ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 που ο πατέρας της Σήλιας Κριθαριώτη (Celia Kritharioti) αγόρασε τον πιο παλαιό οίκο μόδας της Αθήνας. Τον Οίκο Τσούχλου που είχε ιδρυθεί το 1906 και είχε πελάτισσες τα μεγαλύτερα ονόματα της τότε εποχής, τις κοκέτες Αθηναίες, πού ακολουθούσαν πιστά τις επιταγές της γαλλικής πρωτεύουσας, αφού το Παρίσι ήταν πάντα το κέντρο της μόδας.
Εκεί, στο νεοκλασικό διώροφο κτήριο της Πλάκας, στην οδό Δαιδάλου, ο οίκος Τσούχλου ήταν ένα από τα πιο εμβληματικά σαλόνια μόδας και έγραψε ιστορία στον χώρο της ελληνικής μόδας.
Η Σήλια Κριθαριώτη, ως διάδοχος του οίκου, ανέλαβε να προχωρήσει μπροστά και με ένα εντυπωσιακό τρόπο κατάφερε να αναβιώσει τη λαμπρή παράδοση που παρέλαβε και να την προσαρμόσει στις απαιτήσεις της σημερινής εποχής.
Η Σήλια «μεγάλωσε» μέσα στη μόδα, αφού και οι δύο γονείς της ασχολούντο με τη μόδα και διατηρούσαν καταστήματα μόδας σε Αθήνα και Πειραιά.
Στα περισσότερα ταξίδια τους στο Παρίσι, η Σήλια παρακολουθούσε μαζί τους τα ντεφιλέ των μεγάλων οίκων μόδας και όταν ο «Τσούχλος» περιήλθε στα χέρια της οικογένειάς της εκείνη ακόμα δεν είχε αποφασίσει να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μόδα, όμως περνούσε πολλές ώρες στον μοναδικό οίκο Υψηλής Ραπτικής που υπήρχε τότε στην Ελλάδα.
Ο πάππους της όμως, ο Νίκος Κριθαριώτης, πατέρας του πατέρα της Σήλιας, του Δημήτρη Κριθαριώτη, ήταν εκείνος που είχε πρωτανοίξει τον περασμένο αιώνα στον Πειραιά το πρώτο κατάστημα της οικογένειας Κριθαριώτη και ήταν εκείνος που αντιπροσώπευε από τη Γαλλία τις γαλλικές πούδρες «La Belle de Nice», ένα προϊόν απαραίτητο για τις κυρίες της τότε εποχής.
Ο παππούς της «έβλεπε» πολύ μπροστά από τότε και την εποχή εκείνη τα μαγαζιά δεν είχαν ρούχα. Είχαν υφάσματα, είχαν φο μπιζού, είχαν καλλυντικά που τα έκαναν εισαγωγή. Είχαν δηλαδή ό,τι χρειαζόταν μια κομψή και κοκέτα γυναίκα της εποχής εκείνης για να μπορέσει να ξεχωρίσει. Τα βλέπουμε ακόμα στις μαυρόασπρες ελληνικές ταινίες.
Η μόδα ήταν, όμως, κάτι που αγαπούσε η Σήλια και, ενώ σπούδαζε στην Ανώτατη Εμπορική, έφτιαχνε ρούχα για τον εαυτό της στα ατελιέ του οίκου Τσούχλου, τα οποία έπειτα έβλεπαν οι πελάτισσες, τους αρέσαν και ζητούσαν να αγοράσουν. Κάπως έτσι άρχισε να ασχολείται περισσότερο με τη μόδα, θέλοντας να δώσει μια σύγχρονη φόρμα στην κλασσική αξία του οίκου.
Άρχισαν να καλούν ξένα μοντέλα για να δείξουν την δουλειά του Οίκου, εκσυγχρόνισαν τις γραμμές και τις φόρμες διατηρώντας τη φινέτσα που διέπνεε το ατελιέ και, σιγά σιγά, ο οίκος Τσούχλου έγινε Celia Kritharioti Haute Couture.
Θυμάμαι σε κάποια από τις επιδείξεις στην Αθήνα, μια παγωμένη Κυριακή, στο Δέλτα του Φαλήρου, εκεί που υπήρχε ακόμα ο Ιππόδρομος, είχαν στηθεί τεράστιες τέντες για να φιλοξενήσουν το σόου της Σήλιας με επίσημη καλεσμένη στην πασαρέλα τη γαλλίδα ηθοποιό και μοντέλο Leticia Casta.
Με τις τέντες είχαν καλύψει τη λάσπη του Ιπποδρόμου, έστησαν την πασαρέλα, τοποθέτησαν τα καθίσματα και με έναν λαμπερό ήλιο να λούζει την Αθήνα, έγινε μια από τις ωραιότερες επιδείξεις.
Είναι περισσότερα από τριάντα χρόνια που η Σήλια Κριθαριώτη δουλεύει για την Υψηλή Ραπτική και σχεδιάζει για τη γυναίκα που σέβεται τη θηλυκότητά της, αγαπά τον εαυτό της και θέλει να είναι όμορφη για εκείνη και τους γύρω της. Όπως λέει η ίδια, να είναι και να αισθάνεται μοναδική.
Σε κάποια από τις επιδείξεις της, με επίσημη καλεσμένη τη διάσημη ηθοποιό Jacqueline Bisset, μεταξύ των παρευρισκομένων ήταν και δύο φίλοι ανύπαντροι από τον χώρο της Ναυτιλίας.
Επρόκειτο για τον Νίκο Τσάκο και τον Δημήτρη Μανιό, που πλέον δεν βρίσκεται ανάμεσά μας. Εκεί γνωρίσθηκαν ο Νίκος με τη Σήλια με την οποία νυμφεύθηκε το 2002.
Μια γιορτή μοναδική στο εξοχικό τους σπίτι στο Λαγονήσι έγινε για τον γάμο τους, με τα αυτοκίνητα των καλεσμένων να έχουν δημιουργήσει κυκλοφοριακό πρόβλημα στην παραλιακή Λεωφόρο Σουνίου μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.
Τα τρία τους παιδιά, ο Παναγιώτης και οι δίδυμες Ειρήνη και Ελισάβετ, συμπληρώνουν την αγαπημένη οικογένεια. Πρόσφατα μάλιστα κυκλοφόρησαν στον τύπο οι φωτογραφίες από τα γενέθλια των δύο κοριτσιών που βρίσκονται τώρα στη Νέα Υόρκη και σπουδάζουν στο Columbia University. Ο δε Παναγιώτης βρίσκεται δίπλα στον πατέρα του και εντρυφεί στα ναυτιλιακά μυστικά.
Η αδελφή της Σήλιας, η Λένια Κριθαριώτη, και ο αδελφός της, ο Νίκος, είναι πάντα δίπλα της σε όλες τις προσπάθειές της. Ο Νίκος είχε αναλάβει τις ανδρικές κολεξιόν, όμως τα τελευταία χρόνια άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε προς τη Ναυτιλία.
Οι δημιουργίες της έχουν ντύσει ονόματα όπως η Τζένιφερ Λόπεζ, η Lady Gaga, η Πόλα Πάτον, η Κιμ Καρντάσιαν, η Κέλι Ράδερφορντ, η Μιράντα Λάμπερτ, η Σαμάνθα Μπαρκς, η Μαρία Μενούνος, η Τζουλιάνα Ράντσιτς, η Τζέμμα Αρτερτον, ενώ η Γκουίνεθ Πάλτροου φωτογραφήθηκε για τη μεξικάνικη Vogue με Celia Kritharioti Haute Couture.
Ο ξένος Τύπος αναφέρεται στη Σήλια με τα καλύτερα λόγια και της αφιερώνουν πολλές σελίδες με συνεντεύξεις και φωτογραφήσεις.
Μόλις πριν από λίγο καιρό, το λονδρέζικο Harrod’s χρησιμοποίησε ρούχο της Celia Kritharioti φορεμένο από την Κate Moss για τη διαφημιστική του καμπάνια.
Η Νατάλια Βοντιανόβα, η Ναόμι Κάμπελ, η Ιμάν, η Ζιζέλ Μπούντχεν, η Λετίσια Κάστα, η Κλόντια Σίφερ, η Ελ Μάκφερσον και η Καρολίνα Κούρκοβα είναι κορυφαία μοντέλα που έχουν συνεργαστεί μαζί της στις αμέτρητες επιδείξεις της στην Αθήνα, πολλές από τίς οποίες έγιναν για φιλανθρωπικούς σκοπούς και είχαν ως χορηγούς δυνατά ονόματα του επιχειρείν, όπως Coca Cola, Vodafone κ.α. που βεβαίως συμμετείχαν στη μετάκληση τόσο μεγάλων ονομάτων της πασαρέλας για το σόου.
H Σήλια Κριθαριώτη σχεδίασε τα κοστούμια των μπαλέτων «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και «Λίμνη των Κύκνων» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Αθήνα.
Κάθε χρόνο παρουσιάζει μια συλλογή Haute Couture, μια Νυφική Συλλογή (είναι διάσημα τα νυφικά της), τη συλλογή Pret a Porter 5226 (που είναι αφιερωμένη στον αγαπημένο της πατέρα με τους αριθμούς να αντιστοιχούν στην ημερομηνία γέννησης του πατέρα της, 5 Φεβρουαρίου 2026) αλλά και τη συλλογή 5226 Princess για παιδιά.
Παράλληλα, σχεδιάζει γυαλιά ήλιου, κοσμήματα και αξεσουάρ.
Μέχρι και η MAC, η μεγάλη καναδέζικη μάρκα καλλυντικών, που ανήκει στο γκρουπ της Estee Lauder, κυκλοφόρησε πριν από μερικά χρόνια ένα κραγιόν με το όνομα της αγαπημένης δημιουργού.
Η κολεξιόν που παρουσίασε το 2018 στο Παρίσι ήταν αφιερωμένη στην αγαπημένη της μητέρα, Μπέτυ, που πριν λίγο καιρό είχε φύγει από τη ζωή.
«Ηommage a ma mere» ήταν ο τίτλος της Συλλογής για την οποία είχε δηλώσει:
«Η πρώτη φορά που επισκέφθηκα το Παρίσι ήταν με την μητέρα μου. Μικρό κορίτσι της κρατούσα το χέρι σφιχτά καθώς μπαίναμε στα σαλόνια των Οίκων Μόδας. Μαζί παρακολουθούσαμε σαιζόν με τη σαιζόν τις επιδείξεις και καθώς περνούσε ο καιρός, δυνάμωνε και μένα η αγάπη μου για την μόδα.
Η μητέρα μου αγαπούσε το μαύρο χρώμα, τα μαργαριτάρια και το Παρίσι όσο την Αθήνα. Τώρα πια, έχω αφήσει το χέρι της και περπατώ μόνη μου.
Σε κάθε επίδειξή μου, ψάχνω με το βλέμμα μου να την βρω στο κοινό ενώ γνωρίζω ότι κοιτάζει κι εκείνη μέσα από το παρασκήνιο, ακριβώς δίπλα μου. Ήταν το όνειρό της να δει μια Συλλογή μου να παρουσιάζεται στο Παρίσι».
Και τα κατάφερε, και μόλις την περασμένη εβδομάδα παρουσίασε για δέκατη φορά στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι, τις δημιουργίες της για το Καλοκαίρι 2024.
Η Γαλλική Ομοσπονδία Υψηλής Ραπτικής, ένας πολύ αυστηρός οργανισμός, έχει εκτιμήσει τη δουλειά της Σήλιας Κριθαριώτη και την έχει βάλει στην Ατζέντα των κολεξιόν Υψηλής Ραπτικής που γίνονται δύο φορές τον χρόνο, Ιανουάριο και Ιούλιο.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υψηλής Ραπτικής, Pascal Morand, έχει παραβρεθεί αρκετές φορές στα σώου της Σήλιας στο Παρίσι, αποδεικνύοντας έτσι εμπράκτως την υποστήριξή του στη δουλειά της.
Και εις ανώτερα!!!
Διαβάστε επίσης:
Celia Kritharioti: Αποθέωση στην Πόλη του Φωτός με έμπνευση από τη θάλασσα
Γιάννης και Δήμητρα Κούστα στο show της Celia Kritharioti – Με Saint Laurent και Chanel
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις