Η αύξηση των πωλήσεων της γνωστής αλυσίδας ενδυμάτων Hennes & Mauritz (Η&Μ) σημείωσε επιβράδυνση κατά τους δύο κρίσιμους μήνες, Ιούλιο και Αύγουστο, εμποδίζοντας την προσπάθεια του σουηδικού ομίλου να βάλει τέλος στην τριετή πτώση των κερδών του.

Ειδικότερα, η ανάπτυξη των πωλήσεων επιβραδύνθηκε στο 6% στο συγκεκριμένο δίμηνο, από 12% τον Ιούνιο, επισήμαναν οι αναλυτές της Berenberg, με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία τη Δευτέρα. Οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 3,2%.

Η H&M προσπαθεί να μειώσει το υψηλό επίπεδο των αποθεμάτων, το οποίο ανερχόταν στα 40 δισεκατομμύρια κορώνες (4,2 δισεκατομμύρια δολάρια) στα τέλη Ιουνίου. H αλυσίδα λιανικών πωλήσεων αντιμετωπίζει δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, καθώς η προτίμηση των καταναλωτών για τα ρούχα της έχει περιοριστεί και αναζητά τρόπους να κερδίσει και πάλι το ενδιαφέρον.

Ο ανταγωνιστικός όμιλος Inditex (Zara) αυτό το μήνα εμφάνισε αύξηση των πωλήσεων, ενώ η Primark ανακοίνωσε μείωση των εσόδων. Η H&M έχει μειώσει σημαντικά τις τιμές πρόσφατα. Για παράδειγμα διαθέτει  skinny τζιν στην τιμή των 5,99 δολαρίων και φόρεμα με ζώνη αξίας 17,99 δολαρίων.

Η εταιρεία δήλωσε ότι οι καλοκαιρινές κολεξιόν της είχαν απήχηση στο κοινό και αυτό βοήθησε στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Η αύξηση των πωλήσεων στο τρίμηνο κατά 8% σε τοπικά νομίσματα , δείχνει ότι μέρος της αύξησης των εσόδων προέρχεται από συναλλαγματικές κινήσεις. Μια ασθενέστερη κορώνα καθιστά πιο δαπανηρή την προμήθεια προϊόντων από την Ασία, η οποία θα μπορούσε να μειώσει την κερδοφορία.

Η μετοχή της H&M έχει καταγράψει άνοδο 47% φέτος. Η εταιρεία θα ανακοινώσει αναλυτικά τα αποτελέσματα τριμήνου στις 3 Οκτωβρίου 2019.