ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Λίγα βήματα μακριά, βρισκόταν ο Bernard Arnault, επικεφαλής της μητρικής εταιρίας LVMH, μαζί με τα τέσσερα ενήλικα παιδιά του. Από τα πέντε παιδιά του Bernard από τους δύο γάμους του, όλα εκτός από το μικρότερο κατέχουν υψηλές διοικητικές θέσεις στην LVMH.
Τον τελευταίο χρόνο, ο όμιλος έχει αναδιοργανώσει τις διευθυντικές θέσεις και τους σχεδιαστές του, ενώ λάνσαρε νέες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και μια σειρά μακιγιάζ με την Rihanna. Επιπλέον, υποστηρίζει ενεργά πολλές γαλλικές εταιρείες τεχνολογίας και απονέμει βραβεία σε νέους επιχειρηματίες. Τέτοιες κινήσεις έρχονται σε αντίθεση με την μακροχρόνια στρατηγική της LVMH, η οποία συμπεριλάμβανε την απόκτηση εμβληματικών ευρωπαϊκών brand και την ενίσχυση της αποκλειστικότητας της.
“Οι νεότεροι Arnault μπορούν να δουν την αγορά με τα μάτια κάποιου που είναι πιο κοντά σε αυτήν από ό,τι ο 69χρονος πατέρας τους”, σχολιάζει ο Mario Ortelli, επικεφαλης εταιρειας συμβουλων για θέματα στρατηγικής οίκων πολυτελείας.
Η πρόσληψη του Abloh αντικατοπτρίζει την αλλαγή του οίκου. Ο σχεδιαστής ήταν σύμβουλος του West πριν τον εντοπίσει ο Delphine Arnault, 43 ετών, αντιπρόεδρος του Vuitton και ο 26χρονο Alexandre Arnault, υπεύθυνο για τις αποσκευές Rimowa του οίκου. Ο Abloh απαριθμεί 2,6 εκατ. ακολούθους στο Instagram, πολλοί από τους οποίους είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν έως και 2.500 δολάρια για ένα ζευγάρι sneakers από τη συνεργασία του με τη Nike.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην οικογένεια, ο Bernard Arnault δεν σχεδιάζει να αποσυρθεί, όχι μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια τουλάχιστον, ούτε έχει αποσαφηνιστεί ποιος θα τον διαδεχθεί. Καθώς, όμως, τα παιδιά του αυξάνουν την επιρροή τους, η LVMH επαναπροσδιορίζει τα brands που έχει στην ιδιοκτησία της. Και αυτό με στόχο να έχουν μεγαλύτερη απήχηση σε μια γενιά καταναλωτών που ενθουσιάζεται περισσότερο με αναρτήσεις στο Instagram, παρά με τα εξώφυλλα της Vogue.
Την περασμένη χρονιά, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 43 δισ. ευρώ, σχεδόν τριπλάσια από τον κοντινότερο ανταγωνιστή της, την Kering. Το χαρτοφυλάκιο των 70 brands της εταιρείας, από τη Louis Vuitton και την Dior μέχρι τη σαμπάνια Moet & Chandon και τα ρολόγια Tag Heuer, παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 13% το πρώτο τρίμηνο.
Ο Bernard Arnault είναι ο έκτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία 73 δισ. δολαρίων.
Ωστόσο, η LVMH δεν μπορεί πλέον να βασίζεται σε εξαγορές για να αυξάνει τα κέρδη της. Οι ιδιοκτήτες του οίκου Hermès απέρριψαν την προσφορά του Arnault για απόκτηση μεριδίου στην εταιρεία, ενώ οι ιδιοκτήτες της Chanel δεν φαίνεται να επιθυμούν να πουλήσουν τον οίκο τους.
Καθώς οι νεότεροι Arnault αφήνουν το δικό τους στίγμα στην LVMH, η εταιρεία θα γίνεται πιο ανοιχτή και διαφανής – μια αλλαγή την οποία ο CEO Arnault αναγνώρισε κάνοντας τον 41χρονο γιο του, Antoine, υπεύθυνο επικοινωνίας του οίκου τον Ιούνιο.
Ο μεγάλος Arnault, όμως, εξακολουθεί να είναι εκείνος που καθορίζει την στρατηγική του οίκου.
Στα κεντρικά της εταιρείας στο Παρίσι, «για να συζητήσεις τα πιο σημαντικά πράγματα πρέπει να ανέβεις στον έβδομο όροφο, όπου βρίσκεται το γραφείο του», λέει ο Ashok Som, καθηγητής μάνατζμεντ στην σχολή Essec. «Και γιατί να μην αποφασίζει αυτός; Εκείνος ήταν που ξεκίνησε όλη τη βιομηχανία», τονίζει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ