ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, η EuroDry, θυγατρική της Euroseas. παρουσίασε στο δ’ τρίμηνο 2018 καθαρά κέρδη ύψους 560 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι κερδών 1,28 εκατ. δολαρίων κατά το δ’ τρίμηνο 2017, με τα κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται στα 31 σεντς του δολαρίου, μειωμένα σε σχέση με το δ’ τρίμηνο 2017 (55 σεντς του δολαρίου), αλλά υπερδιπλάσια των εκτιμήσεων των αναλυτών (14 σεντς του δολαρίου).
Αυξημένος ήταν ο τζίρος της εταιρείας, στα 6,99 εκατ. δολάρια, από 5,76 εκατ. δολάρια στο δ’ τρίμηνο 2017, όπως αυξημένη ήταν και η μέση τιμή ναύλωσης των πλοίων της, στα 12.513 δολάρια ημερησίως (από 11,231 δολάρια), ενώ η απασχόληση του στόλου της παρέμεινε σχεδόν στο 100%. Ωστόσο, παράλληλα τα καθαρά έξοδα της εταιρείας τριπλασιάστηκαν στα 1,2 εκατ. δολάρια, λόγω του υψηλότερου κόστους των τόκων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αριστείδης Πίττας, δήλωσε πως οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχουν επηρεάσει αρνητικά τις τιμές στην αγορά του ξηρού φορτίου, όμως η εταιρεία είναι προστατευμένη από ενδεχόμενες αρνητικές εξελίξεις, ενώ εκτίμησε πως μεσοπρόθεσμα η αγορά του ξηρού φορτίου μπορεί να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες κερδοφορίας.
Ο ίδιος προέβλεψε πως παρά τις πιέσεις για μείωση της χρήσης του άνθρακα για περιβαλλοντικούς λόγους, η ζήτηση για άνθρακα θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τα επόμενα χρόνια. Όπως σημείωσε, ο άνθρακας είναι ακόμα αναγκαίος για την παραγωγή ενέργειας, ενώ επεσήμανε πως, αν και οι αναλυτές πιστεύουν πως η ζήτηση θα παραμείνει στάσιμη, ο άνθρακας πολλές φορές έχει αποδώσει καλύτερα από τις προσδοκίες των αναλυτών τα τελευταία χρόνια.
«Οι εισαγωγές άνθρακα, παρά τις μακροπρόθεσμες ανησυχίες λόγω της γενικότερης επιθυμίας για μείωση της χρήσης του άνθρακα, έχουν υπάρξει απρόσμενα ισχυρές το 2018 και αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω το 2019-2020, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρισμό παραμένει ισχυρή», τόνισε.