ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
H Piraeus Securities ξεκινά εκ νέου την κάλυψη της μετοχής της Aegean Airlines με τιμή στόχο στα €16,20 και σύσταση outperform (υπεραπόδοσης) με περιθώριο ανόδου που ξεπερνά το 30%.
Πού στηρίζεται το επενδυτικό στόρι της Aegean
Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, το επενδυτικό στόρι της Aegean Airlines βασίζεται σε μια σειρά από στοιχεία που αφορούν:
1) την πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα, που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται χάρη στις επενδύσεις στον τομέα της φιλοξενίας και των υποδομών (π.χ. Ελληνικό, αεροδρόμιο Καστέλι στο Ηράκλειο Κρήτης),
2) τη στρατηγική τοποθέτηση της εταιρείας (ανταγωνιστική δομή κόστους) που αναμένεται να επιτρέψει τη διατήρηση ή και την αύξηση της ηγετικής θέσης της στην ελληνική αεροπορική αγορά,
3) τη συνεχή αναβάθμιση του στόλου, η οποία αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, αυξάνοντας τη χωρητικότητα θέσεων, την αναβάθμιση των υπηρεσιών και τη δημιουργία σημαντικών εξοικονομήσεων, τόσο στο κόστος καυσίμων όσο και στο κόστος συντήρησης,
4) τη χρήση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) ως κόμβου για τη δρομολόγηση διεθνών πτήσεων προς το δίκτυο περιφερειακών αεροδρομίων που δίνει στην Aegean σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα,
5) το γεγονός ότι η μετοχή της εταιρείας κινείται χρηματιστηριακά στο ίδιο επίπεδο αποτίμησης με τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες με βάση τον δείκτη EV/EBITDAR του 2024 με βάση τις εκτιμήσεις των ομοειδών εταιρειών, αλλά προσφέρει καλή μερισματική απόδοση 5-6% και ισχυρή παραγωγή ταμειακών ροών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής για το μέλλον.
Παρά τις απώλειες που υπέστη κατά την περίοδο της πανδημίας της COVID, η Aegean κατάφερε να ξεπεράσει την κρίση και να επωφεληθεί από την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, που έχει σημειωθεί από το καλοκαίρι του 2022.
Στα θετικά σημεία συνεκτιμώνται τα εξής:
– Η Aegean μετέφερε 6,7 εκατ. επιβάτες την περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2023 επισημαίνοντας μια αύξηση 42% της επιβατικής κίνησης σε ετήσια βάση, ενώ ξεπέρασε την επιβατική κίνηση της περιόδου προ της πανδημίας.
– Οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, η ανταγωνιστική βάση κόστους και η συνεχής αναβάθμιση του στόλου της Aegean θα επιτρέψουν στην εταιρεία να διατηρήσει το ηγετικό της μερίδιο αγοράς στην αναπτυσσόμενη ελληνική αεροπορική αγορά.
– Οι αναλυτές αναμένουν ότι η εταιρεία θα επαναφέρει τη μερισματική της πολιτική, από το 2023.
Το καλύτερο proxy για τον ελληνικό τουρισμό
H χρηματιστηριακή αναμένει ότι εταιρεία θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και θα διατηρήσει το ηγετικό της μερίδιο στην ελληνική αεροπορική αγορά (η επιβατική κίνηση το 2022 αντιστοιχούσε στο 99% περίπου των μεγεθών του 2019).
Επιπλέον, κατά την περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2023 η επιβατική κίνηση ήταν υψηλότερη κατά 10,9% σε σχέση με την περίοδο του πρώτου εξαμήνου του 2019. Ο νέος στόλος θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της, με την εταιρεία να συνεχίζει την αναβάθμιση του στόλου της με 9 νέες προσθήκες αεροσκαφών A320/321neo το 2023, καθώς μέχρι το 2026 συνολικά 46 αεροσκάφη A320/321neo θα υπηρετούν στο στόλο της, δημιουργώντας έτσι σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και εκπομπών, ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση του στόλου των αεροσκαφών της. Το 2022 ανακοίνωσε επίσης τη δημιουργία των εγκαταστάσεων MRO και του εκπαιδευτικού της κέντρου.
Η Piraeus Securities προβλέπει ετήσιο ρυθμό αύξησης των λειτουργικών κερδών προ αποσβέσεων και μισθώσεων (CAGR EBITDAR) 18% την περίοδο 2022-2025 λόγω της αύξησης της κίνησης των επιβατών, της αύξησης της χωρητικότητας και των εσόδων και της βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας λόγω της αναβάθμισης του στόλου.
Η τιμή στόχος υποδηλώνει έναν πολλαπλασιαστή EV/EBITDAR 4,8 φορές, ελαφρώς πάνω από το μελλοντικό πολλαπλασιαστή EV/EBITDAR του Ομίλου λόγω των βελτιωμένων τάσεων στον ελληνικό τουρισμό. Προβλέπει, επίσης, μερισματική απόδοση για το 2023 της τάξης του 3,5%, δεδομένου ότι η εταιρεία θα πρέπει να επαναφέρει τη διανομή μερίσματος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής
Τέλος, αναφορικά με τους βασικούς κινδύνους της επενδυτικής θέσης, η χρηματιστηριακή αναφέρει ότι οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν κάθε παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής, το αυξημένο κόστος ζωής, το ανταγωνιστικό τοπίο, μια απότομη αύξηση των τιμών των καυσίμων και η ανατίμηση του δολαρίου ΗΠΑ και τυχόν περιβαλλοντικοί φόροι και επιβαρύνσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα