Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

3άλφα: Η κλιματική κρίση δοκιμάζει τις αντοχές της

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα, Άγης Καραγεωργίου και ο γενικός διευθυντής, Κωνσταντίνος Καραγεωργίου

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 3αλφα, Άγης Καραγεωργίου και ο γενικός διευθυντής, Κωνσταντίνος Καραγεωργίου

Γεωπολιτικές αναταράξεις και φυσικές καταστροφές έπληξαν τις επιδόσεις της 3αλφα- Αφοί Καραγεωργίου, συρρικνώνοντας τις πωλήσεις και διευρύνοντας τις ζημιές που εμφάνισε πέρυσι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Η market leader στα όσπρια και βασικός παίκτης στην αγορά ρυζιού να και προχώρησε σε ανατιμήσεις τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2023 προκειμένου να καλύψει το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών, τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2023, που δημοσίευσε πρόσφατα δεν ήταν καλά.

Τι οδήγησε σε σερί ζημιών

Ο τζίρος μειώθηκε στα 26,541 εκατ. ευρώ καταγράφοντας πτώση 6%- η οποία, από τη διοίκησή της, αποδίδεται στη μείωση των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας– το μικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε σταθερό στο 18%, αλλά οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 587.701 ευρώ ή -2,2% επί των καθαρών πωλήσεων έναντι 321.179 ευρώ και 1,1% επί των καθαρών πωλήσεων, κυρίως λόγω της αύξησης του χρηματοοικονομικού κόστους.

Σε ό,τι αφορά το κόστος αγορών αγροτικών πρώτων υλών, στο ρύζι κυμάνθηκε κατά περίπτωση από 5% έως 28% και στα όσπρια κυμάνθηκε από 8%- 35% συγκρίνοντας τις αξίες αποθεμάτων Δεκεμβρίου 2023 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Στο γεγονός αυτό συνέβαλλαν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και γεωπολιτικοί παράγοντες που είχαν ως συνέπεια τον περιορισμό της προσφοράς με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών, ενώ σε κάποιες κατηγορίες οσπρίων και ρυζιών που δραστηριοποιείται η εταιρεία οδήγησαν σε ελλείψεις και μείωση των πωλήσεων.

«Αναταράξεις» από τις φυσικές καταστροφές και τις επιθέσεις των Χούθι

Μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετώπισε το 2023 η εταιρεία είναι:

Είσοδος σε νέες αγορές με σνακ φακής και ρεβιθιού

Σε έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό τόσο στην branded προϊόντα όσο και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η ανάπτυξη νέων προϊόντων και η είσοδος σε νέες κατηγορίες αποτελούν βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά.

Χαρακτηριστικό είναι ότι έχει ήδη μπει στην κατηγορία των σνακ με λανσάρισμα τσιπς από φακές, ρεβίθια και μπιζέλια αλλά και στα έτοιμα φαγητά.

Για τη φετινή χρονιά ο σχεδιασμός της είναι το λανσάρισμα και η τοποθέτηση στην αγορά δέκα νέων κωδικών σε τρεις νέες προϊόντικές κατηγορίες, εγχείρημα, που- όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις- έχει μέχρι τώρα εν μέρει πραγματοποιηθεί με πολύ καλές ενδείξεις.

Μάλιστα, η επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, θεωρείται από τη διοίκηση της 3άλφα, ίσης σπουδαιότητας και σημασίας με την επένδυση στην οποία προχώρησε εντός του 2024 σε εγκατάστασης στην περιοχή της Θεσσαλίας με αρχική στόχευση την συγκέντρωση και αποθήκευση των ελληνικών αγροτικών πρώτων υλών με την απόκτηση ακινήτου έκτασης 24.000 τ.μ. με 6.000 τ.μ. σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους.

Ο χώρος αυτός σε πρώτη φάση λειτούργησε ήδη ως κόμβος συγκέντρωσης και αποθήκευσης αγροτικών πρώτων υλών των συνεργατών της εταιρείας από την περιοχή της Θεσσαλίας.

Η επένδυση αυτή στην θέση Νέες Καρυές κρίνεται στρατηγικής σημασίας καθώς- όπως αναφέρεται- συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις που θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ελληνικής παραγωγής των συνεργατών της εταιρείας με δυνατότητα επέκτασης σε βιομηχανική επεξεργασία και τυποποίηση στην πηγή.

Πάντως παρά την αβεβαιότητα, τις δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις πληθωριστικές πιέσεις στα τρόφιμα που επιμένουν βραχυπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι η χρήση του 2024 από άποψη λειτουργικής απόδοσης να είναι καλύτερη από την χρήση του 2023.

Σε αυτό θα συμβάλλει η διεύρυνση της διανομής προϊόντων οσπρίων, ρυζιών και βιολογικών υπερτροφών 3αλφα, η έμφαση στο κανάλι της Horeca και Β2Β προς αξιοποίηση της συνεχιζόμενης αυξημένης τουριστικής προσέλευσης, η αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας, η ανάπτυξη των συνεργασιών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παράγει για συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και η αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας με μείωση του υφιστάμενου κόστους αποθήκευσης.

Διαβάστε επίσης: 

Μασούτης: Πάνω από το 1 δισ. ευρώ ο τζίρος το 2023

ΑΒΑΞ: «Κούφιες» υποσχέσεις στους εργαζόμενους από τον Μιτζάλη – Εύθραυστη ισορροπία στη Γραμμή 4 του Μετρό