ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κανένας δεν γνωρίζει το ελληνικό καλοκαίρι όσο οι Ελληνίδες… Πέντε ελληνικές εταιρείες έχουν επενδύσει με επιτυχία στην κομψότητα δίπλα στο νερό: Εμμανουέλα Λύκου, Στεφανία Φραγκίστα, Σόφη Δελούδη, Έλενα Κοντογιάννη, Έλλη Ρούντου με τη Μελίνα Πίσπα. Δηλαδή αντιστοίχως: Emmanouela Swimwear, Stefania Frangista, Sophie Deloudi, Odysseyten Swimwear, Sun of a Beach.
Η εν προκειμένω ανάλυση επικεντρώνεται στις συγκεκριμένες εταιρείες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες εξίσου υψηλής ποιότητας. Μεταξύ άλλων, η Mitos Swimwear (Ιωάννα Τεσέρπα και Audrey Zucker), οι Salty Minds, η Maa Βoo Swimwear (Ιλόη Χατζησπυρίδη, Άννα Τζελέπη). Και βέβαια η Maan Island Wear της Μαριλένας Ανδρεάδη για την οποία το Mononews έχει ήδη πραγματοποιήσει ξεχωριστό αφιέρωμα. Στις πέντε πρώτες εστιάζει η συγκεκριμένη παρουσίαση.
Ένα απλό (;) μπίζνες πλαν
Με την παγκόσμια αύξηση στον τουρισμό, το επονομαζόμενο swimwear εξελίχθηκε σε διεθνή αγορά. Οι εταιρείες μαγιό δεν περιορίζονται μόνο στο μπικίνι ή το ολόσωμο προϊόν, που θα φορέσει κανείς για τη βουτιά του. Υπάρχει μία ολόκληρη γκαρνταρόμπα «οπλοστάσιο» με το οποίο μπορεί να παρουσιαστεί μια γυναίκα γύρω από τη θάλασσα και την πισίνα.
Οι ελληνίδες επιχειρηματίες συνειδητοποίησαν την καίρια στιγμή (εν πολλοίς πριν από την κρίση) πόσο εκτεθειμένες νιώθουν οι γυναίκες στην παραλία, τώρα που η «τέλεια εικόνα» κυκλοφορεί παντού. Αλλά και πόση ώρα κάθε μέρα βρίσκεται κανείς σε δραστηριότητες γύρω από το νερό; Επί πόσους μήνες κάθε σαιζόν; Ενώ η ευκολία με την οποία ταξιδεύει ο κόσμος σε συνδυασμό με τις διαδικτυακές αγορές και τις πωλήσεις μέσω κοινωνικών μέσων δικτύωσης, διευρύνει απεριόριστα την πελατεία ανάλογων εταιρειών. Όσες επένδυσαν σε αυτή τη γυναικεία ανάγκη βγήκαν κερδισμένες. Έχουν μακροημερεύσει.
Το τέλειο business plan, που ταιριάζει και στη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Αλλά παραμένει δύσκολο να έχεις κέρδη και ρευστότητα ενώ ο ανταγωνισμός αυξάνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.
Εμμανουέλα Λύκου, 2006
Η Εμμανουέλα Λύκου πρωτοπόρησε στο κομμάτι αυτό της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Δημιούργησε την εταιρεία της Emmanuela Swimwear το 2006 ανοίγοντας το δρόμο και στις υπόλοιπες εταιρείες.
Όλα ξεκίνησαν όταν η δημιουργός συνειδητοποίησε πόσο δυσκολευόταν η μέση γυναίκα να αναδείξει την ομορφιά και την προσωπικότητά της το καλοκαίρι στην τότε Ελλάδα (πριν από δέκα επτά χρόνια).
«Το καλοκαίρι στην Ελλάδα ταυτίζεται με την ίδια τη ζωή, τα χρώματα, τα πανέμορφα νερά, τις θετικές αξίες, την καλή ενέργεια», σημειώνει η Εμμανουέλα Λύκου. «Τα μαγιό μας αντανακλούν αυτή τη χαρά, την ευθυμία, τον ερωτισμό του ελληνικού καλοκαιριού».
Έχει πράγματι πετύχει να εδραιώσει ένα εντελώς αναγνωρίσιμο brand, συνώνυμο της «χαμηλόφωνης» πολυτέλειας. Με τις παιχνιδιάρικες λεπτομέρειες, τις φίνες, χρυσές και ασημί ανταύγειες, τα διακοσμητικά στοιχεία, τα διακριτικά βολάν, τις καμπύλες φόρμες. Κυρίως όμως με τα ευφάνταστα, θηλυκά μοτίβα (prints) και το μοναδικό λόγκο της: Ένα επίχρυσο μεταλλικό σκυλάκι ράτσας ντάσχουντ.
Κοσμοπολίτικος αέρας
Τα μαγιό Emmanuela Swimwear προτιμούν κομψές, νεαρές γυναίκες και μητέρες από όλη την Ευρώπη. Το μπραντ πωλείται στα καλύτερα ρεζόρτ στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Εκτός από το σάιτ της βρίσκονται στα Soho Soho, στην Apoella, στην Aesthet, στα Attica, στα Notos, στη Vardas και σε ξένα καταστήματα.
Υπάρχουν Emmanuela Swimwear μαγιό και για παιδιά, αγόρια και κορίτσια.
Φέτος εμπλουτίζει την εταιρεία της και με την ανδρική σειρά τιτλοφορώντας την ΕΜΜΑΝ. Χωρίς να αλλοιώνει την ταυτότητά της, τα ανδρικά μαγιώ αντανακλούν δροσερή αρρενωπότητα.
Τέλος, η σειρά ρούχων γνωρίζει μεγάλη επιτυχία επειδή τα πρωτότυπα φουστάνια και οι μπλούζες (σετ ή όχι με τα αντίστοιχα μαγιό) φοριούνται άνετα και εκτός παραλίας. Από το πρωί ως το βράδυ και μέσα στην πόλη, και νιώθει κανείς ultra chic.
Ίσως διότι η Εμμανουέλα Λύκου, ύστερα από τόσα χρόνια σαν «υιοθετημένη» Σπετσιώτισσα, έχει καταλάβει την υπεραξία της χαλαρής κομψότητας (και όχι της επιτηδευμένης υπερπροσπάθειας) για όλη τη μέρα. Κάτι που οι Γάλλοι θα ονόμαζαν décontracté… Φορώντας Emmanuela Swimwear νιώθει κανείς επαρκώς κοσμοπολίτης. Και πώς καταλαβαίνει κανείς την υψηλή ποιότητά τους; Από το πόσο γρήγορα στεγνώνουν…
Σόφη Δελούδη, 2014
Η Σόφη Δελούδη λάνσαρε τη φερώνυμη εταιρεία της Sophie Deloudi στην καρδιά της ελληνικής κρίσης. Φέτος, άνοιξη/καλοκαίρι 2023, σχεδιάζει τη δέκατη κολεξιόν της με τίτλο Happy go Lucky.
Η κόρη του Γιάννη Δελούδη μοιραία θα συνδύαζε την επιχειρηματικότητα με την αισθητική.
Η Σόφη Δελούδη ξεχώριζε από πριν για το προσωπικό της στιλ. Η φήμη της την ακολουθούσε ό,τι και αν δοκίμαζε. Εκείνη αποφάσισε να εμβαθύνει, να σπουδάσει αυτό που γνώριζε εμπειρικά και αυθόρμητα, να μην επαναπαυτεί. Αποφοίτησε από το Ινστιτούτο Μόδας Marangoni στο Μιλάνο. Στην Ελλάδα συνεργάστηκε για λίγο με τη βιοτεχνία ρούχων της μητέρας της όπου πήρε κάποια εμπειρία αλλά το μεγαλύτερο σχολείο αποδείχθηκε η εταιρεία Deloudis, που είχε ιδρύσει ο πατέρας της.
Όμως η Σόφη Δελούδη αναδείχθηκε με τον καιρό σε αυτόφωτη επιχειρηματία per se.
Το δικό της ταλέντο έγκειται στην δημιουργία αφαιρετικών, γεωμετρικών γραμμών που σπάνε με παιγνιώδεις, πλούσιες πινελιές. Από αυτή τη γόνιμη επιμειξία προκύπτουν κομψά σχέδια που ντύνουν πλουσιοπάροχα όλων των ειδών τα σώματα.
Η Σόφη Δελούδη σχεδιάζει και σειρά resortwear, όπως επιτάσσει η σύγχρονη πολυτέλεια. Ρουχισμό για τα ρεζόρτ, φορέματα, σορτς, παντελόνια για την ανεξάρτητη γυναίκα. Αναδεικνύουν γυναίκες συμφιλιωμένες με τη σεξουαλικότητά τους, το δυναμισμό τους, τη θέση τους στην κοινωνία. Όπως η δημιουργός τους.
Έλενα Κοντογιάννη, από το 2019
Η Έλενα Κοντογιάννη αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση. Ξεκίνησε εξ απαλών ονύχων ως ιδιοκτήτρια μπουτίκ στη Γλυφάδα με διεθνείς εταιρείες ρούχων μόδας. Αργότερα (έχοντας πια γίνει μητέρα τριών αγοριών και αφήσει προ πολλού το κατάστημά της) αποφάσισε να εισχωρήσει στο χώρο της παραγωγής μαγιώ. Αλλά με την οργανωτικότητα και τη φαντασία της, κατέληξε να ασχολείται ενδελεχώς με κάθε πτυχή της παραγωγής.
Δηλαδή και με το σχέδιο. Με αποτέλεσμα, να μετατραπεί σε αυτοδίδακτη σχεδιάστρια. Εκείνη εμπνεύστηκε την πρωτότυπη ιδέα της Οδύσσειας, οι κολεξιόν να αντανακλούν από μια διαφορετική ραψωδία του ελληνικού έπους. Σχεδόν ακαριαία, τα έντονα μοτίβα και οι αντιθέσεις των χρωμάτων εκτιμήθηκαν από καίριες μπουτίκ και ρεζόρτ σε όλη την ακμάζουσα Ελλάδα. Ενώ λόγω του εκσυγχρονισμένου ελληνικού θέματος αποτελούν θέλγητρο για τους τουρίστες.
Η Odysseyten Swimwear εγκαινιάζει την έννοια του «συνόλου» στην παραλία, υπό την έννοια ότι τα μαγιώ της σετάρονται με καφτάνια, φούστες και ιδιαίτερα αξεσουάρ που ουσιαστικά προτείνουν ένα ολοκληρωμένο ντύσιμο, εντυπωσιακό και ωστόσο άνετο…
Στεφανία Φραγκίστα, 2009
Η Στεφανία Φραγκίστα κέρδισε ένα αρκετά ευρύ κοινό με πειστικό μάρκετινγκ. Την έβαλε και το Fortune στους επιτυχημένους κάτω των σαράντα το 2018 σε ηλικία τριάντα δύο ετών.
Η ίδια αποκάλυψε ότι η έμπνευση προέκυψε από την παραλία Pink Sands (Ροζ Άμμος) στις Μπαχάμες. Κάθε χρόνο προσθέτει στις κολεξιόν της ορισμένα επιλεγμένα κομμάτια ρουχισμού για την πόλη, ακόμη και σακάκια ή φούστες. Αλλά φέτος παρουσίασε μια ιδιαίτερα ολοκληρωμένη συλλογή από μαγιό για όλους πλαισιωμένη από καφτάνια, φούστες, πουκάμισα, φορέματα, αξεσουάρ, κοσμήματα, πετσέτες.
Η βασική κολεξιόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2023 τιτλοφορείται Alypa εμπνευσμένη από την παραλία Αλύπα στη Λακωνική Μάνη.
Η Στεφανία Φραγκίστα επενδύει στην βιωσιμότητα και την τάση για «αργή μόδα».
Τα μαγιό της κατασκευάζονται στην Ελλάδα, μειώνοντας την κατανάλωση διοξειδίου του άνθρακα, στηρίζοντας την τοπική κοινότητα. Τα υφάσματα έχουν κατασκευαστεί στην Ιταλία και την Ισπανία από ανώτερα υλικά, που επεκτείνουν τη δυνατότητα συντήρησης του προϊόντος. Επίσης, στο ντιζάιν προσπαθεί να διατηρεί την αιχμή με την κλασικότητα έτσι ώστε να μπορούν να φοριούνται ξανά χωρίς να μοιάζουν παλιάς κοπής. Προσπαθεί να δημιουργεί περιτύλιγμα και πακέτα αποστολής από 100% ανακυκλώσιμα υλικά.
Έτσι διατηρείται συνολικά επίκαιρη (αισθητικά, εμπορικά).
Έλλη Ρούντου, Μελίνα Πίσπα, 2012
Η Έλλη Ρούντου και η Μελίνα Πίσπα δημιούργησαν αμέσως αίσθηση με τον ξεχωριστό τους τίτλο Sun of a Beach, παιγνιώδης, εύστοχη παραφθορά της κλασικής αγγλικής εξύβρισης…
Με το μότο Born in Greece, Raised on the Beach, αποτελούν ίσως τους ηγέτες στην ελληνική επιχειρηματικότητα της παραλίας… Μια συνεταιρική επιχείρηση με προφίλ μεγάλης εταιρείας κατά τα διεθνή πρότυπα, με ποικιλία προϊόντων.
Η ιδέα ότι η πετσέτα (σαν παραθαλάσσιο real estate) καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος στην επιφάνεια μιας παραλίας και έτσι έπρεπε να αναβαθμιστεί, προέκυψε το 2011 σε μία παραλία (πού αλλού;). Η εταιρεία ενσαρκώθηκε ένα χρόνο αργότερα. Το πιο μπανάλ έως τότε αντικείμενο μετουσιώθηκε σε περιζήτητο αξεσουάρ μόδας.
Το niche μεγαλώνει
Η Sun of Beach ξεκίνησε με εξειδίκευση στις πετσέτες. Όταν καταξιώθηκε στη διεθνή αγορά σε αυτό το ιδιοφυές niche, τότε άρχισε να εμπλουτίζει το προφίλ της με άλλα προϊόντα. Καθένα από αυτά, το ίδιο πρωτότυπο με τις μοναδικές πετσέτες: Μαγιό για όλη την οικογένεια, τσάντες ταξιδιού, πουγκιά, παρεό, καφτάνια, καπέλα, φουστάνια, ρόμπες για την παραλία, με τα εύθυμα, χαρακτηριστικά μοτίβα. Όλα τα είδη εμπλουτισμένα με λεπτομέρειες στο ίδιο ύφασμα με τις πετσέτες, για ενοποιημένο εταιρικό ύφος.
Aπό το 2021 οι πωλήσεις του ελληνικού beach brand έχουν σημειώσει αύξηση της τάξης του 150%.
Εξάπλωση
Από το 2021 η περίζηλη εταιρεία συνεργάζεται με μερικά από τα πιο πολυτελή τουριστικά θέρετρα στους πιο ακριβούς προορισμούς, λανσάροντας επισήμως και το αδελφό σάιτ b2b.sunofabeach.com. Εμφανίζεται σε Four Seasons Athens, Costa Navarino, Grace Hotel, Nikki Beach Porto Heli, The Rooster, Hotel Grande Bretagne, Domes Noruz, Cretan Malia Park, Semiramis, White Coast, Parocks, Armenaki Santorini, Angsana Corfu, Alemagou, Acro Suites, Belvedere. Στο πελατολόγιό της προστίθενται πλέον τα γιωτ, τα παραθαλάσσια κλαμπ, τα σπα, οι βίλες. Τελευταία έχουν εισχωρήσει και στον τομέα των εταιρικών δώρων.
Η Sun of a Beach σημειώνει πωλήσεις σε πάρα πολλές χώρες στον κόσμο.
Πέρυσι το καλοκαίρι η εταιρεία Sun of a Beach τιμήθηκε με χρυσή βράβευση στα Effie Awards Hellas 2022. Δηλαδή, τα βραβεία που αναγνωρίζουν παγκοσμίως τις πιο αποτελεσματικές καμπάνιες marketing και επικοινωνίας.
Η τότε πρωτότυπη καμπάνια Ti Nisi ‘Se Si (της Cambo Agency) έγινε βάιραλ σε λίγα μόλις εικοσιτετράωρα από το λανσάρισμά της. Συμμετείχαν πάνω από 210.000 παίκτες προωθώντας το διεθνές κοινό στο ελληνικό καλοκαίρι εν μέσω της πανδημίας, όπως είχε τότε εξηγήσει η Μελίνα Πίσπα.
Εάν θέλει ο ξένος το παράδειγμα ενός γυναικείου ελληνικού startup success story, μπορεί να κοιτάξει το Sun of a Beach.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο