ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Ο Hermès δείχνει το μεγαλείο του. Ενώ κολοσσοί όπως η Kering (Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Balenciaga, Burberry, Ferragamo) ανακοινώνουν μείωση εσόδων, ο εβληματικός οίκος θριαμβεύει. Σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά αποτελέσματα, οι ετήσιες πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 21% το 2023 φτάνοντας τα 13,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις στο τέταρτο τετράμηνο στον Hermès αυξήθηκαν μάλιστα κατά 13%, ξεπερνώντας τις πιο μετριοπαθείς προσδοκίες. Αφήνοντας πίσω άλλους οίκους πολυτελείας να βαδίζουν με βαρίδια στα πόδια.
Οι μεγαλύτερες αγορές του οίκου παραμένουν οι ΗΠΑ και η Ασία.
Τα λειτουργικά έξοδα έφτασαν τα 859 εκατομμύρια ευρώ.
Αμυντικός παίκτης
Ο γαλλικός οίκος στην τακτική του παραμένει πάντα αμυντικός παίκτης. Οι ιστορικές τσάντες Birkin (από την Τζέιν Μπίρκιν) και Kelly (από την Γκρέις Κέλι), με τη ζήτηση που έχουν, αποτελούν τη ναυαρχίδα της εταιρείας. Εμποδίζουν κάθε απειλή για κατακρύλα σε επίπεδο κάτω από το επιθυμητό της αγοράς. Με αυτά τα θρυλικά σχέδια, ο οίκος έχει πείσει ότι αποτελεί την πεπτουσία της πολυτέλειας. Με απαράμιλλη επεξεργασία και ποιότητα δέρματος και κορυφαία κομψότητα, που δεν κούρασε ποτέ. Η σπανιότητα διατήρησε το μύθο και την αξία τους.
Αυτή η στρατηγική της «σύνεσης» έχει προσφέρει στον Hermès πολλαπλά οφέλη. Οι περισσότεροι καταναλωτές της πολυτέλειας, μην μπορώντας πάντα να αγοράσουν τις πολυπόθητες τσάντες, συμβιβάζονται με λιγότερο ακριβά αξεσουάρ του οίκου. Παραδοσιακά, ζώνες και πορτοφόλια, δηλαδή τα συναφή δερμάτινα είδη, αλλά και τα διάσημα φουλάρια. Έτσι, νιώθουν ότι αγοράζουν ένα μέρος αυτής της συμβολικής πολυτέλειας, ότι ανήκουν πλέον σε αυτήν την ακριβοθώρητη ελίτ. Πρόκειται για επένδυση, σαν να αγοράζουν ένα κομμάτι γης…
Αυτή τη φορά δεν σημειώθηκαν αυξήσεις μόνο στα γνωστά παραφέρναλια. Ραγδαία αναπτυσσόμενη αποδείχθηκε και η κατηγορία με τα εμβληματικά εμαγιέ βραχιόλα, εμποτισμένα με τα χαρακτηριστικά σχέδια και λόγκο του οίκου. Επίσης, τα σκουλαρίκια που αποτυπώνουν και πάλι το κλασικό ύφος Hermès. Τέτοια κομμάτια αγόραζε συμπληρωματικά παλιότερα η παραδοσιακή πελατεία. Τώρα αγοράζονται από νεότερους καταναλωτές, με μικρότερη αγοραστική δύναμη αλλά σφοδρή επιθυμία να αποκτήσουν πρόσβαση στον βασιλιά της αρχοντιάς.
Αυξήσεις παντού
Οι πωλήσεις στα αξεσουάρ μόδας, λοιπόν, αυξήθηκαν κατά 28%, στα κοσμήματα και τα αντικείμενα σπιτιού κατά 26%, στα ρολόγια κατά 23%, σύμφωνα πάντα με την ίδια ανακοίνωση του Hermès.
Ο γαλλικός οίκος λοιπόν, σε αντίθεση με το αντίπαλον δέος στη μόδα, τον γαλλικό Kering, ισοσκελίζεται με άλλες μεγάλες μπράντες που εν μέσω μιας αγοράς βραδυκίνητης σημειώνουν κέρδη. Πρόκειται για τον LVMH του παντοδύναμου Μπερνάρ Αρνό, που πρωταγωνιστεί με τους Louis Vuitton και Dior. Ακολουθεί ο Richemont, που διατηρεί τον άσο στο μανίκι του με τον οίκο Cartier, αλλά και την ιταλική φλέβα, ήτοι τους Zegna και Brunello Cucinelli.
Ύστερα από αυτήν τη γενική κερδοφορία, αποφασίστηκε να αυξηθούν κατά 8% οι τιμές σε ορισμένα είδη του Hermès. Έτσι δεν σκέφτονται και οι παίκτες στο καζίνο; Να σαρώσουν τα κέρδη και να φύγουν.
Η επιτυχία αυξάνει τις ευθύνες
Αλλά ο Hermès διατηρεί τη φήμη του και με άλλο τρόπο. Όντας πιονιέρος στους ευαίσθητους κοινωνικούς τομείς, που τόσο υπολογίζει η «Gen Z» και ακόμη περισσότερο οι γενιές που έρχονται. Συνεχίζει τις πρακτικές βιωσιμότητας, κοινωνικής ευαισθησίας και περιβαλλοντικής ευθύνης. Το 2023 ανακοίνωσε επίσης τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, μετρώντας τουλάχιστον είκοσι δύο χιλιάδες υπαλλήλους, με το 62% να βρίσκεται στη Γαλλία.
Πρόκειται για εταιρεία στην αιχμή της λιανικής πολυτέλειας.
Bέβαια με τέτοιες τιμές, αλίμονο αν δεν διατηρούσε άμεμπτο πρόσωπο. Πώς αλλιώς να δικαιολογήσει τσάντες αξίας κατά μέσο όρο 28.000 ευρώ;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Gnizdo Houses: Μια καλύβα από το μέλλον δείχνει τη νέα αρχιτεκτονική των προαστίων
Σαρώνουν τα ακίνητα στη 5th Avenue του Μανχάταν οι ευρωπαϊκοί οίκοι πολυτελείας