, ενώ και φέτος το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς.

    Με την εισαγωγή νέων προορισμών, από το 2023 η εταιρεία επιχειρεί με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της (180 προορισμοί εσωτερικού/εξωτερικού) ταυτόχρονα όμως ενδυνάμωσε το υφιστάμενο δίκτυο εξωτερικού προς τη δυτική Ευρώπη και σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές ως προς την αεροπορική κίνηση και συγκεκριμένα κυρίως προς την Ανατολή γεγονός που αποτελεί στόχο της δικτυακής ανάπτυξης.

    Επιπλέον, συνεχίζει να επενδύει και να επιτυγχάνει την ορθολογική αύξηση της δραστηριότητας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, συμβάλλοντας στη μείωση της εποχικότητας της αεροπορικής κίνησης και της ίδιας δραστηριότητας.

    Δίκτυο AEGEAN 2024 και νέο θερινό πρόγραμμα

    Εστιάζοντας στο ετήσιο πρόγραμμα της AEGEAN και συγκεκριμένα στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας, ο κ. Γιάννης Ράσογλου παρουσίασε τη δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας φέτος:

    Το 2024 η εταιρεία θα προσφέρει συνολικά 19,5 εκατ. θέσεις και θα επιχειρήσει σε 47 χώρες και σε παραπάνω από 155 προορισμούς. Ειδικά στο θερινό πρόγραμμα θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αύξηση της τάξεως του 6%. Σημειώνεται ότι ποσοστό αύξησης καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς με στόχο τη μείωση της εποχικότητας με μήνες όπως ο Φεβρουάριος, Μάρτιος και Μάιος να προσφέρονται αυξημένες θέσεις εξωτερικού από 10% έως και 15%.

    Επιπλέον, στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τη διατήρηση προορισμών που έχουν ήδη ξεκινήσει στο τέλος του 2023, όπως το Ντουμπάι (ΗΑΕ) και το Κισινάου (Μολδαβία), η AEGEAN επεκτείνεται και σε νέους, με την προσθήκη 3 προορισμών από την Αθήνα (Σαράγιεβο, Παλέρμο και Βίλνιους που ξεκίνησαν τον Απρίλιο), ενώ συνεχίζει να επενδύει στα υφιστάμενα δρομολόγια τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού με την προσφορά επιπλέον θέσεων.

    Η αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις το 2024 προσεγγίζει τις 700,000 και είναι σχεδόν μοιρασμένες στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης με περαιτέρω 8% αύξηση χωρητικότητας.

    Στο εξωτερικό, οι αγορές που η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει για το 2024 είναι η Κύπρος, η Τουρκία, παραδοσιακά η Ιταλία και η Γερμανία αλλά και η περιοχή της Ιβηρικής (Ισπανία και Πορτογαλία), της Ολλανδίας και της Αλβανίας στα Βαλκάνια.

    Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον Περσικό Κόλπο πέρα από το νέο ετήσιο δρομολόγιο στο Ντουμπάι, σημαντική αύξηση σημειώνεται και στη Σαουδική Αραβία με αυξημένο αριθμό συχνοτήτων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε Τζέντα και Ριάντ.

    Φυσικά στο δίκτυο εσωτερικού καταγράφεται περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας, τόσο σε δρομολόγια μεγάλης κίνησης όπως Αθήνα‑Ηράκλειο, Αθήνα‑Χανιά, Αθήνα-Ρόδος με επιπλέον καθημερινή συχνότητα, αλλά και σε Λήμνο, Σητεία, Κάρπαθο, ενώ από Θεσσαλονίκη αυξάνεται σημαντικά τόσο ο αριθμός των εβδομαδιαίων πτήσεων στο σύνολο της περιόδου προς Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο. Τέλος, προστίθενται στο δίκτυο εσωτερικού νέα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Νάξο, από Ηράκλειο προς Καλαμάτα και από Ρόδο προς Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία.

    Επιβατική κίνηση και τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε

    Η κα. Πέπη Σταμάτη, Deputy Chief Commercial Officer Network and Revenue, ανέλυσε τα στοιχεία για την έως τώρα επιβατική κίνηση και τις τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε.

    Στην ανακοίνωση του χειμερινού προγράμματος τον Οκτώβριο του 2023 υπήρχαν ενδείξεις για ένα πολύ δυναμικό χειμώνα, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν με εξαιρετικά αποτελέσματα.

    Ενδεικτικά, από τον Νοέμβριο 2023 μέχρι τον Μάρτιο 2024, η AEGEAN πρόσφερε αύξηση συχνοτήτων και διαθέσιμων θέσεων, κατά 10%, στο δίκτυο εσωτερικού, με πληρότητα της τάξεως του 81%, παρόμοια με την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς. Αντίστοιχα, στο δίκτυο εξωτερικού η αύξηση ήταν της τάξεως του 10% και η πληρότητα ήταν 81%, ίδια με την περσινή χρονιά.

    Πιο συγκεκριμένα η στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας τον χειμώνα 2023‑2024 εστίαζε α) στην επέκταση της τουριστικής περιόδου με την αύξηση των θέσεων στο τέλος και τις αρχές της θερινής σεζόν, β) στη συνέχιση της επένδυσης στη βάση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και γ) στη διατήρηση και το χειμώνα δρομολογίων που αρχικά είχαν ξεκινήσει το καλοκαίρι, προκειμένου να εδραιώσουν τις ταξιδιωτικές ροές και την παρουσία της εταιρείας.

    Τον χειμώνα η εταιρεία πέταξε, για πρώτη φορά, σε προορισμούς όπως το Μπιλμπάο, το Κισινάου, το Ταλίν και τη Βαρκελώνη από τη Θεσσαλονίκη, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%.

    Μάλιστα, ενισχύθηκε σημαντικά και το δίκτυο της περιφέρειας με τα δρομολόγια από και προς Ηράκλειο προς κατά βάση, τη Γερμανία, όπως το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη, να καταγράφουν και τους χειμερινούς μήνες πληρότητα της τάξεως του 80%.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και ειδικότερα ο Απρίλιος, έδειξαν τη δυναμική των Ελλήνων να ταξιδεύουν τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, με την πληρότητα να φτάνει το 80%, ενώ, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο του εσωτερικού η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων έφτασε το 2%, με πληρότητα 81% κοντά δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, που ήταν το Ορθόδοξο Πάσχα.

    Ο Μάιος, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ένας «δυναμικός» μήνας, τόσο για το δίκτυο του εσωτερικού, όσο και για το δίκτυο του εξωτερικού που ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα. Οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, ενώ το Μαρόκο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα την περίοδο του Πάσχα.

    Οι ενδείξεις για την επόμενη χρονική περίοδο είναι θετικές παρουσιάζοντας αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019 και τις αναζητήσεις των επισκεπτών για τη χώρα μας στις μηχανές αναζήτησης να παραμένουν αυξημένες.

    Τεχνική Βάση

    Η Aegean όπως ανακοινώθηκε πέρυσι, σχεδόν ένα χρόνο πριν, σήμερα είναι έτοιμη να εγκαινιάσει το πρώτο σύγχρονο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα.

    Μια επένδυση που θα φέρει αξία όχι μόνο στην AEGEAN, αλλά και στην ίδια τη χώρα, προσφέροντας για πρώτη φορά τεχνικές υπηρεσίες σε αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού.

    Το Κέντρο Προσομοιωτών από το Δεκέμβριο του 2023 έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του, εκπαιδεύοντας πληρώματα της AEGEAN αλλά και τρίτων εταιρειών (EL AL, TRANSAVIA, BLUEBIRD, κ.α.), ενώ μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί και η μεταφορά της τεχνικής της βάσης από το υπάρχον κτήριο στο νέο, προκειμένου να επεκταθεί και η προσφορά υπηρεσιών επισκευής αεροσκαφών προς τρίτους.

    Διαβάστε επίσης:

    Aegean: Ενισχύει την παρουσία της στη Μέση Ανατολή από το 2026

    BriQ Properties: Διανομή μερίσματος καθαρού ποσού €0,1045 ανά μετοχή

    Louis Vuitton: Οι θρύλοι του τένις Federer και Nadal πρωταγωνιστές στην καμπάνια «Core Values»



    ΣΧΟΛΙΑ