ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή έχει παραγγείλει στο νοτιοκορέατικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, με ημερομηνία παράδοσης το 2021. Η τιμή του ανέρχεται στα 186 εκατ. δολάρια.
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι για τη νέα παραγγελία ο εφοπλιστής άσκησε option που προέβλεπε η συμφωνία που είχε κλείσει τον περασμένο Οκτώβριο με το συγκεκριμένο ναυπηγείο κατά την παραγγελία του πρώτου ίδιου πλοίου.
Ο Ανδρέας Μαρτίνος έκανε το πρώτο βήμα για την είσοδο του στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τον Μάρτιο 2018, όταν προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων LNG, στα ναυπηγεία DSME. Τα πλοία, χωρητικότητας 173,400 cbm θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2021.
Μάλιστα, έκπληξη αποτέλεσε η επιλογή διαφορετικού ναυπηγείου για την παραγγελία των δύο τελευταίων πλοίων. Ωστόσο, πηγές προσκείμενες στη ναυτιλιακή υποστηρίζουν ότι η Minerva Marine είχε πραγματοποιήσει επαφές και στο παρελθόν με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries, με το οποίο έχει συνεργαστεί ξανά για την κατασκευή δεξαμενόπλοιου.
O κλάδος LNG βρέθηκε από τις αρχές του 2018 στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος με αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές να προχωρούν σε νέες παραγγελίες πλοίων, όπως ο Πήτερ Λιβανός, ο Χρήστος Οικονόμου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης κ.α.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι ώθηση στη συγκεκριμένη αγοράς έδωσαν η αύξηση στις τιμές των ναύλων, η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και οι προβλέψεις για υστέρηση της χωρητικότητας σε LNG κατά την χρονική περίοδο μέχρι το 2020.
Πέρυσι έγιναν παραγγελίες για περισσότερα από 60 πλοία LNG, ωστόσο, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι τόνοι θα είναι φέτος πιο χαμηλοί τουλάχιστον κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς η υποχώρηση στις τιμές των ναύλων στο συγκεκριμένο κλάδο μπορεί να οδηγήσει τους πλοιοκτήτες σε στάση αναμονής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Προκοπίου: Τα εφοπλιστικά κεφάλαια θα επιστρέψουν και πάλι στους παραδοσιακούς χρηματοδότες τους
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Αγορές πλοίων αξίας 900 εκατ. δολ. το 2018 από την Costamare
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αδ. Λαιμός: Η Unisea μόλις έκανε την πιο φιλόδοξη κίνηση των τελευταίων ετών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας