ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Εντός των ημερών υποβάλλεται στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας το αναθεωρημένο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ της περιόδου 2020-2029, με σημαντικές αλλαγές που προέκυψαν από τη διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς. Πηγές του ΑΔΜΗΕ επισημαίνουν στο ΑΠΕ – MΠΕ, ως προς την μικρή διασύνδεση της Κρήτης (μέσω Πελοποννήσου,) ότι παρά την πανδημία και τις επιπτώσεις της παραμένει το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου το Νοέμβριο του 2020.
Πέρα από τα χρονοδιαγράμματα των διασυνδέσεων, το νέο πρόγραμμα εμπλουτίζεται με δύο νέα στοιχεία:
-Το πρώτο αφορά την συμπερίληψη στοιχείων για το περιθώριο διείσδυσης νέας ισχύος από μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που προβλέπεται να επιφέρει κάθε νέο έργο διασύνδεσης. Δεδομένου ότι οι διασυνδέσεις των νησιών επιτρέπουν την ανάπτυξη πολλαπλάσιων μονάδων ΑΠΕ σε αυτά, καθώς η παραγόμενη ενέργεια θα μπορεί να διοχετεύεται και στο εθνικό δίκτυο.
-Το δεύτερο σχετίζεται με την συμπερίληψη στο πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ σχολίων σχετικά με έργα τρίτων που προγραμματίζονται στην ελληνική επικράτεια όπως είναι π.χ. έργα διασύνδεσης νησιών και βραχονησίδων στο Βόρειο Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα, η πόντιση καλωδίου διασύνδεσης με την Αφρική κ.α. τα οποία έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού οργανισμού των Διαχειριστών μεταφοράς ηλεκτρικής Ενέργειας (ENTSO-E). Ο ΑΔΜΗΕ θα τοποθετηθεί σε σχέση με τα οφέλη και τη σκοπιμότητα των έργων αυτών, ενώ θα καταγραφούν και τυχόν αντικρουόμενες απόψεις με τους φορείς των έργων.
Σε σχέση με τις νησιωτικές διασυνδέσεις η εικόνα έχει ως εξής:
-Για τη μικρή διασύνδεση της Κρήτης (Πελοπόννησος – Χανιά) ο στόχος ολοκλήρωσης παραμένει για το Νοέμβριο του 2020. «Σχετικά με πιθανή επίπτωση της πανδημίας στο χρονοδιάγραμμα, μέχρι σήμερα δεν έχουν προκύψει ουσιαστικές αλλαγές που οποίες να συνάδουν σε ένα τέτοιο συμπέρασμα. Τα χερσαία έργα συνεχίζονται κανονικά στην Κρήτη. Από την έναρξη του έργου, ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε διαρκή επαφή με όλους τους αναδόχους και φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση / αδειοδότηση προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου», ανέφεραν στο ΑΠΕ πηγές του ΑΔΜΗΕ.
-Η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης (Ηράκλειο – Αττική) θα ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Σημειώνεται ότι πρόσφατα εκδόθηκε η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενώ εγκρίθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι συμβάσεις για τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση των καλωδίων οι οποίες αναμένεται να υπογραφούν μέσα στον Απρίλιο.
– Έχει οριστικοποιηθεί η προθεσμία ολοκλήρωσης για τη διασύνδεση Σαντορίνης-Νάξου το α’ εξάμηνο 2023. Το χρονοδιάγραμμα για τις υπόλοιπες διασυνδέσεις της Δ’ Φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων (Λαύριο-Σέριφος-Μήλος-Φολέγανδρος-Σαντορίνη) παραμένει -τυπικά- ως τις αρχές του 2024. Ο ΑΔΜΗΕ έχει καταθέσει προτάσεις για περαιτέρω επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών προκειμένου να επιταχυνθεί το χρονοδιάγραμμα και για τις υπόλοιπες διασυνδέσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Επίδομα ανεργίας: Τι ισχύει για το νέο πρόγραμμα σε 11 ερωταπαντήσεις – Πώς υπολογίζεται η επιδότηση ανά κατηγορία δικαιούχων (πίνακας)
- Χριστούγεννα στον Πειραιά – Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων για Τρίτη 24 Δεκεμβρίου
- J.P. Morgan για ΔΕΗ: Η κορυφαία ανάπτυξη συνεχίζεται, αύξηση της τιμής στόχου στα €17,9
- Regency Casino Mont Parnes: Μια μαγική «χώρα των θαυμάτων»