Δύο πλοία capesize πρόσθεσε στον στόλο της η χαμηλού προφίλ ελληνική ναυτιλιακή Unisea Shipping του Αδαμάντιου Λαιμού, σύμφωνα με ναυλομεσίτες και ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων.

Πρόκειται για τα πλοία Shagang Hongchang και Shagang Hongfa (αμφότερα χωρητικότητας 179.000 dwt, κατασκευής 2011), τα τελευταία capesizes της Pacific International Lines, τα οποία ναυλομεσίτες ανέφεραν τον Δεκέμβριο πως αγοράστηκαν από εταιρεία ελληνικών ή κινεζικών συμφερόντων έναντι 32-33 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, ενώ ναυλώθηκαν από την πωλήτρια εταιρεία για τρία χρόνια έναντι 20.000 δολαρίων ημερησίως.

Τώρα, ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων δείχνουν τα δύο πλοία να ανήκουν στην Unisea από τις 10 Ιανουαρίου, χωρίς να έχουν μετονομαστεί.

Σημειώνεται πως τον Δεκέμβριο η Unisea είχε συνδεθεί και με την αγορά ενός άλλου capesize του Frontier Coronet (χωρητικότητας 182.700 dwt, κατασκευής 2011) έναντι 29 εκατ. δολαρίων από την Fukujin Kisen, όμως το deal αυτό δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ και το πλοίο παραμένει στον στόλο της ιαπωνικής εταιρείας.

Εφόσον επιβεβαιωθεί η απόκτηση των δύο capesizes, θα πρόκειται για την πιο φιλόδοξη κίνηση της Unisea από τότε που επέστρεψε στην αγορά του ξηρού φορτίου, στις αρχές του 2016, την περίοδο δηλαδή που η αγορά βρισκόταν στο χειρότερο σημείο της εδώ και δεκαετίες. Η εταιρεία μέχρι σήμερα ασχολείτο κυρίως με μεταχειρισμένα supramaxes και kamsarmaxes, έχοντας αποκτήσει δέκα τέτοια πλοία σε διάστημα τριών ετών έναντι περίπου 130 εκατομμυρίων δολαρίων. Το VesselsValue υπολογίζει την αξία του στόλου της σε πάνω από 140 εκατ. δολάρια.

H Unisea διαχειριζόταν 10 πλοία capesize έως το 2010, όμως τα περισσότερα από τα πλοία της μεταφέρθηκαν σε εταιρείες σχετιζόμενες με την οικογένεια Λιβανού, και η εταιρεία άρχισε να χτίζει τον στόλο της από τάνκερ, που σήμερα περιλαμβάνει οκτώ aframaxes, ενώ τον Μάρτιο του 2018 παρήγγειλε δύο νεότευκτα τάνκερ χωρητικότητας 115.000 dwt από τα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2019. Εξάλλου, σύμφωνα με το TradeWinds, τον Δεκέμβριο κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι η Unisea έχει παραγγείλει άλλα δύο aframaxes από τη γιάρδα Subic Bay των ναυπηγείων Hanjin Heavy Industries & Construction στις Φιλιππίνες, των οποίων η παράδοση προγραμματίζεται για το 2020.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Τι συμβαίνει με τους εφοπλιστές Γ. Κούστα και Σ. Παληό;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν «φιλί ζωής» στα ναυπηγεία το 2018

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Μ. Τραυλού: H νέα κίνηση της Neptune στην αγορά ξηρού φορτίου