ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κοντά στην επίτευξη συμφωνίας για την παραγγελία μέχρι και τεσσάρων τάνκερ aframax βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν η εταιρεία θα ξεκινήσει με δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 115,000-dwt τα οποία θα παραδοθούν το 2021, ενώ υπάρχει option για δύο ακόμη πλοία. Το σύνολο της παραγγελίας θα κυμανθεί στα 200 εκατ. δολάρια.
Η κατασκευή των πλοίων θα γίνει στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νοτίου Κορέας.
Σημειώνεται ότι η Minerva Marine κατέχει τα περισσότερα τάνκερ τύπου aframax στην Ελλάδα, ενώ βρίσκεται στην τέταρτη θέση παγκοσμίως, μετά από τις Sovcomflot (SCF Group), Petronas και Teekay Tankers, σύμφωνα με την Clarksons.
Τα νέα πλοία δεν αναμένεται να διαθέτουν scrubbers, ενώ αναφορικά με την τιμή τους οι απόψεις διαφέρουν. Ορισμένοι εκτιμούν ότι θα κυμανθεί στα 49 εκατ. δολάρια, ενώ άλλοι εκτιμούν ότι θα κοστίσουν άνω των 50 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Σύμφωνα με την Banchero Costa, οι τιμές στα δεξαμενόπλοια VLCC, suezmaxes και aframaxes είχαν σημειώσει αύξηση μεταξύ 7% έως σχεδόν 9% στο τέλος του πρώτου τριμήνου, σε ετήσια βάση, αναφέρει το tradewinds.
H Clarksons αποτιμά στην παρούσα φάση τα νεότευκτα aframax στα 48,5 εκατ. δολάρια έναντι 48 εκατ. δολάρια που κόστιζαν ήταν στην αρχή της χρονιάς και 44 εκατ. δολάρια στο τέλος του 2017.
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα στα νεότευκτα τάνκερ της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι περιορισμένη, καθώς έχει καταγραφεί παραγγελία για ένα μόνο aframax κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ στο σύνολο του 2018 είχαν γίνει παραγγελίες για 12 νέα aframaxes, σύμφωνα με τα στοιχεία της Banchero Costa.
Οι παραγγελίες LNG
Στις αρχές του 2019, η Minerva Marine προχώρησε στην παραγγελία πλοίου μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, με ημερομηνία παράδοσης το 2021, το οποίο κατασκευάζεται στο νοτιοκορέατικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η τιμή του ανήλθε στα 186 εκατ. δολάρια. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι για τη νέα παραγγελία ο εφοπλιστής άσκησε option που περιλάμβανε προηγούμενη συμφωνία που είχε κλείσει τον Οκτώβριο 2018 με το συγκεκριμένο ναυπηγείο, όταν παρήγγειλε το πρώτο ίδιο πλοίο.
Ο Ανδρέας Μαρτίνος έκανε το πρώτο βήμα για την είσοδο του στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) τον Μάρτιο 2018, όταν προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων LNG, στα ναυπηγεία DSME. Τα πλοία, χωρητικότητας 173,400 cbm θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2021.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έλληνες εφοπλιστές υπογράφουν σε εκστρατεία κατά της κλιματικής αλλαγής. Όλα τα ονόματα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ιωάννα Προκοπίου: «Δεν είναι δύσκολο να επιβληθούν όρια ταχύτητας στα πλοία»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μ. Τραυλού: Ένα ακόμη πλοίο για το στόλο της Neptune Dry
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike