Τα οικονομικά αποτελέσματα της Aegean Airlines για το 2017 επιβεβαιώνουν αυτό που υποψιαζόμασταν: η ελληνική αεροπορική εταιρεία βρίσκεται στην καλύτερη φάση της (ούτε καν 20ετούς) πορείας της, με κερδοφορία-ρεκόρ, επιβατική κίνηση-ρεκόρ, και ίσως το σημαντικότερο: εντυπωσιακές προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.

Το 2017 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της εταιρείας, καθώς η Aegean Airlines παρουσίασε επιβατική κίνηση αυξημένη κατά 750.000 επιβάτες σε σχέση με το 2016, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τους 13 εκατομμύρια επιβάτες (13,2 εκατομμύρια, για την ακρίβεια), ενώ τα καθαρά κέρδη της προ φόρων αυξήθηκαν κατά 66% σε σχέση με το 2016 και διαμορφώθηκαν στα 85,8 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδα-ρεκόρ κινήθηκε και ο τζίρος της εταιρείας, στα 1,127 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 11% σε ετήσια βάση, ενώ οι καθαρές λειτουργικές ροές διπλασιάστηκαν στα 120 εκατ. ευρώ, από τα 59,7 εκατ. ευρώ το 2016, και παράλληλα τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 307,4 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2017. Όλα αυτά οδήγησαν και στη διανομή “γενναίου” μερίσματος της τάξεως των 55 σεντς του ευρώ ανά μετοχή, που είναι το υψηλότερο που έχει διανείμει ποτέ η εταιρεία.

Από το ένα ρεκόρ στο άλλο, δηλαδή. Πώς εξηγούνται αυτές οι θεαματικές επιδόσεις; Σίγουρα η αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα, όπως και η απουσία αρνητικών πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων που είχαν στιγματίσει τη χώρα μας τα δύο προηγούμενα χρόνια. Όμως σημαντική ήταν και η συνεισφορά του δικτύου εξωτερικού της εταιρείας, που αναπτύχθηκε κατά 9%, με 7,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ στο εσωτερικό η αύξηση ήταν της τάξεως του 3%. Διόλου αμελητέο στοιχείο εξάλλου αποτελεί και η σταθερότητα στις τιμές των καυσίμων.

Βέβαια, όλα αυτά θα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα αν η Aegean δεν ήταν τόσο σωστά τοποθετημένη στην αγορά, ώστε να εκμεταλλευθεί προς όφελός της όλες τις θετικές εξελίξεις. Με τις επενδύσεις της τα τελευταία χρόνια σε νέα αεροσκάφη και σε νέους προορισμούς, αλλά και τις ενέργειές της για να αναδείξει την Αθήνα σε προορισμό ιδανικό για city break, η Aegean έδειξε το δρόμο της ανάπτυξης, καθώς ανάπτυξη χωρίς επενδύσεις δε γίνεται, και η Aegean έχει επενδύσει μεγάλα ποσά για να φτάσει σήμερα στο σημείο να δρέπει τους καρπούς αυτών των επενδύσεων, που μεταφράζονται σε κέρδη-ρεκόρ.

Και οι επενδύσεις συνεχίζονται, καθώς εντός του μήνα αναμένεται να ανακοινωθεί η απόφαση της Aegean για την εταιρεία από την οποία θα παραγγείλει τα 50 νέα της αεροπλάνα, με τις Airbus και Boeing να διαγκωνίζονται για την παραγγελία. Τα νέα αεροπλάνα θα παραδοθούν από το 2020 ως και το 2024 και θα αυξήσουν τη δυναμικότητα της εταιρείας, αντικαθιστώντας παράλληλα και τα αεροσκάφη της που στο μεταξύ θα αποσυρθούν λόγω παλαιότητας.

Παράλληλα, η εταιρεία προσθέτει φέτος στο “μενού” της 18 νέα δρομολόγια, 11 νέους προορισμούς και 700 χιλ. επιπλέον θέσεις. Ειδικότερα, προσθέτει δρομολόγια για Ιταλία (Τορίνο, Παλέρμο, Μπολόνια, Λαμέτζια Τέρμε), Ισπανία (Μάλαγα), Ελβετία (Βασιλεία), Κροατία (Ζάγκρεμπ και Ζαντάρ), Λιθουανία (Βίλνιους), Ρουμανία (Κλουζ Ναπόκα) και Σκόπια, αλλά και επτά νέα δρομολόγια από περιφερειακά ελληνικάαεροδρόμια (Κέρκυρα – Μόσχα, Σαντορίνη – Τελ Αβίβ, Μύκονος – Τελ Αβίβ, Μύκονος- Βηρυτός, Ρόδος – Λυών, Ρόδος – Βηρυτός, Ηράκλειο – Βηρυτός).

Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα δίκτυο 153 προορισμών,σε 44 συνολικά χώρες, με 16,6 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, ενώ η Αθήνα θα φτάσει τα 112 δρομολόγια, εκ των οποίων τα 81 θα είναι εξωτερικού και τα 31 εσωτερικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: H Cyprus Airways ξεκινά δρομολόγια Λάρνακα – Αθήνα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όμιλος Βαρδινογιάννη: Δίνει 69.193 ευρώ τον χρόνο σε κάθε εργαζόμενο στη Μότορ Όιλ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ: Μια ανάσα για να τα διαλύσουν όλα