ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η Δήμητρα Κολοτούρα χαράσσει το όνομά της για πάντα στην ελληνική επιχειρηματικότητα της πολυτέλειας. Ο οίκος μόδας Zeus and Dione ντύνει τον στόλο της Aegean όπως από κοινού ανακοίνωσαν χθες το μεσημέρι οι δύο εταιρείες.
Η στολή μιας εγχώριας αεροπορικής εταιρείας αποτελεί διακριτικό σύμβολο εθνικής ταυτότητας.
Η σημασία του γεγονότος για τη Zeus and Dione δεν απαιτεί πολλά λόγια για να εκφραστεί. Αλλά τι σημαίνει για την Aegean; Επενδύει περαιτέρω στην ελληνικότητά της. Αναβαθμίζει και τιμάει το εθνικό προϊόν, και εμμέσως την ελληνική παράδοση. Τα ρούχα Zeus and Dione που αντλούν τα μετάξια τους από τους εγχώριους θησαυρούς (αρχικά κυρίως από το Σουφλί) και τους ιδιοφυείς τεχνίτες του.
Πριν από περίπου ενάμιση έτος η υπογράφουσα είχε συζητήσει με τη Δήμητρα Κολοτούρα για τις τότε επιτυχίες της Zeus and Dione. Η επιχειρηματίας είχε ομολογήσει ότι ετοιμάζει κάτι σπουδαίο χωρίς καμία άλλη σχετική νύξη. Χωρίς να επιτρέψει την παραμικρή υποψία. Με την ανακοίνωση της συνεργασίας τους, αποκάλυψε πως σε αυτό το μεγάλο γεγονός αναφερόταν και για αυτό εργαζόταν κοπιαστικά και με απόλυτη μυστικότητα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
Τις στολές βέβαια σχεδίασε ο διεθνούς φήμης σχεδιαστής μόδας της Zeus and Dione, Marios Schwab (Μάριος Σουάμπ).
Στον αέρα
Η Zeus and Dione διασχίζει πλέον τους διεθνείς αιθέρες.
Όμως αυτό δεν προέκυψε …ουρανοκατέβατα. Η Δήμητρα Κολοτούρα έχει διανύσει μοναδική πορεία στο χώρο της ελληνικής μόδας. Αν και η Zeus and Dione (που ίδρυσε μαζί με τη Μαρέβα Μητσοτάκη το 2012) δεν εμπίπτει πλέον στα ελληνικά σύνορα. Η ελληνικότητά της αφορά το προφίλ της, ότι σε επιμονή δική της και έναντι μεγάλων δυσκολιών, αυτά τα υπέροχα υφάσματα παράγονται και ράβονται μόνο στην Ελλάδα από έλληνες τεχνίτες, σε μεγάλη κλίμακα.
Ο ελληνικός οίκος έχει ήδη κατακτήσει τη θέση του σε υπερπολυτελείς αλυσίδες (Matches Fashion) και πολυκαταστήματα (Harrods). Αποκτά όμως τώρα ιδιαίτερη βαρύτητα στην ελληνική οικονομία, ξεχωριστό gravitas στην οικονομία και όχι μόνο στις ελληνικές εταιρείες πολυτελών ειδών.
Με την πειθαρχία της μουσικής
Η Δήμητρα Κολοτούρα ξεκίνησε την πορεία της στη διαφήμιση και στο μάρκετινγκ. Σε νεαρή ηλικία και στα πρώτα της βήματα ίδρυσε στο Λονδίνο την εταιρεία DK Associates που συνεργαζόταν με κολοσσιαίους δημοσιογραφικούς οργανισμούς όπως η αγγλική Conde Nast UK (Vogue, Tatler, Vanity Fair etc) και το BBC για την αγορά στην Ελλάδα και στην Ανατολική Ευρώπη. Νωρίτερα, είχε την ευθύνη για την τουριστική συνδιάσκεψη του ΕΟΤ στο Λονδίνο ενώ υπήρξε επικεφαλής της πολυεθνικής BBDO στην Αθήνα.
Σπούδασε μίντια και μάρκετινγκ και μουσική, φωτογραφία και ντιζάιν, μία επιμειξία που τη βοήθησε ιδιαιτέρως στη μετέπειτα πορεία της. Αν και η Δήμητρα Κολοτούρα προσπέρασε τη χρησιμότητα των σπουδών της. Την μεθοδική αφοσίωσή της στην δημιουργική επιχειρηματικότητα, με το πάθος του μελετητή, ίσως οφείλει στις σπουδές της στο πιάνο, που έφτασε σε επαγγελματικό επίπεδο.
Η Zeus and Dione γεννήθηκε με σκοπό να λειτουργήσει ως όχημα εκσυγχρονισμού και διάχυσης της ελληνικής ταυτότητας. Δημιουργώντας κολλεξιόν ρούχων που αντλούσαν έμπνευση από την εγχώρια τοπική παράδοση και ανανέωνοντάς την ώστε να συνομιλεί με το σύγχρονο, διεθνές κοινό. Χρησιμοποιώντας μόνο τα πολύτιμα, φίνα υλικά και τη μοναδική χειροποίητη τεχνική των τοπικών εργατών. Μέτσοβο, Άργος, Κυκλάδες, Κρήτη αλλά και Αττική.
Έτσι, η Zeus and Dione δεν αποσκοπούσε μόνο στη διαφύλαξη της ελληνικής χειροποίητης παράδοσης αλλά και την εξασφάλιση εργασίας για αυτούς τους ιδιοφυείς τεχνίτες. Αποτέλεσε εξαρχής εγχείρημα που άγγιξε την ευαίσθητη φλέβα της παγκόσμιας κοινότητας για την τοπική γνησιότητα και την βιωσιμότητα στην οικονομία, ιδιαίτερα στη διεθνή βιομηχανία ρουχισμού.
Από τη μικρή στη μεγάλη κλίμακα
Η Δήμητρα Κολοτούρα κατάφερε πολύ περισσότερα. Έστησε τη μοναδική επιχείρηση με ικανότητα να παράγει ρούχα πολυτελείας σε μεγάλη κλίμακα από εγχώρια υλικά και ντόπιους τεχνίτες.
Αυτό παγματοποιήθηκε μέσα σε έντεκα μόνο χρόνια ζωής της εταιρείας (και εν μέσω μιας τεράστιας ελληνικής οικονομικής κρίσης). Δεν μπορεί να μην θεωρηθεί αξιοθαύμαστο. Βέβαια, η Δήμητρα Κολοτούρα έχαιρε εξ απαλών ονύχων τηw εμπιστοσύνηw μοναδικών επενδυτών της ελληνικής πραγματικότητας. Ωστόσο, οι επενδυτές πίστεψαν και η επένδυση κατά τα φαινόμενα απέδωσε.
Πέρα από την διείσδυσή της σε εμβληματικά εμπορικά κέντρα (μερικά εκ των οποίων αναφέρονται παραπάνω), η Δήμητρα Κολοτούρα εξασφάλισε για τη Zeus and Dione παρουσία σε σαράντα πέντε σημεία ανά την υφήλιο, από το Τόκιο ως την Καλιφόρνια.
Όσο για τη μεγάλη επιτυχία της, τη συνεργασία της Zeus and Dione με την Aegean, η Δήμητρα Κολοτούρα δήλωσε στην υπογράφουσα ότι «πρόκειται για ιδιαίτερα ανθρωποκεντρική εταιρεία, πολύ ανθρώπινη».
Έπεται συνέχεια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!