Η αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη και την Κίνα βοήθησε την Adidas να πετύχει ισχυρά αποτελέσματα κατά το πρώτο τρίμηνο, ενώ η Βόρεια Αμερική αποτέλεσε το αδύναμο σημείο καθώς οι εταιρείες λιανικής παραμένουν με υπερβολικά αποθέματα, δήλωσε την Τρίτη η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών.

Η Adidas βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης μετά το επώδυνο “διαζύγιο” με τον ράπερ Ye που έβαλε τέλος στην εξαιρετικά κερδοφόρα σειρά παπουτσιών Yeezy, με αποτέλεσμα την καταγραφή ζημιών το 2023, αναφέρει το reuters. Ωστόσο, οι πωλήσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν πρόσφατα από τα εξαιρετικά δημοφιλή μοντέλα που επαναλανσάρει, όπως τα Samba και Gazelle.

O Διευθύνων Σύμβουλος της Adidas, Bjorn Gulden, δήλωσε ότι τα lifestyle προϊόντα ώθησαν τις πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο και πως η ζήτηση για τα casual παπούτσια αυξάνεται ακόμα. Τα έσοδα από τα υποδήματα σημείωσαν άνοδο 13% κατά το τρίμηνο.

«Η Adidas έχει πάψει να είναι η εταιρεία που κανείς δεν ήθελε να αγγίξει και έχει εξελιχθεί στο brand με όλη τη θετική δυναμική», δήλωσε ο Marcus Morris-Eyton, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην AllianceBernstein, η οποία κατέχει μετοχές της Adidas.

Η μετοχή της Adidas, η οποία έχει καταγράψει κέρδη 25% από τις αρχές του έτους, σημείωσε πτώση 1% στο ξεκίνημα των συναλλαγών σήμερα.

Η αποδυνάμωση της Nike

Η εταιρεία αθλητικών ειδών έχει επωφεληθεί από την αποδυνάμωση του κατά πολύ μεγαλύτερου της ανταγωνιστή, της αμερικανικής Nike, η οποία έχασε μερίδιο αγοράς και προειδοποίησε για πτώση των πωλήσεων της.

Στην πλατφόρμα μεταπώλησης The Edit LDN, όπου οι λάτρεις των sneakers αγοράζουν και πωλούν παπούτσια περιορισμένης κυκλοφορίας, οι πωλήσεις παπουτσιών Nike έχουν μειωθεί συνολικά κατά περίπου 30%, ενώ οι πωλήσεις παπουτσιών Adidas – τα οποία είναι συνήθως πιο οικονομικά – έχουν αυξηθεί κατά 80% σε σύγκριση με πέρυσι, δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας Moses Rashid.

Οι πωλήσεις της Adidas αυξήθηκαν κατά 14% στην Ευρώπη και κατά 8% στην Κίνα, ενώ οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της, μειώθηκαν κατά 4% στα 1,12 δισεκατομμύρια ευρώ (1,20 δισεκατομμύρια δολάρια).

Στις ΗΠΑ, όπως και άλλες εταιρείες λιανικής, η Adidas δυσκολεύεται με τα πλεονάζοντα αποθέματα και έχει μειώσει τις τιμές για να μειώσει τα προϊόντα από τα ράφια των καταστημάτων.

«Είναι καθησυχαστικό να βλέπουμε την ευρεία γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων, με τις ΗΠΑ να είναι αδύναμες όπως αναμενόταν, αλλά με μια πολύ πιο ισχυρή Ευρώπη”, δήλωσε ο Adam Cochrane, αναλυτής της Deutsche Bank.

Η Adidas δήλωσε ότι κατάφερε να μειώσει τα αποθέματά της σε υποδήματα και ρούχα κατά 22% σε σύγκριση με πέρυσι. Μαζί με το χαμηλότερο κόστος προμηθειών, αυτό βοήθησε να αυξηθεί το περιθώριο κέρδους της εταιρείας κατά 6,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 51,2%, όπως επισήμανε. Το λειτουργικό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 6,2%, από 1,1% στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

«Η Adidas κατάφερε να περιορίσει τις εκπτώσεις και τα casual παπούτσια είναι ένα προϊόν με υψηλό περιθώριο κέρδους», επισήμανε ο Morris-Eyton.

Διαβάστε ακόμη:

L’Occitane: Έξοδο από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ σχεδιάζει ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης Reinold Geiger

Microsoft: Επενδύσεις 1,7 δισ. δολ. σε cloud computing και ΑΙ στην Ινδονησία

Puig (Paco Rabanne): Στα 24,5 ευρώ η τιμή της IPO του ιστορικού ομίλου ειδών πολυτελείας