Ανοδικά κινήθηκαν χθες οι μετοχές της Nike Inc. μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου που ξεπέρασαν κατά πολύ τις προβλέψεις, κυρίως σε δύο ιδιαίτερα σημαντικές περιοχές, τη Βόρειο Αμερική και την Κίνα.

Η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών παγκοσμίως εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο ανάπτυξης. Αυτό το συνεχές ανοδικό momentum αποτελεί βασικό κριτήριο για τους επενδυτές. Υπενθυμίζεται ότι τα αποτελέσματα της Nike είχαν παρουσιάσει κάμψη στις ΗΠΑ πέρυσι, το ίδιο διάστημα, κατά το οποίο η ανταγωνίστρια Adidas κέρδισε έδαφος, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία.

Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Nike ήταν τα πρώτα που περιλάμβαναν τον αντίκτυπο της αμφιλεγόμενης διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας με πρωταγωνιστή τον πρώην παίκτη αμερικανικού ποδοσφαίρου και νυν ακτιβιστή Colin Kaepernick.

Η παρουσία του αθλητή στη διαφήμιση της γραμμής “Just Do It” στην αρχή προβλημάτισε τους επενδυτές, οι οποίοι τελικά επικρότησαν την κίνηση. Ο CEO της Nike, Mark Parker δήλωσε ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση οδήγησε σε αύξηση της κυκλοφορίας των προϊόντων.

Στην Κίνα –την ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή για τη Nike και με το υψηλότερο περιθώριο κέρδους- η ισχυρή ανάπτυξη μετριάζει τις ανησυχίες ότι η πολιτική και νομισματική αστάθεια μπορεί να βλάψουν την επιχείρηση. Οι πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν στα 1,54 δισ. δολ., σημειώνοντας άνοδο 26% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η εκτόξευση των μετοχών

Συνολικά οι πωλήσεις της Nike ανήλθαν στα 9,37 δισ. δολάρια ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις  για 9,2 δισ. δολάρια. Τα κέρδη ανά μετοχή και το μικτό περιθώριο κέρδους επίσης ξεπέρασαν τις προσδοκίες, εξέλιξη που οδήγησε σε σημαντική άνοδο κατά 8,8% τις μετοχές της εταιρείας, στα 73,48 δολάρια.

Τα θετικά αποτελέσματα ανακοινώθηκαν την ώρα που η Nike εργάζεται για να ανανεώσει τόσο την παραγωγής της όσο και τη στρατηγική λιανικής. Μάλιστα η εταιρεία διπλασίασε τους πόρους σε τρεις τομείς: την καινοτομία, την ταχύτητα και τις ενέργειες άμεσης πώλησης στους καταναλωτές.

Αυτό σημαίνει ότι σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των λιανοπωλητών με τους οποίους συνεργάζεται και να εστιάσει περισσότερο στις πωλήσεις μέσω της εφαρμογής της και της ιστοσελίδας της.

Παράλληλα, η νέα στρατηγική περιλαμβάνει μια ανανεωμένη προσέγγιση στα καταστήματα της Nike. Τους τελευταίους δύο μήνες, η εταιρεία έχει ανοίξει νέα, καινοτόμα εμπορικά καταστήματα, τόσο στη Σαγκάη όσο και στη Νέα Υόρκη, τα οποία συνδυάζουν την προσωπική και την ηλεκτρονική εμπειρία αγορών.

Ο στόχος είναι να λανσάρει “τις πιο προσωπικές εμπειρίες του λιανεμπορίου στη βιομηχανία”, δήλωσε ο Parker, 63 ετών.

“Είμαστε γεμάτοι ενέργεια για το 2019”, είπε.

Nike Air model