ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Αύριο, Δευτέρα, μετά το κλείσιμο της αγοράς πρόκειται να πραγματοποιηθεί η κρίσιμη τηλεδιάσκεψη της διοίκησης της Αegean Airlines με τους επενδυτές, κατά την οποία ο Πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, θα ενημερώσει για την κατάσταση της αεροπορικής και κυρίως πώς θα γίνει η στήριξη της Αegean Airlines από το κράτος.
Οι απαντήσεις θα είναι κομβικής σημασίας όχι μόνο για την πορεία της εταιρείας και την προοπτική της, αλλά και για την πορεία της μετοχής της στην αγορά, καθώς αν οι απαντήσεις που θα δοθούν είναι ικανοποιητικές μπορεί να αρθεί η σημερινή αβεβαιότητα που κυριαρχεί επηρεάζοντας και την πορεία της μετοχής της.
Σύμφωνα με πληροφορίες και με τις πρώτες εκτιμήσεις των αναλυτών η Aegean χρειάζεται ένα ποσό της τάξης των 380 έως 400 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό μπορεί να προκύψει με κρατική ενίσχυση είτε μέσω Cocos (όπως έγινε προ ετών με τις τράπεζες Πειραιώς και Εθνική) είτε κεφαλαίων που μπορεί να αντλήσει η Ελλάδα από τον ESM με την νέα πιστωτική γραμμή. Όπως αναφέρουν πληροφορίες η εταιρεία θα πληρώνει προς το ελληνικό δημόσιο ένα ετήσιο κουπόνι και το Δημόσιο θα έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει τα CoCos σε μετοχές στην περίπτωση που η εταιρεία δεν μπορεί να είναι συνεπείς με τις ετήσιες υποχρεώσεις της…
Σημειώνεται ότι η Aegean απασχολεί 2.900 εργαζομένους, αναπτύχθηκε με ιδία κεφάλαια και κατάφερε να γίνει υπολογίσιμη δύναμη στην Ευρώπη. Όμως ο κορονοϊός έφερε γιγαντιαίες ανατροπές.
Σήμερα, με ίδια κεφάλαια στα 328 εκατ. ευρώ, αναμένει ζημιές 106 εκατ. ευρώ και η ζημιά από το hedging θα φθάσει τα περίπου 84 εκατ. ευρώ. Άρα τα ίδια κεφάλαια θα υποχωρήσουν στα 138 εκατ. ευρώ. Επίσης έχει στο ταμείο της μετρητά περίπου 500 εκατ. ευρώ και ανοιχτές γραμμές χρηματοδότησης περίπου 100-120 εκατ. ευρώ.
Τα ευρωπαϊκά κράτη στηρίζουν τις αεροπορικές τους
Τονίζεται ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός αερομεταφορέας είναι το ίδιο με αυτό που αντιμετωπίζει ολόκληρος ο αεροπορικός κλάδος στην Ευρώπη, ο οποίος πλήττεται περισσότερο από κάθε άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα από τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Η Airfrance KLM προβλέπει ότι στο τέλος του 2020 θα έχει αρνητικά ιδία κεφάλαια 170 εκατ. ευρώ, μετά από ζημιές 2,427 δισ. ευρώ και η γαλλική κυβέρνηση ετοιμάζεται να τη στηρίξει με ένα πακέτο βοήθειας ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να εξετάζει την πιθανότητα κρατικοποίησής της.
Την ίδια ώρα, και η ολλανδική κυβέρνηση σχεδιάζει να στηρίξει την KLM, τη θυγατρική του ομίλου Air France-KLM, με ποσό που θα φτάνει τα 2-4 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να ξεπεράσει την κρίση στην οποία περιήλθε λόγω της πανδημίας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Βόπκε Χούκστρα.
Και η Lufthansa διαπραγματεύεται διάσωση ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,8 δισεκατομμύρια δολάρια) για να θα δώσει στην κυβέρνηση το 25,1% της εταιρείας και μια θέση στο εποπτικό της συμβούλιο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025