ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αρχή της ανάκαμψης μέσα στο 2021 και ομαλοποίηση εντός του 2022 «βλέπει» ο CEO της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, όπως ανέφερε απευθυνόμενος στους μετόχους, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να εξουσιοδοτήσει το Δ.Σ. για την απόφαση της αύξησης κεφαλαίου και τους όρους που θα την διέπουν.
Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, «οι ενέργειες αντιμετώπισης της πανδημίας ήταν άμεσες και εξακολουθούμε και δουλεύουμε με ίδιους εντατικούς ρυθμούς για να διασφαλίσουμε την προοπτική επανόδου σε μια υγιή πορεία ανάπτυξης όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν. Αναζητούμε και ενεργοποιούμε τη συνεισφορά όλων των stakeholders για σε αυτήν την ειδική πρωτόγνωρη συγκυρία.
Oι εξελίξεις με την πρόοδο των εμβολιασμών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα δίνουν μια προοπτική ανάκαμψης του κλάδου μας και της εταιρείας μας στην εξέλιξη του έτους.
Φυσικά τα ακριβή χρονικά δεδομένα για τους εμβολιασμούς, ο βαθμός και η ταχύτητα ανακάλυψης της ζήτησης αλλά και οι συμφωνίες των κρατών για τα πρωτοκολλά μετακίνησης διατηρούν ακόμη σημαντική αβεβαιότητα, κυρίως για την στιγμή της επανεκκίνησης.
Θεωρούμε όμως ότι και στην συγκυρία αυτή, οι πρόνοιες και το σύνολο των ενεργειών που έχουμε λάβει είναι ικανές να δώσουν στην εταιρεία και πάλι ισχυρή ανταγωνιστικότητα και την ευκαιρία για ανάκαμψη όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες. Οι επόμενοι μήνες είναι βέβαιο ότι θα είναι ακόμη δύσκολοι, όμως θεωρούμε ότι θα δούμε την αρχή της ανάκαμψης μέσα στο 2021 και την ομαλοποίηση στο 2022.
Σχετικά με την κατάσταση που βίωσε η εταιρεία μέσα στο 2020, ο κ. Γερογιάννης ήταν αποκαλυπτικός: «Στα ελληνικά αεροδρόμια, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η επιβατική κίνηση σημείωσε άνευ προηγουμένου μείωση κατά περισσότερο του 80% μεταξύ Απριλίου-Δεκεμβρίου του το 2020. Η πτώση στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους ανήλθε σε 92%, 62% και 77%, αντίστοιχα.
Φυσικά αντίστοιχη και η επίδραση στην δραστηριότητα και το αποτελέσματα της Εταιρείας μας.
Η αρχή του 2020 μας βρήκε μετά από 7 χρονιά συνεχούς κερδοφόρας ανάπτυξη δικτύου και των υπηρεσιών μας σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση.
Με 15 εκατ. επιβάτες το 2019 σε 44 χώρες & 155 προορισμούς από την Αθηνά αλλά και τις σημαντικές περιφερειακές μας βάσεις. Μεγέθη κατά 70% αυξημένα από την ημερομηνία εξαγοράς της Οlympic Air το 2013. Με 9,5 εκατ. επιβάτες εξωτερικού και εξαιρετική συμβολή στον τουρισμό μας.
Με εξαιρετικά υψηλά ταμειακά διαθέσιμα στο 40% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας αλλά και σχεδόν μηδενικό καθαρό δανεισμό.
Και φυσικά στην αφετηρία μια εξαιρετικά σημαντικής επένδυσης σε νέο στόλο με 46 συνολικά αεροσκάφη Airbus A320/321 neo, τόσο για την ανταγωνιστικότητά, την εξέλιξη των υπηρεσιών όσο και για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μας.
Ακόμα και τους πρώτους δύο μήνες του 2020, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, καταγράφαμε 10% αύξηση της επιβατικής κίνησης και 15% αύξηση των εσόδων.
Τα αποτελέσματα όμως της πρωτόγνωρης πανδημίας και των αναγκαστικών περιορισμών μετακίνησης που επιβλήθηκαν από τα κράτη, ήταν άμεσα και ασύλληπτα ισχυρά σε καταστροφική ισχύ».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike