Με επίσημη ανακοίνωσή του, ο ιταλικός οίκος Gucci γνωστοποίησε σήμερα ότι αποσύρει οριστικά από την αγορά ένα ρούχο που κατηγορήθηκε σαν φορέας ρατσιστικών μηνυμάτων. Πρόκειται για ένα μαύρο, ζιβάγκο πουλόβερ, με λαιμό τόσο ψηλό, που φτάνει να καλύπτει έως και τη μύτη (σε στυλ μπαλακλάβα). Στο σημείο που βρίσκεται το στόμα, ο λαιμός του πουλόβερ έχει ένα άνοιγμα, χρωματισμένο με έντονα κόκκινα χείλη.

Το εν λόγω σχέδιο, που κυκλοφόρησε στην αγορά, κατηγορήθηκε, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως ρατσιστικού χαρακτήρα, καθώς πολλοί χρήστες ερμήνευσαν αυτό το ρούχο σαν αναφορά στο «blackface». «Blackface» αποκαλείται το θεατρικό μακιγιάζ που χρησιμοποιείται όταν κάποιος πρόκειται να υποδυθεί χαρακτήρα μαύρου και από πολλούς θεωρείται ότι ισοδυναμεί με προσπάθεια γελοιοποίησης των μαύρων προσώπων και ρατσιστική διάθεση.

https://twitter.com/MizzAtlPeach/status/1093396394801590272

Η αντίδραση του οίκου

Μετά τις πολλαπλές επιθέσεις που δέχτηκε, η Gucci πήρε δραστικά μέτρα, αποσύροντας καθολικά από την αγορά το συγκεκριμένο προϊόν και σπεύδοντας να το ανακοινώσει μέσω του λογαριασμού της στο Twitter:

«Η Gucci ζητεί συγγνώμη για την ενόχληση που προκάλεσε με αυτό το πουλόβερ. Επιβεβαιώνουμε ότι το προϊόν αποσύρθηκε αμέσως από όλα τα καταστήματά μας και από το online κατάστημά μας», έγραψε η εταιρεία, που ανήκει στο γαλλικό όμιλο Kering, υπογραμμίζοντας ότι «η διαφορετικότητα είναι θεμελιώδης αξία» της εταιρείας και ότι θεωρεί πως το «περιστατικό» αυτό θα αποτελέσει ένα μάθημα για «την ομάδα της Gucci και πέραν αυτής».

Παρόμοια περιστατικά έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι οίκοι

Για ρατσιστικά δείγματα γραφής έχουν κατηγορηθεί, όμως, και άλλοι οίκοι μόδας, όπως ο οίκος Prada, που κατηγορήθηκε τον περασμένο Δεκέμβρη, όταν απέσυρε μαύρες φιγούρες, που απεικόνιζαν μαύρους πιθήκους με κόκκινα χείλη, από κατάστημα στη Νέα Υόρκη.

Επιπροσθέτως, και η Dolce & Gabbana είχε δεχθεί επίθεση προ εβδομάδων από την Κίνα, για ρατσισμό και προσβολή των τοπικών εθίμων, μετά από βίντεοκλιπ που δημοσίευσε, στο οποίο απεικονιζόταν μια γυναίκα ασιατικής καταγωγής να τρώει πίτσα και σπαγγέτι με αδέξιο τρόπο, χρησιμοποιώντας για σερβίτσιο μπαγκέτες μαέστρου.

H απόφαση για την καμπάνια

Η επόμενη κίνηση της Gucci ήταν να ξεκινήσει καμπάνια σχετικά με την ισότητα των δύο φύλων, κάτι που ερμηνεύθηκε ως ένδειξη μεταμέλειας εκ μέρους της εταιρείας.

Η καμπάνια θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, που θα καλύψουν τους τοίχους των καταστημάτων σε Λονδίνο, Χονγκ Κονγκ, Νέα Υόρκη, Μιλάνο και Ταϊβάν. Η ιδέα της καμπάνιας είναι «Να Μαζευτούμε Μαζί». Για την υλοποίησή της, η Gucci  συνεργάστηκε με τον Ιταλό καλλιτέχνη δρόμου MP5, ο οποίος δημιούργησε τοιχογραφίες στο οικείο πια ύφος του: μονόχρωμες ανθρώπινες σιλουέτες, που δεν ορίζονται ούτε από φύλο ούτε από άλλες ταμπέλες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οίκος υποστηρίζει ενεργά 6 οργανώσεις απ’ όλο τον πλανήτη, που έχουν ως κεντρικό άξονα δράσης τον αγώνα κατά της ανισότητας των δύο φύλων. Στόχος της καμπάνιας είναι να ενισχυθεί το έργο των οργανώσεων «Equality Now», «Global Fund for Women», «MS. Foundation for Women», «UN Women», «Vital Voices» και «Women Deliver». Σύμμαχοι σε αυτή την προσπάθεια είναι εκδοτικός οίκος περιοδικών, Hearst Magazines, το Facebook, το Ίδρυμα Kerring και το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates.

Η Gucci έχει ήδη προχωρήσει σε χρηματοδότηση περισσότερων από 425 πρότζεκτ από μη κυβερνητικές οργανώσεις, βοηθώντας 570 χιλιάδες γυναίκες και κορίτσια σε όλο τον κόσμο.

Οι καμπάνιες του οίκου σχετικά με την ισότητα των δύο φύλων έχουν μακρά ιστορία, ξεκινώντας από το 2013, με την καμπάνια «Κωδωνοκρουσία για Αλλαγή», στην οποία συμμετείχαν η Μπιγιονσέ και η Σάλμα Χάγεκ.

Παράλληλα, ο οίκος ήταν υπεύθυνος για την έκδοση του πρώτου τεύχους του συνοδευτικού περιοδικού της καμπάνιας, με τίτλο «Chime» (Κωδωνοκρουσία), που υμνούσε τις φωνές που εκφράζονταν δημόσια κατά της ανισότητας των δύο φύλων, απ’ όλον τον κόσμο.

Το περιοδικό διατίθεται διαδικτυακά και σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία, όπως το Wooster Bookshop του Gucci στη Νέα Υόρκη ή το Gucci Garden στη Φλωρεντία.

Την καμπάνια συμπληρώνει μια μικρού μήκους ταινία, με τίτλο «Το Μέλλον Είναι Ρευστό» στο κινηματογραφικό φεστιβάλ Sundance: μια ταινία για την «Generation Z» και τις σκέψεις αυτής της γενιάς για τον ορισμό της έννοιας «φύλο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: H Gucci είναι και πάλι το πιο δημοφιλές brand παγκοσμίως 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Διαφημιστική καμπάνια της Dolce & Gabbana έγινε αφορμή να ακυρωθεί η επίδειξη μόδας στη Σαγκάη (video)

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Rihanna vs Kylie Jenner: Αγώνας δρόμου για ένα brand δισεκατομμυρίων δολαρίων