Η λειτουργική ζημία της Adidas μπορεί να φτάσει τα 700 εκατομμύρια ευρώ (752 εκατομμύρια δολάρια) το 2023, καθώς αντιμετωπίζει τις συνέπειες από τη διαμάχη της με τον ράπερ και πρώην συνεργάτη της Ye (Kanye West).

Η γερμανική μάρκα αθλητικών παπουτσιών παρουσίασε το χειρότερο σενάριο σε περίπτωση που χρειαστεί να διαγράψει όλο το υπάρχον απόθεμα των προϊόντων Yeezy. Είχε επισημάνει και νωρίτερα ότι τα κέρδη και τα έσοδά της έχουν πληγεί από τον τερματισμό αυτής της κερδοφόρας σειράς.

1

«Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους», δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος Bjorn Gulden στον ιστότοπο της εταιρείας. «Αυτή τη στιγμή δεν αποδίδουμε όπως θα έπρεπε».

Ο Gulden προσπαθεί να ανανεώσει το brand που πλήττεται σε πολλά μέτωπα. Προχωρά σε στρατηγική αναδιάρθρωση με στόχο την αναζωπύρωση της κερδοφορίας έως το επόμενο έτος, η οποία θα μπορούσε να κοστίσει έως και 200 εκατομμύρια ευρώ το 2023.

«Φαίνεται ότι ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος θέλει να θέσει τον πήχη χαμηλά και να λάβει έγκαιρα μέτρα το 2023 για να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές» προκειμένου να ανακάμψει η εταιρεία, έγραψε μέσω email η Cristina Fernandez, αναλύτρια στο Telsey Advisory Group.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος ανέλαβε τα ηνία της Adidas τον Ιανουάριο, μετά από σχεδόν μια δεκαετία στο τιμόνι της ανταγωνίστριας εταιρείας Puma, όπου ηγήθηκε της ανάκαμψης της επαναφέροντας τα κέρδη και τις πωλήσεις σε ανοδική τροχιά.

Κύριος στόχος του στην Adidas θα είναι να αναζωογονήσει την άτονη σειρά αθλητικών παπουτσιών και ενδυμάτων του brand και να κερδίσει πελάτες στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα. Θα πρέπει επίσης να εξακριβώσει εάν η Adidas μπορεί να πουλήσει ή να επαναχρησιμοποιήσει τα σχέδια Yeezy χωρίς την επωνυμία τους.

«Πρέπει να ενώσουμε τα κομμάτια ξανά», είπε ο Gulden. «Είμαι πεπεισμένος ότι με τον καιρό θα κάνουμε την Adidas να λάμψει ξανά. Αλλά χρειαζόμαστε λίγο χρόνο».

Οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό το 2023, προέβλεψε η γερμανική εταιρεία αργά την Πέμπτη. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ανάπτυξη περίπου 4%.

Ο όμιλος αθλητικών ειδών τερμάτισε την επικερδή σχεδιαστική συνεργασία του με τον Ye, παλαιότερα γνωστό ως Kanye West, στα τέλη Οκτωβρίου, όταν αυτός προχώρησε σε μια σειρά από αντισημιτικά και ρατσιστικά σχόλια.

Η Adidas είχε εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη σειρά Yeezy, την οποία ονόμασε μία από τις πιο επιτυχημένες στην ιστορία του κλάδου, και χρειάστηκαν εβδομάδες συζητήσεων εντός της εταιρείας προτού τερματίσει τελικά τη συνεργασία. Άλλοι λιανοπωλητές όπως η Gap, που είχε επίσης συνεργασία με τον ράπερ, κινήθηκαν πολύ πιο γρήγορα για να διακόψουν τους δεσμούς τους μαζί του.

Η Adidas αντιμετωπίζει επίσης προκλήσεις στην Κίνα, όπου η ζήτηση για τα παπούτσια και τα ρούχα της έχει μειωθεί εν μέσω του μποϊκοτάζ των καταναλωτών και ως αποτέλεσμα των περιορισμών Covid.

Διαβάστε ακόμη:

Adidas: Βουτιά 50% στις πωλήσεις του brand της Beyoncé

Adidas: Μειώνει τις προβλέψεις για την κερδοφορία – Πλήγμα από τη λήξη συνεργασίας με τον Kanye West