O κλάδος των πολυτελών ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ αποτελεί έναν από τους πιο γρήγορα αναπτυσσόμενους, όπως προκύπτει από τη λίστα με τα καλύτερα εμπορικά σήματα παγκοσμίως για το 2018, Interbrand.

Παρά το γεγονός ότι ονόματα όπως η Apple, η Google, η Amazon, η Microsoft και η Coca-Cola παραμένουν στην κορυφή της λίστας Best Global Brands και για το 2018, η αξία των εννέα brands ειδών πολυτελείας που περιλαμβάνονται σε αυτήν έχει αυξηθεί κατά 42% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η λίστα μετρά τις οικονομικές επιδόσεις, την ικανότητα ενός εμπορικού σήματος να επηρεάζει τους καταναλωτές και την ανταγωνιστική του δύναμη. Όπως προκύπτει από την κατάταξη, η Louis Vuitton έχει ανέβει στη θέση 18 και ο Gucci σκαρφάλωσε από τη θέση 51 στο 39. Η Chanel εισήλθε στον κατάλογο στην 23η θέση, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για πρώτη φορά νωρίτερα φέτος.

Οι εταιρίες πολυτελών ειδών αυξάνουν τη δύναμη τους με τέτοιους ρυθμούς που είχαν να δουν από το 2004, όταν άρχισαν για πρώτη φορά να επεκτείνουν τη δραστηριότητα τους και τα προϊόντα τους στις αναδυόμενες αγορές. Ο κλάδος επωφελείται για άλλη μια φορά από την αύξηση των δαπανών στην Κίνα και σε άλλες αναπτυσσόμενες οικονομίες και φίρμες όπως η Gucci, έχουν κερδίσει μερίδιο στους νεότερους καταναλωτές με ανανεωμένα σχέδια και νέες εκστρατείες μάρκετινγκ.

“Είναι εκπληκτικό. Ο κλάδος πολυτελών ειδών αποτελεί πλέον το big story στη φετινή λίστα”, δήλωσε η Rebecca Robins, επικεφαλής πολιτισμού στην Interbrand. “Είναι η ικανότητά τους να συνδέονται με τους πολιτισμούς και τις επόμενες γενιές. Έχουν σπάσει τον κώδικα έχοντας άποψη για την αγορά. Η πολυτέλεια είναι ένας χώρος τελειότητας, είτε πρόκειται για την μόδα, είτε για τα κοσμήματα.”

Η Louis Vuitton κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις μάρκες πολυτελείας, καθώς εξακολουθεί να ανταποκρίνεται στη νέα γενιά των millennial αγοραστών, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης της λεγόμενης μόδας του δρόμου (streetwear). Η Gucci και η Louis Vuitton είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες, μαζί με τις Amazon, Salesforce και Netflix, σύμφωνα με την κατάταξη.

“Η δύναμη της οπτικής του Louis Vuitton περνά μέσα από όλα όσα κάνει. Έχουν δώσει έμφαση στις προτιμήσεις και στην ικανοποίηση των millennials και επενδύσουν στους ανθρώπους. Την ίδια πρακτική παρατηρούμε και στη Gucci, “είπε η Robbins.

Μετά την Chanel, η οποία απολαμβάνει την προτίμηση των νεότερων καταναλωτών και βρέθηκε στην 23η θέση, έρχεται η Hermès, που παρέμεινε σταθερή στην 32η θέση. Η γαλλική μάρκα είναι η τρίτη μεγαλύτερη σε αξία στον κλάδο πολυτελείας και εξακολουθεί να διατηρεί διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.

Η Gucci, η οποία εντυπωσιάζει καθώς βρέθηκε από τη θέση 51 στη θέση 39 θεωρείται ως “σημείο αναφοράς”, δήλωσε η Robbins. Η συνεργασία του διευθύνοντος συμβούλου Marco Bizzarri και του καλλιτεχνικού διευθυντή Alessandro Michele βοηθά την εταιρία να διακριθεί στον τομέα που δραστηριοποιείται. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου στην Gucci αυξήθηκαν κατά 36%.

Ο Dior βρέθηκε από τη θέση 95 στη θέση 91, ενώ αντίθετα η Burberry υποχώρησε από τη θέση 86 στην 94. Κατά μία θέση υποχώρησε και η Prada που βρίσκεται στο νούμερο 95 της λίστας.

Στον κλάδο των κοσμημάτων και των ρολογιών, οι εταιρίες υποχώρησαν. Η Cartier της Richemont, υποχώρησε κατά δύο θέσεις, στην 67η, όπως και η Tiffany, που αναζητά τρόπου να προσελκύσει του millennials, και βρέθηκε στην 83η θέση.