ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H αξία της Fenty Effect της εταιρείας καλλυντικών της Rihanna ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό αφορά στις πωλήσεις που πραγματοποίησε η εταιρεία κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ο όμιλος LVMH.
Το brand που δημιούργησε η κορυφαία τραγουδίστρια της pop με τη θυγατρική του γαλλικού κολοσσού ειδών πολυτελείας, την Kendo Beauty, κυκλοφόρησε στην αγορά το Σεπτέμβριο του 2017, με το όνομα “Fenty Effect”.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτό που η Fenty Beauty σημαίνει για τον όμιλο LVMH, και τον γίγαντα λιανικού εμπορίου ειδών ομορφιάς, Sephora. Τα καλλυντικά της Rihanna άρχισαν να διατίθενται αποκλειστικά στα Sephora και έκαναν πωλήσεις 100 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τις πρώτες 40 μέρες (συγκριτικά σημειώνεται ότι, τα εμπορικά σήματα άλλων διεθνών pop star, όπως η Huda Beauty και η Anastasia Beverly Hills, χρειάστηκαν χρόνια για να πετύχουν αυτό το νούμερο).
Η Sephora χρειάζεται μια «χρυσή κότα» που παράγει μετρητά όπως η Fenty Beauty περισσότερο από ποτέ. Η LVMH αναγνώρισε ότι η ανάπτυξη της αλυσίδας επιβραδύνθηκε τους τελευταίους μήνες του 2018 μετά από ένα πολύ καλό πρώτο εξάμηνο. Ο ανταγωνισμός από τους αντιπάλους κορυφώνεται.
Μιλώντας για τον ανταγωνισμό, πρέπει να αναφερθούμε στη μεγαλύτερη ανταγωνίστρια της Fenty Beauty, που δεν είναι άλλη από τη μάρκα Kylie Cosmetics, της γνωστής Kylie Jenner.
Η Kylie Jenner ξεκίνησε τη δική της σειρά ομορφιάς δύο χρόνια πριν από την Rihanna, το 2015 και από τον Νοέμβριο ορισμένα από τα προϊόντα χειλιών της, πωλούνται σε περίπου 1.200 σημεία πώλησης της αμερικανικής αλυσίδας λιανικής Ulta Beauty.
Σύμφωνα με τα νούμερα, η Rihanna είναι ένα βήμα μπροστά: οι πωλήσεις της το 2018 ξεπερνούν τα 420 εκατομμύρια δολάρια που εμφάνισε η Kylie Cosmetics κατά τους πρώτους 18 μήνες λειτουργίας της, όπως είχαν αναφερθεί σε άρθρο του WWD τον Αύγουστο του 2017, αν και οι πωλήσεις αυτές της Jenner προηγήθηκαν της συνεργασίας της με την Ulta.
Η Rihanna επωφελείται τον όμιλο LVMH, ο οποίος κατέχει τη Sephora. Η Fenty Beauty μπορεί να πάρει τα δεδομένα πωλήσεων της Sephora και να τα χρησιμοποιήσει για να αναπτύξει νέα προϊόντα, τα οποία η αλυσίδα λιανικής θα μπορέσει στη συνέχεια να λανσάρει στα καταστήματα της αλλά και στο διαδίκτυο.
Η Jenner, η οποία ξεκίνησε να πωλεί τα προϊόντα της μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, μπορεί μόνο να ονειρεύεται αυτού του είδους τη συνεργασία.
Η μεγαλύτερη μέρα πωλήσεων της Jenner μέχρι σήμερα ήταν η 21η Νοεμβρίου 2016, όταν ο ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου της κατέγραψε πωλήσεις αξίας 18.926.657,29 δολαρίων. Αυτό αποδεικνύει ότι η Jenner μπορεί ανταγωνιστεί τη διαφημιστική εκστρατεία της Rihanna, αλλά ίσως δεν έχει οικοδομήσει ακόμη μία βιώσιμη επιχείρηση. Η Kylie στηρίζεται στις άμεσες πωλήσεις μέχρι την είσοδο της στην Ulta, η οποία θα πουλά μόνο μια κατηγορία προϊόντων για τα χείλη, και δεν έχει το παγκόσμιο σήμα της Sephora πίσω της (η Ulta δεν έχει επεκταθεί πέρα από τις ΗΠΑ).
Από την άλλη πλευρά, η συμμετοχή της LVMH στην Fenty Beauty θα μπορούσε επίσης να εξελιχθεί σε «χρυσές» χειροπέδες για την τραγουδίστρια, καθώς υπάρχουν όρια μέχρι που μπορεί να φτάσει όταν συνεργάζεται αποκλειστικά με έναν μόνο λιανοπωλητή. Η μεγάλη πρόκληση θα έρθει αν τυχόν η Rihanna θέλει κάποια στιγμή να επεκταθεί πέρα από τα ράφια του Sephora.
Και μπορεί οι πωλήσεις της Rihanna να είναι καλύτερες, αλλά η Jenner πιθανότατα θα γίνει πλουσιότερη από τη σειρά ομορφιάς της, αφού κατέχει το 100% της επωνυμίας της, χωρίς να προσφέρει μετοχές. Η συμμετοχή της Rihanna στην Fenty Beauty δεν έχει δημοσιοποιηθεί, αλλά το μερίδιο της LVMH είναι σημαντικό. Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: είναι καλύτερο να κατέχει ολόκληρη μια μικρότερη επιχείρηση ή ποσοστό σε μία μεγαλύτερη;
Δεν μένει παρά να περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα της μάχης της Kylie Cosmetics ενάντια στη Fenty Beauty.