• Business

    ΑΔΜΗΕ: Μάχη τεσσάρων για την Αριάδνη – Ανοίγει το virtual data room για την πώληση του 20%

    Μάνος Μανουσάκης, επικεφαλής ΑΔΜΗΕ

    Μάνος Μανουσάκης, επικεφαλής ΑΔΜΗΕ


    Ξεκινά την επόμενη εβδομάδα η αντίστροφη μέτρηση για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους 4 ενδιαφερόμενους για την απόκτηση του  20% του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής του «Αριάδνη Interconnection», δηλαδή της εταιρίας που κατασκευάζει τη μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης Αττικής.

    Τις επόμενες μέρες  εκκινεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού που διενεργεί ο ΑΔΜΗΕ και θα ανοίξει το Virtual Data Room.   Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός  έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες αφού η αρχική πρόβλεψη ήταν ότι οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων θα έπρεπε να έχουν υποβληθεί στο τέλος Ιανουαρίου του 2023.

    Οι τέσσερις κοινοπραξίες που εκδήλωσαν κατ΄ αρχην ενδιαφέρον και πιστοποιήθηκαν από τη ΡΑΑΕΥ θα αποκτήσουν πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία του έργου διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική (SHA, Business Plan) και αφού λάβουν γνώση των στοιχείων αυτών, θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές έως το τέλος του έτους.

    Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης Αττικής αποτελεί το μεγαλύτερο έργο στην ιστορία του ελληνικού ηλεκτρικού συστήματος, μια επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ, διασφαλίζει σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για όλους τους πολίτες.  Για την υλοποίηση της διασύνδεσης, «Αριάδνη» έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση με τα 200 εκατ. ευρώ να προέρχονται από ιδία κεφάλαια, περίπου 400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, 200 εκατ. ευρώ από το ομολογιακό δάνειο της Eurobank και άλλα τόσα από χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

    Έλληνες, Κινέζοι και Ιταλοί διεκδικούν τις αποδόσεις της παραχώρησης

    Εντός της εβδομάδας ο ΑΔΜΗΕ θα ενημερώσει τους τέσσερις ενδιαφερόμενους  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία Macquarie Super Core Infrastructure Fund & Phaethon Holdings (συμφερόντων Κοπελούζου), την ιταλική Terna SpA, και την κινεζική StateGrid International Development Belgium και θα τους καλέσει να υπογράψουν συμφωνίες εμπιστευτικότητας. Ακολούθως  θα ανοίξει το virtual data room προκειμένου να γίνει ο οικονομικός και νομικός έλεγχος της εταιρίας.

    Υπενθυμίζεται ότι το πράσινο φως για τη συμμετοχή και των τεσσάρων σχημάτων στο διαγωνισμό δόθηκε από τη ΡΑΑΕΥ στο τέλος Ιουνίου. Η απόφαση της  ΡΑΑΕΥ προσδιορίζει ότι ο νέος μέτοχος της «Αριάδνης» θα περιοριστεί στο ρόλο του παθητικού επενδυτή, κάτι που σημαίνει ότι δε  θα συμμετέχει στη  διοίκηση και τη λήψη αποφάσεων αλλά θα επωφελείται από τις αποδόσεις του έργου.

    Επίσης, ο πλειοδότης θα έχει τη δυνατότητα της πώλησης του ποσοστού με την προϋπόθεση ότι το πακέτο θα καταλήξει ξανά σε αγοραστή που θα έχει ρόλο παθητικού επενδυτή.

    Η εξέλιξη του έργου

    Παράλληλα με το διαγωνισμό για το 20%, προχωρά το έργο της διασύνδεσης Κρήτης Αττικής.

    Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής περιλαμβάνεται στην κορυφαία πεντάδα των πιο καινοτόμων έργων διασύνδεσης συνεχούς ρεύματος πανευρωπαϊκά. Περιλαμβάνει δύο υποβρύχια καλώδια μήκους 335 χλμ., τάσης 500 kV και συνολικής μεταφορικής ισχύος 1.000 MW που ποντίζονται σε βάθος ρεκόρ έως 1.200 μέτρων στον πυθμένα του Αιγαίου.

    Στα δύο άκρα της διασύνδεσης, την Αττική και το Ηράκλειο, κατασκευάζονται δύο υπερσύγχρονα κέντρα υπερυψηλής τάσης-ο σταθμός μετατροπής Κουμουνδούρου και ο σταθμός μετατροπής Δαμάστας- καθώς και ένας υποσταθμός GIS 150 kV. Κατά τη χάραξη του έργου, ο ΑΔΜΗΕ έλαβε υπόψη τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών για ελαχιστοποίηση της οπτικής και περιβαλλοντικής όχλησης.

    Ήδη έχει ολοκληρωθεί ήδη το υποβρύχιο τμήμα του έργου. Έχουν ποντιστεί συνολικά 1.350 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδίων και καλωδίων οπτικών ινών μεταξύ της Κορακιάς Ηρακλείου και της Πάχης Μεγάρων, σε μεγάλα βάθη της θάλασσας έως και 1.200 μέτρων.

    Επίσης, προχωρούν οι εργασίες προστασίας των υποβρύχιων καλωδίων ώστε περίπου τα 640 χιλιόμετρα να τοποθετηθούν κάτω από την επιφάνεια του βυθού για μέγιστη ασφάλεια. Για τους Σταθμούς Μετατροπής που αποτελούν το χερσαίο τμήμα του έργου το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει πλέον παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων, ενώ οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων βρίσκονται στην τελική ευθεία και προχωρά η ανέγερσή τους.



    ΣΧΟΛΙΑ